Part 17 ke majlis arlyen

1 0 0
                                    

Hujung minggu pun tiba dengan suasana yang ceria di Mansion SEVENTEEN. Jeonghan sedang menunggu di ruang tamu, mengenakan pakaian kasual yang kemas. Dia berusaha untuk tampil santai, tetapi dalam hatinya dia merasa sedikit gementar, terutamanya setelah perbualan tentang majlis hari lahir Arlyen.

Di ruang tamu, semua ahli SEVENTEEN sedang berkumpul, bercakap-cakap dan bersiap-siap. Mereka semua merasakan suasana tenang dan penuh harapan, walaupun beberapa dari mereka masih terkesan dengan keadaan semasa.

Ketika Y/N turun dari tangga, suasana di ruang tamu seakan berhenti seketika. Semua mata tertumpu kepada Y/N, terpegun dengan penampilan yang memukau. Y/N mengenakan gaun berwarna pink lembut yang menambah keanggunannya, sementara solekan neutral menonjolkan kecantikan semulajadi wajahnya.

Jeonghan, yang berdiri di sudut ruang tamu, tidak dapat menahan kekagumannya. Senyumannya berkembang luas ketika melihat Y/N, dan dia dengan cepat menghampiri untuk membantunya dengan apa sahaja yang diperlukan.

"Wow, Y/N, kau kelihatan sangat cantik," kata Jeonghan dengan nada pujian, matanya tidak dapat beralih dari Y/N.

Y/N tersenyum malu, sedikit merah padam di pipinya. "Terima kasih, Jeonghan. Aku rasa ini adalah hari yang istimewa, jadi aku mahu tampil terbaik."

Ketika Y/N dan Jeonghan hendak melangkah keluar dari mansion, Y/N tiba-tiba berpaling ke belakang dan memandang semua orang. "Kamu mau ke mana? Kenapa berpenampilan kemas hari ini?"

Vernon, yang berdiri di sisi, menjawab dengan nada ceria, "Mau ikut kamu."

Y/N terkejut dan memandang Jeonghan, yang hanya mengangkat bahu sambil tersenyum. "Apa boleh buat, kalau mereka memaksa ingin ikut," kata Jeonghan dengan nada santai.

Y/N menghela nafas panjang, merasa sedikit keletihan dengan sikap mereka. "Huhh, baiklah."

Dengan itu, Y/N, Jeonghan, dan ahli SEVENTEEN yang lain berangkat menuju ke majlis hari lahir Arlyen. Walaupun sedikit tidak dijangka, kehadiran mereka menambah keceriaan dan membuatkan suasana lebih meriah. Sementara itu, Y/N tidak dapat menahan senyum apabila melihat sokongan daripada rakan-rakan SEVENTEEN, merasa lebih lega dan bersemangat untuk malam yang penuh dengan perayaan dan persahabatan.

——-

Y/N, Jeonghan, dan ahli SEVENTEEN yang lain tiba di lokasi acara—sebuah tempat yang dihias dengan meriah untuk sambutan hari lahir Arlyen. Suasana di sekitar tempat itu penuh dengan keceriaan, dengan lampu-lampu berkelip dan hiasan yang berwarna-warni. Musik latar yang ceria mengisi ruang, menambah suasana yang meriah.

Setibanya mereka, Arlyen yang sudah menunggu di pintu utama tempat itu menyambut mereka dengan senyuman lebar. Arlyen, yang berpakaian dengan gaun glamor dan memancarkan aura gembira, kelihatan teruja melihat Y/N dan kawan-kawannya.

"Y/N! Jeonghan! Selamat datang!" Arlyen memeluk Y/N dengan penuh kegembiraan. "Aku sangat gembira kau dapat datang. Dan kamu semua juga! Terima kasih kerana datang."

Y/N tersenyum, merasakan kehangatan sambutan Arlyen. "Terima kasih kerana menjemput kami, Arlyen. Kami sangat gembira dapat hadir."

Jeonghan juga memberikan senyuman dan ucapan selamat hari lahir kepada Arlyen. "Selamat hari lahir, Arlyen. Semoga hari ini menjadi hari yang istimewa bagi kau."

Arlyen memandang sekitar, melihat semua ahli SEVENTEEN. "Terima kasih semua. Ini adalah malam yang sangat bermakna bagi aku, dan kehadiran kalian semua menjadikannya lebih sempurna."

Ketika mereka memasuki tempat acara, Y/N dan Jeonghan turut diperkenalkan kepada tetamu lain. Suasana semakin meriah dengan tawa dan perbualan. Ahli SEVENTEEN memutuskan untuk menikmati malam tersebut, bergaul dengan tetamu dan menikmati makanan serta minuman yang disediakan.

Fate's cruel gameWhere stories live. Discover now