SPECIAL CHAPTER 5 (LAST)

88 6 5
                                    

"Angel, tolong abang boleh?" Pinta Darren yang sedang berdiri di hadapan cermin bilik tidur mereka sambil memegang sampingnya.

Hari ini adanya majlis akikah untuk anak Qayder dan Arriana iaitu Ezril Atiq. Darren dan keluarga kecilnya sedondon memakai baju berwarna hitam.

Clara yang baru saja lepas menyarungkan tudung sarung pada kepala Adhea berpaling. Dia melirik ke arah Darren sekilas sebelum kembali melihat Adhea, Adhean dan Adheen.

"Dah siap. Adhean dengan Adheen tolong jagakan adik boleh? Mummy nak tengok daddy kejap" kata Clara.

Laju saja D'Adhean dan D'Adheen menganggukkan kepala mereka. Adhea didukung oleh D'Adheen. Mereka bertiga berjalan ke ruang tamu.

Darren duduk di atas katilnya dahulu sambil menunggu Clara. Dia mengambil telefon Clara dan aplikasi WhatsApp dibuka.

Dia membuka chat wanita itu bersama Arden sewaktu mereka berada di tingkatan 3. Seingat dia, sewaktu ini mereka masih lagi belum berkahwin mahupun bertunang.

Atau dengan erti kata lain, stranger.

Dia tersenyum melihat chatnya dan Arden yang dihantar oleh Arden kepada Clara. Patut la kemain panjang dia ucap selamat hari raya dulu. Ucapan daripada Clara rupanya.

"No wonder aku rasa macam chat ni bukan dari Arden" katanya sendirian. Ye lah, Arden mana reti nak minta maaf ni semua. Kang kena kata buang tebiat pula.

"Abang, baca apa tu? Meh sini, Adel tolong pakai kan abang samping" kata Clara. Dia berdiri di depan Darren.

Darren terus mencampak telefon pintar tadi ke atas katil lalu bingkas bangun. Dia memberikan sampingnya kepada Clara.

"Kenapa abang pandang Adel macam tu?" soal Clara tanpa memandang wajah kacak suaminya.

Darren mengetatkan pelukan di pinggang ramping isterinya. Dia mengucup pipi gebu Clara.

"Cause you're beautiful. More beautiful than everything. You got my heart, Angel. I love you for the rest of my life"

Clara tersenyum manis mendengar itu. Dia menepuk bahu suaminya.

"Sudah la abang ni. Adel nak turun bawah dulu, dah siap pakaikan abang samping. Nanti abang turun tau bye" kata Clara.

"Not to fast, babygirl. Wait for me, Angel"

Baru saja Clara mahu berjalan ke arah pintu bilik, Darren sudah mengendong tubuh kecil itu dan dibawa turun ke bawah.

"Ahhh abang!" Clara terjerit kecil.

"Yes Angel?" Darren tersenyum sinis ke arah wanita itu.

"Arden" panggil Darren. Arden yang sedang melayan anak lelakinya, Mikhail Daniel itu berpaling.

Dia menaikkan sebelah keningnya sedikit sebagai balasan. "Kenapa?" soalnya.

Darren mendekati sepupunya itu. "Kau ada nampak Adel tak?" Tanya Darren kalut.

Yelah, mana tak kalutnya kalau tetiba je bini hilang. Tadi ada je dekat sebelah. Clara ni dah la pendek, nak mencarinya susah tau.

Arden memandang ke arah sekeliling dewan hotel milik Qayder itu sebelum menggelengkan kepalanya.

"Tak ada la pula. Cuba kau tanya Adhean dengan Adheen. Rasanya tadi aku ada nampak diaorang dengan Clara" kata lelaki itu.

Darren bergegas jalan ke arah dua orang anak lelakinya yang sedang bermain bersama Haq dan Affan Riyadh, anak lelaki Hashr dan Kasih.

"Adhean, Adheen. Mummy mana?" soal Darren laju.

"Ouh daddy rupanya" kata D'Adhean.

"Mummy ada dekat luar. Mummy kata nak main hujan" jelas D'Adheen. Membulat mata Darren. Dia terus berlari ke luar hotel dan mendapati bahawa isterinya sememangnya ada di luar.

She's dancing in the rain? WITHOUT ME?!

"Angel...." Darren menghampiri wanita itu. Dia memeluk pinggang Clara.

Clara tersentak. "Abang"

"What are you doing here hm? I have been searching for you dari tadi tau tak" kata Darren menyebabkan Clara tersenyum nipis.

"Adel tak pernah main hujan waktu kecil dulu sebab mama tak bagi. So, sekarang je la Adel boleh main hujan. Abang jangan marah Adel" balasnya. Dia menundukkan kepalanya.

Darren menaikkan dagu Clara dengan satu jarinya. "Angel, listen here."

"I'm just asking, not angry. I know you have been waiting to dance in the rain like this, right? Go ahead, then. I'm not gonna stop you. But...."

Clara diam sambil menunggu ayat sambungan dari Darren itu. Darren mendekatkan wajahnya dengan wajah wanita itu.

"How about if..... we dance in the rain together, hm? Just imagine like we're on the stage where there's no one except us. I will sing a song for you and we're dancing together. You are my gorgeous princess and I am your charming prince."

Clara mengangguk kepala laju. Darren menundukkan badannya sedikit sebelum menghulurkan tangan kanannya kepada Clara. Seakan akan ingin mengajak wanita itu menari bersamanya.

Clara menyambut huluran itu. Darren mengenggam erat tangan kecil wanita itu dan menarik tubuh itu mendekatinya. Tangan kirinya diletakkan pada pinggang ramping isterinya. Mereka mula menari saat Darren menyanyi.

Percaya aku, ku kan menjagamu
Kaulah jawapan doaku
Kau di utus tuhan tuk temani hidupku,
Dikala hati ini rapuh

Hadirmu sembuhkan lukaku
Kau hapus lukaku dengan senyummu,
Percayakan ku,
Kaulah cinta terakhirku

"Yeyyyy mummy, daddy sweet lah" sorak D'Adheen.

Darren berpaling ke arah anak anak mereka. Dia mendepakan tangannya.

"Come here boys" D'Adheen dan D'Adhean berlari ke arah ayah mereka. Adhea yang baru berusia setahun lebih itu didukung oleh Clara.

"Daddy love all of you" kata Darren.

"We love you too daddy!" Balas D'Adheen dan D'Adhean serentak lalu tertawa.

Darren mengangkat kedua dua anak lelakinya sebelum dia memeluk Clara dan Adhea erat.

"Thanks for coming into my life, Darren. You make me feel what is happiness since we were 13. I love you so much, I just can't love anyone else than you. Also, thank you for being one of my character. You mean a lot to me,"

• HAPPY ENDING •

Hai Assalamualaikum everyone! I know maybe ada yang terkejut or tak sangka sebab saya tambah beberapa special chapter for this story, right?

It just, bila fikir fikir balik bab untuk Darren dan Adellya lepas kahwin tak banyak so saya tambah la. Harap kauorang semua enjoy reading this story. Thank you everyone!

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now