• nine-teen•

29 0 0
                                    

We lopen nu door Ierland.
Ongemakkelijk loop ik 5 meter achter de jongens. Ik wou zo min mogelijk opvallen.

Ik hoorde meiden gillen en keek geschrokken om me heen. Ik stopte even zodat ik nog verder achter de jongens liep. Er stormde een groep vol meisjes op 5sos af. De jongens stopte met lopen en ze stonden dus stil.

Ik kon er niet bij gaan staan. Én ik kon ook niet stil gaan staan. Want dan zouden ze merken dat ik erbij hoorde.

Ik keek even om me heen. Ik zag een schoenen winkel , ik wou erheen lopen maar bedacht me. Ik heb een idee.
Ik rende naar de jongens toe.

"Michael! Ik hou van je! Mag ik een foto? Alsjeblieft?" Riep ik dramatisch uit. Calum keek me aan en begon te glimlachen. een meisje naast me glimlachte naar me.

Holy shit , dit werkt.

"Luke! Mag ik een foto? Één maar!" Riep ik weer uit. Ik zag dat Luke nu ook merkte wat ik deed.

De fans werden langzamer hand minder. En na paar minuten waren ze allemaal weg.

Ik liep even naar de jongens toe. "Whit, je bent geniaal." Riep Michael uit.

Ik maakte een buiging.
"Weet ik."

We liepen richting het hotel. Vanavond is het concert pas. We gaan even uitrusten van al die gillende meisjes en al dat gewandel en daarna gaan we richting het concert.

Ik was even aan het douchen terwijl de jongens weer bij Calum op de kamer zaten.

Ik droogde me af en zoek mijn kleren aan die ik naar het concert aan ga doen. Bij dit concert  heeft het management me tickets gegeven voor in het staan vak. Ze zeiden dat ik dat wel even kon gebruiken. Even los gaan op hun muziek.

Vandaag Ierland nog dus en dan begint morgen de tour in de Uk , nou eigenlijk overmorgen. Morgen zijn we al in de Uk.

Oh god , de vliegticket naar de uk heb ik helemaal niet gebruikt. Die ligt nog steeds onder mijn bed. Ik had namelijk zelf een vliegticket naar Zwitserland gekocht. Ik hoop dat mijn ouders het niet vinden.

Ik trek de uitgezochte kleren aan en deed die aan en liep richting Calums kamer.

Ik opende hardhandig de deur.

"Mee naar het feestje." Hoor ik Calum zeggen maar schrikt als hij mij ziet staan.

"Feestje?" Vraag ik verbaasd en Loop naar een stoel in Calums hotelkamer.

Ze kijken elkaar allemaal aan.

"Jongens." Zeg ik.
"Welk feestje?"

Luke kijkt vragend naar de jongens.
De jongens geven allemaal een goedkeurende knik.

"We waren erover aan het na denken of we je mee konden nemen naar een feestje in de Uk."

Ik kijk verbaasd op.
"Feestje?"

"Ja. Een vriendin van ons is jarig. Dus al onze vrienden komen enzo." Legt Calum uit.

Ik vorm een 'O' met mijn mond.

"Wil je dat?" Vraagt Ashton lief.

Ik denk even na. "Geen fans dus?"
"En geen paparazzi?"
Ze schudden hun hoofd.
"Het is in een huis van onze vriendin , daar komt niet zomaar paparazzi , of fans."

"Wat heb ik dan te verliezen." Zeg ik en haal mijn schouders op.

"Maar , mogen hun weten over ons?" Vraag ik langzaam.

Luke kijkt de jongens weer aan.

"Wat wil jij?" Vraagt Luke aan me.

"Laten we maar gewoon weer een toneelstukje spelen. Ik ben gewoon je vriendin." Zucht ik.

"Oke." Zegt Luke en drukt zijn lippen op elkaar.

"Wanneer is het feestje?" Vraag ik.

"Morgen." Antwoord Ashton vrolijk.

"En de dag daarna hebben we dus een concert?"

De jongens knikken zachtjes.
"Slim. Dat word de volgende dag deheletijd slapen tot het concert."
Grinnik ik.

"Hoelaat is het?" Vraagt Calum.

Ik kijk even op mijn mobiel.
"Half 5."

"En hoelaat begint de soundcheck ?" Vraag ik.

"Half 7." Antwoord Michael.

"Laten we dan maar alvast gaan." Zegt Ashton en springt enthousiast van bed.
Iedereen loopt achter Ashton aan.

We waren nu backstage.
De soundcheck begon in paar minuten. Allemaal mensen waren druk heen en weer aan het lopen en dingen aan het regelen. Ik zag Jeff ook en hij glimlachte even naar me.

Toen de jongens de soundcheck deden mocht ik alvast in het staanvak gaan staan. Ik begon met ze mee te zingen als ze het geluid gingen testen met de pizza song.

-

"I remember the day you told me you were leaving."

Alle lichtjes gingen langzaam heen en weer.

"I remember the make-up running down your face."

Alle fans zongen mee. Het klonk zo mooi. Voor een paar seconden voelde ik me weer een gewoon meisje , die naar concerten ging , de hele dag in haar kamer zat , luisterend naar muziek , te dagdromen over hoe het zou zijn om 5sos te ontmoeten , dat leek zo ver weg. Zo'n groot idee.

Onmogelijk ..

Dacht ik.

"Cause i'm not fine at all."

De laatste zin van Amnesia eindige en iedereen begon te gillen. De meeste lichtjes gingen weer uit.

"Dat was geweldig!" Riep ik uit toen ik back-stage kwam.

"Ik heb zoveel adrenaline."  Zeg ik hyper.

"Het lijkt alsof je net een halve kilo suiker hebt gehad." Zegt Michael.

"Is het zo erg?" Roep ik uit.

Michael proest het uit.
"Kalm aan jij , fangirl."

Ik knik.
"Zal ik proberen."

-

We kwamen aan in het hotelkamertje.
"Moeten we onze spullen pakken?" Vraag ik aan Luke.

Hij knikte.
"We gaan nu gelijk met de tourbus naar De Uk , en diezelfde dag hebben we het feestje. Dus als ik jou was zou ik slapen in de tourbus."

Ik knikte. "Oke."

Ik pakte mijn kleren bij elkaar en propte die in de koffer.

Luke kwam met zijn koffertje naar me toe rollen en ging tegen over me staan.
Hij tilde mijn hoofd op bij mijn kin met zijn wijs vinger.

Ik kijk nu omhoog naar Luke.
"Ik houd echt veel van je , Whit."
Zegt hij en geeft een kusje op mijn mond.

"Ik ook van jou." Zeg ik glimlachend.

We lopen hand in hand naar de lift en gaan er in staan.

"Ik denk dat de jongens een beetje laat zijn." Zegt hij en drukt het verdieping knopje in.

De liftdeuren gaan weer open en we lopen het hotel uit.

"Nou nou de twee losers zijn ook eindelijk klaar." Zegt Michael die naast de tourbus staat.

"Eindelijk?" Vraag ik verbaasd.

"Ja we wachten al tien minuten hier." Roept Calum vanuit de bus.

"O." Zeg ik langzaam en geef mijn koffer aan Michael die hem in de kofferbak doet. Ik loop de bus in en ga op het bed zitten. Ik had al een jogging broek aan en een vest dus daar slaap ik gewoon in. Luke komt ook aangewandeld en gaat een bed tegen over mij liggen ik schuif het gordijntje dicht en sluit gelijk mijn ogen.

Groupie // ❀ Dutch fanfiction l.r.hWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu