"Wij gaan hout zoeken, sinds Jaimy hier is vliegt het hout de deur uit" zegt Zayn. "Vliegt het hout de schoorsteen uit" lacht Niall vol van zijn eigen grap. We lachen, niet om de grap.. maar gewoon om de droogheid en het gezicht dat hij er bij trekt.
"Ik pas" zegt Liam. Ik glimlach en bedank hem, dan hoef ik tenminste niet alleen hier in het huis te blijven. Ik mag namelijk niet meer naar buiten, tenzij er continu iemand bij me is.
Harry, Zayn, Louis en Niall lopen helemaal ingepakt naar buiten. Het geruis vult de stilte in het huis en dan valt de deur met een klap dicht.
Ik plof langs Liam op de bank en kijk om me heen, er is echt niets om te doen. "Verveel je je nu al?" Vraagt hij. Ik knik zacht en gaap. Hij slaat zijn arm om me heen en trekt me tegen zich aan. Ik pak de afstandsbediening en zet de tv aan.
Na minstens een half uur gezapt te hebben, beginnen we eindelijk door te krijgen dat er totaal niets op is. "Wat moeten we doeeen" jammer ik. "I don't know" zucht Liam.
Mijn hoofd ligt op Liam's schoot, wanneer ik bijna in slaap val gaat de bel. "Dat zullen de jongens wel zijn". Hij staat op en mijn hoofd valt met een klap op de bank. "Ow sorry" zegt hij vlug en tilt me omhoog. "Maakt niet uit" zeg ik lachend. Hij glimlacht en loopt dan naar de deur.
Ik hoor de vage stemmen en dan stapt Liam weer naar binnen, maar niet met de lads..
"Dit is Mila" zegt hij. "Hallo" glimlach ik verrast. Een keurig meisje met rood gekruld haar en een wolle muts op loopt naar me toe en schud mijn hand. "Zo leuk om jullie te ontmoeten!" Haar stem verrast me, fel maar toch weer zacht. Ik knik tevreden en Liam lacht.
We gaan met z'n 3e aan de keukentafel zitten en drinken thee. "Hoe ben je hier eigenlijk gekomen?" Vraagt Liam. "Ik liep weg en ben ehh verdwaald" antwoord ze verlegen. "Waarom ben je weggelopen?" Vraagt hij bezorgd, wat mij een beetje prikkelt. Ja dat is een eigenschap waar ik niet zo blij mee ben, ik ben te snel jaloers. Mijn jaloezie verbergen kan ik, maar dan zit het me nog een hele lange tijd dwars. Ik glimlach en wacht op haar antwoord.
"Nou.. mijn vriendje heeft me gedumpt, terwijl we samen op vakantie gingen. We reden hierlangs en zei dat ik uit moest stappen, hij reed weg en ik zag het licht op de berg. Toen kwam ik hier terecht" zucht ze. "Sterkte" zeg ik meelevend. "Dan zal je het vast wel koud hebben en moe zijn" reageert Liam op haar verhaal. Ze knikt verlegen en lacht. Hij pakt haar hand en zegt: "Je kan wel wat kleren van mij lenen, kom maar mee naar boven." Ze knikt en loopt met hem mee naar de slaapkamer.
Ik zak onderuit in de stoel en zucht diep. Het is ook nooit voor me weggelegd hè, nee Jaimy het is oké, hij is gewoon heel zorgzaam daarom doet hij het. Hij houd van jou. Ik blijf het maar herhalen, maar ik kan er gewoon niets mee.
JE LEEST
Lost ft. Liam Payne
FanfictionIk ben Jaimy Johnson en 18 jaar. Dit jaar ben ik afgestudeerd van de middelbare. En als soort viering gaan we op ski vakantie. Tenminste.. dat was de bedoeling. Ik zit in het vliegtuig naast Anna, mijn zusje van 13. We kijken uit het raampje en zie...