Hari-hari yang menyusul pengakuan Jeonghan terasa seperti kabur bagi Y/N. Dia cuba menjauhkan diri, keliru dengan perasaannya sendiri, tetapi urusan keluarga SEVENTEEN tidak memberi banyak ruang untuk berfikir. Sentiasa ada sesuatu yang perlu dilakukan—mesyuarat yang perlu dihadiri, perjanjian yang perlu dirundingkan, dan bahaya yang sentiasa mengintai dalam bayang-bayang.
Jeonghan, yang sentiasa peka, menyedari perubahan dalam diri Y/N. Dia tidak memaksa Y/N untuk memberi jawapan tetapi tetap berada di sisinya, menawarkan sokongan secara senyap. Dia tahu bahawa dunia mafia tidak memberi banyak ruang untuk keinginan peribadi, dan dia bimbang bahawa pengakuannya mungkin telah menambahkan beban yang tidak diingini kepada Y/N. Namun, setiap kali dia melihat Y/N dan Joshua saling berpandangan, hatinya terasa sakit.
Joshua, sebaliknya, tidak mempunyai keraguan seperti itu. Dia bersikap terus terang, hampir tanpa rasa takut, dan kehadirannya tidak mungkin diabaikan. Ada sesuatu tentang dirinya yang menarik perhatian Y/N—intensiti dalam pandangannya, tekad senyap yang menceritakan kehidupan yang penuh dengan bahaya. Tetapi ada juga jarak, dinding yang dibinanya yang menunjukkan bahawa dia bukan seseorang yang mudah difahami.
Ketika keluarga SEVENTEEN bersiap untuk mesyuarat penting dengan geng saingan, ketegangan semakin memuncak. Ayah Y/N telah mempercayakan peranan penting dalam rundingan tersebut kepada Y/N, dan dia tahu hasilnya boleh sama ada mengukuhkan kuasa mereka atau mencetuskan perang habis-habisan.
Malam sebelum mesyuarat, Y/N mendapati dirinya berdiri di balkoni kediaman keluarga, memandang jauh ke kota. Dia tenggelam dalam fikirannya apabila Joshua muncul di sisinya. Kehadirannya yang tiba-tiba mengejutkannya, tetapi dia cepat menguasai diri.
"Kamu risau," kata Joshua, suaranya rendah.
Y/N berpaling kepadanya, terkejut dengan kepekaannya. "Ini urusan besar. Segalanya boleh berubah esok."
Joshua mengangguk, matanya merenung jauh ke horizon. "Hidup ini... ia tidak membenarkan kesilapan. Tetapi kamu kuat. Kamu akan membuat pilihan yang betul."
"Adakah?" Suara Y/N bergetar untuk pertama kalinya. "Aku tak pasti sama ada aku boleh percaya pada diriku sendiri lagi."
Joshua memandangnya ketika itu, benar-benar memandangnya, seolah-olah dia dapat melihat jauh ke dalam jiwanya. "Kepercayaan di dunia ini perlu diperoleh. Tetapi kadang-kadang, kamu perlu percaya pada hati kamu, walaupun fikiran kamu mengatakan sebaliknya."
Y/N tidak menjawab, beban kata-katanya meresap dalam dirinya. Dia selalu bergantung pada fikiran, logik, dan strategi untuk menavigasi dunia berbahaya yang dilahirkannya. Tetapi hatinya... hatinya membawa dia ke wilayah yang tidak diketahui, dan dia tidak tahu sama ada dia boleh bertahan di sana.
Seolah-olah menyedari kekacauan dalam dirinya, Joshua melangkah lebih dekat. "Y/N, apa pun yang berlaku esok, ketahuilah bahawa aku ada di pihakmu. Tidak kira apa pun."
Kata-katanya adalah satu janji, janji yang menggetarkan sesuatu yang mendalam dalam diri Y/N. Tetapi sebelum dia sempat berkata apa-apa, bunyi tapak kaki mengganggu mereka. Jeonghan muncul, ekspresinya sukar dibaca ketika dia melihat situasi di hadapannya.
"Y/N, kita perlu menyemak rancangan sekali lagi," kata Jeonghan, suaranya tenang tetapi tegas.
Pandangan Joshua masih tertumpu kepada Y/N untuk seketika sebelum dia melangkah ke belakang, memberi anggukan kecil sebelum berlalu pergi. Y/N memerhatikannya pergi, hatinya berat dengan beban keputusan yang dia tahu perlu dibuat.
Jeonghan menunggu sehingga Joshua berada di luar jangkauan pendengaran sebelum berbicara lagi. "Kamu okay?"
Y/N memaksa diri untuk tersenyum, tetapi senyuman itu tidak sampai ke matanya. "Aku okay. Mari kita semak semula rancangan."
YOU ARE READING
Fate's cruel game
Fanfiction**Sinopsis:** Dalam dunia gelap jenayah terancang, di mana kesetiaan dan kuasa menentukan kelangsungan hidup, kehidupan Y/N adalah keseimbangan yang rapuh antara hak istimewa dan bahaya. Sebagai anak perempuan satu-satunya seorang bos mafia yang ber...