Półdemony - potomkowie ludzi i demonów czystej krwi. Posiadają niezwykłe zdolności, jak np. nadludzka siła, szybkość, są odporni na wszelkie choroby, szybko się leczą i żyją zwykle dłużej niż normalni ludzie.
Wiedźmy / wiedźmiarze - Ludzie, którzy urodzili się posiadając magię, zarówno w rodzinach, w których magia była od dawna jak i w tych, w których jej nigdy nie było, nikt nie zna przyczyny czemu tak jest.
Elfy - Nie wiadomo kiedy i skąd ta rasa pojawiła się na Ziemi, jej pochodzenie owiane jest tajemnicą i niewiele wiadomo na ten temat. Trzymają się na uboczu, zwykle tworząc własne osiedla lub mniejsze miasteczka w magicznych miastach, które otoczone są ochronną barierą i niewielu z zewnątrz może się tam dostać. Są bardzo nieufni co do innych ludzi i ras, pilnie strzegą swoich tajemnic.
Wilkołaki - są to ludzie, którzy obok swojej ludzkiej duszy, posiadają również drugą, wilczą duszę, dzięki czemu potrafią przybrać postać wilka jak i też posiadają wiele dodatkowych umiejętności. Wilkołakiem nie można się stać, trzeba się nim urodzić. Większą grupa wilkołaków skupiająca się w jednym miejscu tworzy zwykle watahę i ma swojego alfę.
Rada - lokalna władza składająca się z przedstawicieli najliczniejszych istot magicznych tj. półdemony, wiedźmy, elfy, wilkołaki. Podejmują decyzje, stanowią prawo w danym miejscu. Są częścią składową Wielkiej Rady.
Wielka Rada - jest to przedstawicielstwo krajowe istot magicznych. Składa się z mniejszych lokalnych rad i ma w swoim zarządzie również czterech przedstawicieli i ich zastępców pochodzących z każdej rasy.
Linie magiczne - są to skupione wiązki magii biegnące pod ziemią. Duże skupienie takich linii przyciąga najróżniejsze magiczne stworzenia i zwykle w takich miejscach powstają miasta magiczne.
Portal - magiczne przejścia, dzięki którym można się przemieszczać w różne miejsca na ziemi. Każdy kto posiada magię może taki portal przywołać, ale nie jest to takie łatwe i trzeba uważać, bo można się przenieść w zupełnie inne miejsce przez przypadek.
Portal do biblioteki wszechwiedzy - to specjalny portal, prowadzący do biblioteki wszechwiedzy, który nie może być ot tak przywołany. Zwykle takie portale można znaleźć w księgarniach lub bibliotekach i żeby go tam umieścić trzeba uzyskać licencję.
Biblioteka wszechwiedzy - magiczna biblioteka w innym wymiarze, pilnie strzeżona. Żeby się do niej dostać trzeba uzyskać specjalną przepustkę od miejscowej rady. Zawiera wszelką wiedzę z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Można tam znaleźć każde zaklęcie jakie zostało kiedykolwiek odkryte. Są tam przechowywane również przepowiednie. Cała zawartość biblioteki nie jest dokładnie znana.
Nawia - małe miasteczko nad polskim morzem, przepełnione magią i niezwykłymi istotami.
Magiczne zwierzęta - to najróżniejsze zwierzęta, w których jest magia i mogą zostać chowańcami. Był czas kiedy polowano na te zwierzęta, dlatego teraz można ich znaleźć coraz mniej i są bardzo nieufne.
CZYTASZ
Nawia
FantasyNajwiększym talentem magicznym Diany jest nadzwyczajna umiejętność w odnajdywaniu zaginionych osób, poza tym jej magia jest przeciętna. Do tej pory mieszkała z ciotką, która przejęła nad nią opiekę kiedy Diana miała 10 lat i straciła matkę, od tamte...