Ik word wakker door Liam die me zowat fijn knijpt. Ik kijk naar zijn gezicht en zie dat hij alweer gehuild heeft. Zachtjes veeg ik het haar voor zijn ogen weg en hou hem tegen me aan. Het maakt niet uit van wie hij liefde krijgt, maar hij heeft het nu echt even nodig. Ik sluit hem in mijn armen en wrijf over zijn achterhoofd. Zijn ademhaling word weer langzaam en hij zucht diep. "Het is oké.." fluister ik in zijn oor. Hij lijkt het te horen en knikt heel zachtjes.
Ik kroel nog even tussen zijn haren en dan hoor ik Niall aan mijn andere kant. Ik probeer mijn hoofd naar Niall te draaien, maar het lukt niet. Door deze slaapplek is alles heel stijf geworden. "Niall?" Fluister ik zachtjes. "GOEIEMORGEN" Schreeuwt hij blij. Alle jongens worden wakker, behalve Liam, die nog steeds in mijn armen ligt. "Wat zijn jullie hier aan het doen" lacht Louis.
"Hij huilde en had even iemand nodig, net zoals ik" dat laatste fluister ik, helaas, er niet zo onopvallend achter. "Aawwhh" zegt Harry en hij geeft me moeilijk een knuffel.
Liam begint te draaien en legt zijn hoofd op mijn borst. "Humhumhm.." mompel ik ongemakkelijk. "Het word misschien tijd dat we hem wakker maken" zegt Zayn die net zoals de rest voor ons staat. Ik knik en fluister in Liam's oor: "Liam, het is al ochtend". Ik hoor hem zachtjes kreunen en dan slaat hij allebei zijn armen om me heen.
Ze tillen hem voorzichtig op en helpen mij overeind. Wonderbaarlijk genoeg blijft Liam gewoon doorslapen. "wie durft hem wakker te maken?" Zegt Niall. "Laat hem maar, ik til wel" antwoord ik. "Hij is zwaar" antwoord Louis met een grijns. "Hij heeft het van me tegoed." Zeg ik snel. De jongens knikken en zetten Liam op mijn rug. Automatisch houd hij me stevig vast.
De eerste paar meters waren even puffen maar laterna gaat het eigenlijk wel. "De boom" schreeuw ik vol enthousiasme, niet realiserend dat Liam nog steeds slaapt. Ik wijs naar het hartjes vormige boompje. "Jajaja, daar is het bootje die ik me herinner!" Zegt Louis. De opluchting is van onze gezichten af te lezen. "Dan moeten we die berg op, en dan zijn we weer thuis" glimlacht Harry. We joelen zacht en lopen zo snel we kunnen de berg op.
Halfverwege de berg val ik voorover in de sneeuw. Gelukkig word Liam dan ook wakker. "Huh, heh, Hmhmhm?" Mompelt Liam schijnbaar nog half slapend. "Goeiemorgen" glimlach ik en ik wurm me onder hem uit. "Ow sorry" mompelt hij en hij staat op. Ik volg hem en veeg het sneeuw van me af. "Kom tortelduifjes, we zijn er bijna" glundert Zayn. "Hebben we ons huis gevonden?" Zegt Liam meteen enthousiast. We knikken en lopen snel verder.
Na een paar kilometer zijn we bij ons huisje aangekomen. "Wat ben ik blij.." zucht ik. De jongens glimlachen en geven elkaar een groepsknuffel. Ik glimlach en bedank ze. "Waarvoor?" Zegt Harry. "Nou, dat jullie me gewoon helpen met alles" "wat zouden we anders moeten doen, je hier zo maar achterlaten?" Lacht Niall. Ik begin te lachen en zeg: "kan". Hij wiebelt met zijn wenkbrauwen en dan barsten we allemaal in lachen uit.
We lopen ons huisje binnen en warmte komt ons tegemoet. "Aaaaahh, de kachel staat aan" glimlacht Zayn die als eerste naar binnen loopt. "Wie heeft dat gedaan?" Zegt Louis angstig. "Dat heb ik gedaan, net voordat we weg gingen, alleen ik vind het knap dat hij nog steeds aan is" lacht Harry. We zuchten allemaal opgelucht en gaan zitten op de banken. "Ik heb nog steeds honger" zegt Niall.
Ik bied me aan om te koken en loop naar het kleine, maar knusse, keukentje. Liam volgt me en wil helpen. Ik pak de pannenkoeken mix die iemand bij zich had, like wtf, why?, en mix het in een bak met melk.
Het mixen gaat heel stroef met een lepel. Liam komt achter me staan en ziet dat het niet lukt. Hij pakt mijn hand vast en draait de goede kant op.
Wat al een stuk gemakkelijker gaat nu. Zijn andere hand legt hij op mijn heup. Ik voel allemaal kriebels in mijn buik en begin te blozen. Hij merkt het en lacht zachtjes. Helaas laat hij dan los, ik had zo nog graag een paar uur gestaan...
Jongens, ik heb mijn fantasie weer terug. Dus binnenkort zullen er weer heel veel nieuwe hoofdstukken komen ;)
JE LEEST
Lost ft. Liam Payne
FanfictionIk ben Jaimy Johnson en 18 jaar. Dit jaar ben ik afgestudeerd van de middelbare. En als soort viering gaan we op ski vakantie. Tenminste.. dat was de bedoeling. Ik zit in het vliegtuig naast Anna, mijn zusje van 13. We kijken uit het raampje en zie...