HPA 21

53 5 0
                                    

"Selamat pagi semua!" Kata Cahaya riang. Dia duduk di sebelah a bang kesayangannya. Siapa lagi kalau bukan Xaivier.

"Selamat pagi Cahaya" balas Dalia, Dariel dan Xaivier. Puan Drea hanya tersenyum dan mengangguk kepala.

"Good morning sunshine daddy" kata Tuan Arcy. Cahaya tersenyum riang.

"Sunshine, nak makan apa?" Tanya Xaivier. Cahaya menunjukkan ke arah bihun goreng yang berada di hadapan Darren.

Xaivier menurut. Dia mencedokkan bihun tersebut ke dalam pinggan Cahaya.

"Terima kasih abang" kata Cahaya lalu menghadiahkan satu kucupan di pipi kiri lelaki itu. Xaivier tersenyum manis seraya mengangguk.

Dariel menolak sedikit kaki Darren. Tersentak lelaki itu. Dia menoleh ke arah si bongsu.

"Kau ni dah kenapa abang? Semalam kemain senyum lebar. Hari ini termenung pula, broken ke?" soal Dariel.

Darren menggelengkan kepalanya sambil tersenyum kelat.

"Tak ada apa apa lah, Rique" katanya tenang.

"Dalia malas la nak pergi sekolah kejap lagi" adu Dalia. Dia menguis guis nasi yang ada di dalam pinggannya.

Hari ini mereka perlu kembali ke sekolah semula selepas hampir 2 minggu bercuti.

Darren tersenyum. Kepala adik kembarnya di gosok.

"Sabar lah. Kauorang balik pukul 1.30 je kan hari ni" kata Tuan Arcy. Kembar itu mengangguk mengiyakan.

"Dah, makan cepat. Dah nak pukul 7 ni" kata Puan Drea selepas dia melihat ke arah jam rumah.

Mereka berlima cepat cepat menghabiskan makanan dan pinggan mereka dibawa ke dapur. Seperti apa yang sudah diajarkan oleh Tuan Arcy, lepas dah makan kena basuh. Jangan suruh orang.

"Kami pergi dulu tau mummy" kata Cahaya dan Dalia.

"Pergi sekolah elok elok tau. Belajar rajin rajin" pesan Puan Drea. Mereka menyalam tangan kedua ibu bapa mereka.

Puan Drea pula menyalam tangan suaminya. Tuan Arcy mengucup dahi isterinya.

"Abang pergi dulu tau. Jangan rindu rindu" usik lelaki itu. Puan Drea menepuk lengan suaminya.

Cahaya menarik hujung baju kemeja ayahnya. Tuan Arcy menunduk.

"Kenapa sunshine?" Soalnya lembut. Cahaya menunjuk ke arah jam tangan lelaki itu.

"Jom pergi sekolah sekarang. Dah lambat" kata si kecil itu dan berlari ke arah Lamborghini Vaneno milik Tuan Arcy. Yang lain mengikut langkah adik mereka.

"Daddy tunggu la Cahaya dapat Ar nanti memang Cahaya flex depan daddy!" Kata Cahaya tak mau kalah.

Tergeleng kepala Tuan Arcy. Ar ataupun abang kepada Danish Hazriq iaitu Danish Hazzar sememangnya rapat dengan anak gadisnya itu.

"Ye la. Abang pergi dulu" kata Tuan Arcy sekali lagi sebelum dia mendekati anak anaknya. Puan Drea hanya melihat dari jauh.

To be continue..

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now