HPA 28

50 5 0
                                    

Pejam celik pejam celik, sekarang ini sudah masuk bulan 1. Dan tak lama lagi, mereka semua akan berpindah ke tingkatan 2 pada bulan 3. Yey

Tapi itu lah malangnya, Clara terpaksa berpindah ke Pulau Pinang atas urusan keluarga.

Hari ini merupakan hari terakhir mereka bersekolah. Raisha mencebik bibirnya. Dia memberikan satu rantai kunci kepada Clara.

Clara menyambut. Dia memandang ke arah rakannya.

"Kau ok tak ni?" Dengar saja soalan itu, Raisha terus memeluk tubuh kecil Clara. Clara tersenyum lalu mengosok belakang badan Raisha.

"Weh....jangan lah pindah" kata Raisha sayu. Hawa, Arriana, Lauren dan yang lain menangguk setuju.

Clara mengeluh berat. "Tak boleh. Kauorang pun tau aku kena ikut mama dan abah aku pindah rumah sekali dengan sekolah" katanya.

"Dah tak mau nangis nangis lagi. Nanti ada masa, aku datang sini jumpa kauorang. Alah lagipun masa jamuan nanti aku ada" pujuk Clara.

"Peluk" kata Safiah sambil mencebik. Jarang nak tengok member sorang ni nak nangis. Selalunya kemain brutal.

Clara mendepakan tangannya dan mereka semua masuk ke dalam pelukannya.

Arden tersenyum dari belakang kelas. Dia memandang ke arah Darren yang sedang melipat langsir kelas mereka dengan wajah kosong.

Hashr datang dari arah kiri dan menepuk bahu Arden. Jejaka itu menoleh ke arah Hashr.

"Aku tak tahu nak cakap apa cuma aku doakan yang Clara dan Darren akan bersama satu hari nanti" kata Hashr sambil memandang ke arah Clara dan yang lain yang sedang berpelukan.

Arden mengangguk setuju. "Sama la. Apa apa pun kita doa yang baik baik aje untuk diaorang berdua tu" katanya tenang.

"Kalau dah jodoh tak akan kemana. Lari lah sejauh mana pun tetap akan bersama juga Clara dan Darren tu" sampuk Faiq dari kanan.

"Macam kau dengan Irdina lah kan" kata Hashr. Membulat mata Faiq, dia menolak bahu rakannya.

"Kau jangan nak ship shipkan aku dengan si Tengku Safiah Irdina tu eh. Tak nak aku dengan dia, dah la kasar pula tu" nafi Faiq.

"Ye kee? Entah entah kau dah plan macam mana nak ambil hati dia" usik Arden. Faiq menjulingkan bebola matanya ke atas sebelum beredar dari situ. Malas nak layan diaorang ni nanti makin menjadi jadi.

To be continue..

Percayalah, suatu hari nanti akan ada seorang lelaki yang benar benar ikhlas menerima dan mencintaimu. Hanya cepat atau lambat biarkan waktu menentukan
- Khalish

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now