Ik loop samen met Liam naar buiten, we worden meteen overspoeld met nattigheid en kou. "Brr" klappertand ik. "Heb je het koud?" Vraagt Liam, wat ik een beetje dom vind. "Nee joh, ik heb het gloeiend heet net alsof ik in Hawaii zit in plaats van in een of ander ingesneeuwd kut gebied" snauw ik. Hij zucht en Loki springt vol met plezier in de meters hoge sneeuw.
"Jaimy?" Ik hoor de trilling in zijn stem. "Ja?" Antwoord ik terwijl ik probeer niet te vallen over het ijs. "Wat heb ik je misdaan?" Hij pakt mijn arm en kijkt me diep aan. "Liam.." mompel ik, ik worstel me uit zijn grip en hol weer snel verder. "Jaimy wacht nou" roept hij in de verte. Ik hoor hem aankomen rennen, om een of andere manier voel ik me heel aangevallen. Het jaagt me enorm op, waardoor ik nog sneller ga lopen.
Pov Liam
Ik hol achter Jaimy aan. "Jaimy!" Roep ik. Loki begint als een gek te rennen en stopt dan opeens. Ik kijk naar het kleine beestje en dan weer voor me. Alleen.. er is niets meer. "JAIMY?" roep ik geschrokken. "HELP!" hoor ik haar zachtjes voor mijn oren, maar hard in mijn hart, roepen. "JAIMY WAAR BEN JE?" ik voel de angst binnen komen en begin als een gek naar de bron van het geluid te rennen. "JAIMY" mijn hart gaat als een gek te keer en ik zie alleen nog maar zwarte puntjes voor me. Ik heb een black out.
..
"Liam, ik kan niet meer" hoor ik haar heel dichtbij, maar toch weer zo ver weg, jammeren.
Door die woorden kom ik meteen weer bij en ik zie Loki boven me hangen, ook hij straalt angst uit. "Liam help me" haar stem wordt weer zachter. Ik spring in een keer op en begin weer verder te lopen. Loki snuffelt als een bezetenen aan het sneeuw en trekt me in de richting van een afgrond. "Jaimy?" Vraag ik bang. "Help" haar stem is ongelooflijk dicht bij. Loki krast aan de rand van de meters diepe afgrond. Ik ga op mijn knieën zitten en kijk voorzichtig naar beneden.
Daar hangt ze, aan een lange tak. Het zou net een film kunnen zijn, maar het is gewoon echt. "Fuck" zeg ik volkomen in paniek. "Liam help me alsjeblieft" ze huilt. Ik hang versteend over de rand en strek mijn armen, het is simpelweg veel te kort. Loki stoot tegen mijn been aan en heeft zijn riempje in zijn mond. "Je bent geniaal" zeg ik gelukkig en ik aai hem snel over zijn hoofdje. Ik maak hem los van zijn riem en trek de lijn helemaal uit, het is een 10 meter lang touw. "Vang!" Roep ik naar Jaimy en ik gooi het naar beneden.
"Liam, ik durf niet" snikt ze. "Je kan het, vertrouw op me" ik probeer zo zelfverzekerd mogelijk te blijven maar ik hoor de twijfeling. "Doe het op 1. 3..2..1.." en ze grijpt het touw vast.
Ik houd me vast aan een blok ijs en probeer Jaimy omhoog te trekken. Loki neemt een stuk van het touw in zijn mond en helpt me. De kleine puppy lijkt opeens te groeien naar een sterke volwassen husky. Ook ik lijk in een keer op te groeien en mijn armen worden enorm breed. "JA, BIJNA" schreeuwt ze. Ik zet door en trek nog één keer mega hard aan het touw. Door de kracht vallen Loki en ik achterover. "LIAM"
Ik buig over de rand en zie dat ze dichtbij is. "Pak mijn hand" zeg ik. Ze kijkt omhoog, haar hele gezicht is rood en nat van het huilen. Ik zie alweer de twijfeling in haar ogen, maar dan grijpt ze mijn hand vast. Loki staat langst me en begint te piepen. In één keer trek ik Jaimy terug op de grond en houd haar stevig vast in een knuffel.
"Ik was zo bang" huilt ze. "Je bent niet de enige, maar het is nu weer goed" glimlach ik voorzichtig. Ze knijpt in mijn hand en duwt haar gezicht tegen mijn borst. Loki stoot zijn hoofdje tegen mij aan en likt mijn arm. Ik aai hem en zeg: "Je hebt het goed gedaan, vriend"
JE LEEST
Lost ft. Liam Payne
FanfictionIk ben Jaimy Johnson en 18 jaar. Dit jaar ben ik afgestudeerd van de middelbare. En als soort viering gaan we op ski vakantie. Tenminste.. dat was de bedoeling. Ik zit in het vliegtuig naast Anna, mijn zusje van 13. We kijken uit het raampje en zie...