Part 8 serangan dari the viper

0 0 0
                                    

Malam itu, mansion SEVENTEEN yang megah dan tenang tiba-tiba dikejutkan dengan suara yang menghancurkan kesunyian. Ledakan kuat menggoncang dinding-dinding, dan seluruh mansion bergetar. Para pengawal yang berjaga di luar segera berada dalam keadaan berjaga-jaga, tetapi mereka tidak sempat untuk bertindak balas.

The Viper, yang tidak puas dengan kesepakatan yang dibuat semasa mesyuarat, memutuskan untuk melancarkan serangan balas yang kejam. Dia telah merencanakan serangan ini dengan teliti, mengetahui bahawa satu-satunya cara untuk benar-benar menghancurkan SEVENTEEN adalah dengan menyerang mereka di rumah mereka sendiri—di tempat yang mereka anggap paling selamat.

Asap tebal memenuhi udara ketika beberapa pengawal SEVENTEEN tumbang di halaman depan. Jeritan dan suara tembakan bergema di seluruh kawasan. Ahli SEVENTEEN yang lain, yang baru sahaja berehat selepas pertemuan yang penuh emosi, segera terbangun dan menyedari bahawa mereka berada dalam bahaya besar.

Di tengah-tengah kekacauan, Y/N, yang masih berada di lorong selepas melihat Jeonghan di bilik lukisan, mendengar bunyi ledakan dan jeritan yang datang dari luar. Jantungnya berdegup kencang ketika dia menyedari apa yang sedang berlaku. Tanpa berfikir panjang, dia berlari menuju ke bilik Joshua untuk memberi amaran kepadanya.

Joshua, yang sudah bersiap sedia dengan senjata di tangannya, memandang Y/N dengan serius. "Kita diserang. Kita perlu keluar dari sini dan melindungi semua orang."

Y/N mengangguk, rasa takut dan tekad menyelubungi dirinya. "Apa rancangan kita?"

"Kita mesti pastikan semua ahli berkumpul dan bertahan bersama. Kalau kita terpisah, kita lemah," jawab Joshua tegas.

Sementara itu, di dalam bilik lukisan, Jeonghan yang masih duduk dalam kegelapan, mendengar bunyi tembakan yang semakin mendekat. Dia segera bangun dan meraih senjata yang tersembunyi di dalam bilik. Tanpa membuang masa, dia keluar untuk mencari Y/N dan ahli-ahli SEVENTEEN yang lain.

Hoshi, DK, dan Seungkwan, yang baru sahaja berkumpul di ruang tamu, bertempur dengan musuh yang cuba masuk ke dalam rumah. Hoshi mengeluarkan kekuatan penuhnya, melawan dengan semangat yang menggebu-gebu, tetapi hatinya risau memikirkan rakan-rakannya. DK, walaupun sentiasa ceria, kini menunjukkan sisi seriusnya ketika dia memberi arahan kepada ahli lain. Seungkwan, yang biasanya menjadi sumber hiburan, kini bertukar menjadi pejuang yang gigih, menolak musuh dengan setiap kekuatan yang ada.

Di luar, Mingyu dan Wonwoo mengarahkan pasukan pengawal untuk mempertahankan pintu utama. The8 dan Vernon bertempur di sisi mereka, menggunakan kecekapan dan kelincahan mereka untuk menghadapi musuh yang lebih ramai. S.Coups, sebagai ketua, berada di tengah-tengah semua ini, memastikan bahawa semua orang tahu tugas mereka dan memastikan pertahanan tetap kukuh.

Tetapi walaupun dengan semua usaha mereka, The Viper sudah pun membuat kemajuan yang ketara. Serangan ini telah dirancang dengan sangat teliti, dan mereka mempunyai kelebihan mengejutkan SEVENTEEN di rumah mereka sendiri.

Di suatu tempat di mansion, Jeonghan akhirnya bertemu dengan Y/N dan Joshua. Mereka segera menggabungkan kekuatan, saling melindungi dalam pertempuran yang semakin sengit. Namun, di mata Jeonghan, setiap kali dia melihat Joshua dan Y/N bertarung bersama, rasa sakit di hatinya semakin mendalam. Walaupun ini bukan masanya untuk memikirkan perkara itu, perasaan cemburu dan bimbang tetap ada.

Pertempuran semakin sengit ketika The Viper sendiri muncul di tengah-tengah kekacauan, matanya yang dingin mencari mangsanya—Y/N. Dengan pasukan elitnya, dia mendekati mansion dengan niat untuk mengakhiri semua ini dengan satu langkah yang menghancurkan.

Y/N dan Joshua menyedari ancaman itu sebelum yang lain. Tanpa berkata apa-apa, mereka berpandangan, masing-masing tahu apa yang harus dilakukan. Y/N mengerti bahawa The Viper datang untuknya, dan jika dia tidak bertindak sekarang, SEVENTEEN mungkin tidak akan dapat bertahan.

Fate's cruel gameWhere stories live. Discover now