HPA 45

75 5 0
                                    

Clara tergamam melihat bilik hotel yang mewah ini. Dia ralit memandang ke arah sekeliling sehingga tidak perasan akan kehadiran suaminya.

"Suka datang sini?" soal Darren yang berdiri di belakang Clara.

Clara menoleh dan memeluk tubuh kekar suaminya. Terkaku Darren.

"Suka! First time Adel datang sini. Terima kasih abang!" Katanya teruja. Dia mendongakkan kepala.

Tatkala tersedar akan ketelanjuran dirinya, Clara meleraikan pelukan. Dia menunduk ke bawah.

"Maaf, tak sengaja" katanya kepada Darren yang masih lagi memandangnya seperti buaya yang ingin menelan mangsa.

Kau sama kan suami kau dengan buaya, Clara?

Darren menaikkan dagu Clara untuk memandang matanya.

"It's ok Angel. Just hug me if that can make you happy, I'm ok with it. I'm your husband after all" kata Darren lembut.

Dia menarik lembut tangan isterinya supaya memeluk pinggangnya kembali. Clara menurut, dia menyembamkan wajahnya di dada suaminya.

"Kenapa mama tak datang tadi?" Tanya Clara. Zurina adalah orang pertama yang dicarinya sewaktu masuk ke dalam dewan itu namun hampa, tiada langsung bayangan wanita itu mahupun adik dan ayah tirinya. Hanya ada ayah kandungnya saja.

"Mungkin mama ada kerja ke apa ke. Angel jangan sedih ok, dekat sini Angel ada abang, ada mummy dan daddy. Kami boleh jaga Angel" pujuk Darren.

Tanpa kata, air mata Clara turun. Dia kembali memeluk Darren. Darren mengosok lembut belakang badan gadis kecil itu.

Setelah hampir 10 minit Clara menangis, dia meleraikan pelukan. Dia mengesat sedikit air matanya.

"Terima kasih sebab sudi terima Adel jadi isteri abang" ujar Clara.

"No. Abang yang patut kata terima kasih pada Adel sebab Adel sanggup tunggu abang walaupun abang pernah sakitkan hati Adel. Abang minta maaf sangat sangat" ucap Darren ikhlas.

Clara tersenyum. "Tak apa, benda dah berlaku dah pun. Sekarang ni, Adel janji Adel akan sentiasa ada untuk abang!" Balasnya ceria.

"Yea tapi sekarang, Angel kena pergi tukar baju dulu. Lepas tu rehat dan malam ni kita ada resepsi, Angel mesti penat" kata Darren sambil menghulurkan sehelai tuala baru kepada Clara.

Gadis itu mengambil dan masuk ke dalam bilik air. Darren duduk di atas katil sambil menunggu isterinya.

Dia memandang ke atas. Siling putih hotel itu ditatap lama.

"Abang janji abang akan pastikan, Adel akan rasa bahagia yang Adel tak pernah rasa sebelum ni" gumamnya perlahan. Pintu bilik air itu pula dipandang.

To be continue..

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now