HPA 47

62 7 0
                                    

3 bulan kemudian..

3 bulan. Pejam celik pejam celik sudah 3 bulan mereka melayani bahtera perkahwinan. Alhamdulillah, tiada lagi halangan yang menimpa mereka berdua namun dua minggu lalu, mereka singgah ke rumah ibu Clara tetapi wanita itu menghalau Clara serta tidak mengaku yang gadis itu adalah anaknya.

Nasib saja Clara masih mempunyai ayah dan keluarga mertuanya walaupun dia sedih dengan apa yang ibunya katakan.

Bulan lepas, Ammar sah berkahwin dengan Hawa. Tak sangka, kahwin juga dua orang yang suka dalam diam tu.

Clara mendekati Darren yang sedang menaip sesuatu di laptopnya. Dia duduk di kerusi berhadapan dengan balkoni bilik tidur mereka.

"Abang" panggil Clara. Darren mengangkat kepalanya dari memandang laptop.

"Hey Angel, come here. Duduk atas riba abang" arah Darren lembut. Clara duduk di atas peha suaminya dengan senyuman manis.

Dia memandang ke arah skrin laptop suaminya itu dan Darren bersilih ganti beberapa kali.

"Wattpad? Abang baca wattpad ke selama ni?" Tanya Clara hairan. Pelik dia. Baru kali ini dia melihat Darren membuka aplikasi wattpad.

Darren mengangguk mengiyakan kata kata isterinya. "Yup. Abang start baca wattpad sejak kita kahwin sebab abang nak baca cerita yang Angel tulis"

Membulat besar mata gadis itu. Apakah? DIA TAHU?!

"Abang tahu?!" Kata Clara terkejut. Darren sekali lagi angguk kepala dengan wajah tenang.

"Of course abang tahu. I'm your husband kan" balas lelaki itu. Clara mencebik.

"Sorry, kita bukan saja saja nak rahsiakan dari abang. Kita cuma malu kalau abang baca apa yang kita tulis je" kata Clara perlahan. Air mata mula berkumpul di tubir mata.

Darren mendongakkan kepala isterinya. Dia mengesat air mata Clara yang jatuh lalu satu ciuman dihadiahkan di pipi gebu kiri Clara.

"Comelnya isteri abang ni kalau nangis. Rasa macam nak makan je pipi gebu dia ni. Macam donat" kata Darren geram. Dia mencubit pipi Clara namun tidak lah kuat mana.

Clara merengek sedikit. Darren melepaskan pipi gadis itu. Wajah polos isterinya ditatap.

"Abang tak marah Angel pun pasal tu. Abang dapat tahu benda ni pun dari Irsyad. Asalkan Angel happy, abang tak kisah pun" pujuk Darren.

Clara tersenyum manis dan memeluk tubuh suaminya erat. Dia suka memeluk lelaki ini. Selesa.

"Kenapa Angel suka peluk abang ni hm?" soal Darren pelik. Bukannya tidak suka tetapi dia hanya ingin tahu kenapa. Dia lagi suka ada la.

"Entah lah, Adel pun tak tahu tapi Adel rasa selesa dan tenang bila peluk abang" dia mengetatkan pelukan mereka.

Darren membalas pelukan itu. Bahagianya rasa. Baru dia tahu betapa bahagianya saat sudah memiliki isteri.

Selalunya tengok mummy dengan daddy bermanja je. Sekarang ni dah boleh rasa sendiri.

To be continue..

Happy wife, happy life

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now