- Proloog -

142 14 1
                                    

"5sos groupies." Lees ik hard op voor.
"Wat is een groupie?" Vraagt Alexia zonder op te kijken van haar telefoon.

"Wacht , ik zoek het even op." Zeg ik snel en loop naar de laptop die aamstaat. Ik typ in 'groupie' en kom uit op wikipedia.

"Een groupie is een trouwe fan van een muziek groep. Die vaak toegang krijgen tot het persoonlijke levenssfeer van hun idool. En volgen deze personen ook overal waar zij optreden. Sommige groupies gaan zo ver dat ze hun idolen overal ter wereld volgen en alle concerten bijwonen ect. Er zijn zelf groupies die toegang hebben tot de persoonlijke vriendenkring van hun idool , ook hun levensstijl gaan aannemen."

Ik hapte even naar lucht.
"Vaak lijdt dit tot ( seksuele ) relaties met hun idolen." Ik keek op naar Alexia. Ze stond me aan te gapen met open mond. "Ik was nog niet klaar." Zei ik en begon verder te lezen.

"Waarbij deze personen hun idolen begeleiden bij officiële gelegenheden. Zoals persconferenties , prijs uitreikingen en privefeesten."

"Oh mijn god. Dit doen ze toch niet echt?" Zei ik verwijtend naar Alexia.

"Ik bedoel , meiden sparen maanden lang om hun idool te zien, en soms is het ook nog niet eens de beste plek. Of lukt het niet eens. En dan komt er een meid aan en heeft seks en ze heeft kaartjes." Zei ik tegen Alexia.

Alexia proestte het uit.
"Kalm aan stress kip , misschien zijn het gewoon verzonnen roddels.
Er is geen bewijs."

Groupie // ❀ Dutch fanfiction l.r.hWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu