HPA 18

45 4 0
                                    

Sejak dari hari Clara dapat mengetahui bahawa Darrenn menyukainya itu, hubungan mereka menjadi semakin rapat lagi.

Clara memandang ke arah langit yang dihiasi dengan bunga api yang dimain oleh Darina dan juga jiran jiran mereka.

Esok adalah hari raya aidilfitri dan juga merupakan hari lahir Clara yang ke 13.

TING

Clara mengeluarkan telefonnya yang berada di dalam poket seluar track hitam miliknya. Dia duduk di salah satu kerusi yang ada di luar rumahnya.

Dia membuka mesej yang dihantar di dalam group yang baru saja dia masuk semalam. Itu pun sebab bosan.

Group semua member selalu hilang

Arden
Weh tak sabarnya, esok dah raya. Tak sabar nak makan kuih raya.

Eidlan
Haah betul tu aku pun sama. Tak sabar nak pakai baju raya yang papa aku belikan hari tu

You
Aku pun tak sabar juga esok

Danish
Sebab esok hari jadi kau yang ke 13 kan?

Clara terkejut. Macam mana Danish boleh tahu sedangkan dia tidak pernah memberitahu sesiapa tentang hari lahirnya.

You
Macam mana kauorang tahu yang esok hari jadi aku?
Setahu aku, aku tak pernah bagi tahu sesiapa tentang ni.
Cakap dengan aku, siapa yang bagi tahu kauorang hah?!

Ammar
Huish garangnya kamu. Darren yang bagi tahu kami, marah dia Clara. Marah dia puas puas.

Clara ketawa kecil. Ya Allah, terhiburnya dia dengan kawan kawan yang dia ada sekarang ni.

You
HAHHAHAHAH macam macam la kauorang ni.
Tak nak wish ke?

Hashr
Haah la. Weh Darren.
Kau tak nak wish ke dekat buah hati intan payung kesayangan indah permata hati kau ni?

Danish
Weh HAHHAHAHAHAHAHHA

Adian
Bapak ah panjang gila nama panggilan kau tu Hashr

Hashr
Eyy bapak bapak kau jangan main eh

Irsyad
Sudah sudah lah tu. Penat aku gelak tengok karenah kauorang ni.

Mee kari
Selamat hari lahir Adellya Angelina Clara

Adian
Semoga panjang umur

Danish
Dan dimurahkan rezeki selalu

You
Aamiin. Terima kasih❤

Mee kari
Sama sama Adel

Clara tersenyum sebelum dia tersentak saat bahunya di sentuh dari belakang. Dia menoleh.

"Jom tolong mama gan abah. Jangan nak duduk goyang kaki saja" kata Darina dengan riak wajah menyampah.

Clara angguk. Dia bangun dan mengikut langkah Darina ke arah ibu bapa mereka.

To be continue..

Appreciate it or you're gonna lose it forever

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now