Setelah mesyuarat yang menegangkan, suasana di bilik mesyuarat SEVENTEEN masih dipenuhi dengan ketegangan. Y/N dan keluarga SEVENTEEN masih berdiri di hadapan meja mesyuarat, masing-masing memandang dengan serius. Tiba-tiba, salah seorang anggota penting organisasi, Kangdae, melangkah maju dengan wajah cemas. Dia berhenti di hadapan Y/N, menundukkan kepalanya, dan berlutut di lantai.Kangdae, dengan suara yang gemetar, berkata, "Y/N, ada sesuatu yang perlu aku akui. Aku telah berkhianat. Aku terlibat dalam rancangan The Viper untuk merosakkan organisasi ini."
Kata-katanya mencetuskan reaksi mengejut di bilik itu. Y/N terkejut, dan kemarahan mulai menguasai wajahnya. Keluarga SEVENTEEN mengerutkan dahi mereka, tidak percaya dengan pengakuan tersebut.
Y/N mengangkat dagunya, matanya berapi-api. "Apa yang kau katakan, Kangdae? Kau benar-benar mengkhianati kami?"
Kangdae, masih dalam posisi berlutut, mengangguk. "Ya, aku terlibat. Aku terlalu tamak dan terdesak untuk melindungi diri sendiri. Aku telah memberikan maklumat kepada The Viper dan membantu mereka dalam rancangan mereka."
Jeonghan melangkah ke depan, wajahnya menunjukkan kemarahan yang jelas. "Kau bukan sahaja membahayakan keselamatan kami tetapi juga menghancurkan kepercayaan yang kami berikan kepadamu. Apa yang akan kau katakan untuk membenarkan perbuatanmu ini?"
Kangdae menggigil, mengangkat kepalanya sedikit untuk melihat Y/N dengan rasa kesal di wajahnya. "Aku minta maaf. Aku tahu tiada apa yang dapat mengembalikan kepercayaan yang hilang. Aku hanya ingin mengakui kesalahan aku dan meminta maaf."
Y/N menatap Kangdae dengan marah. "Permohonan maaf tidak akan menghapuskan pengkhianatanmu. Kau telah melanggar setiap prinsip yang kami pegang. Kau tahu apa yang perlu kau lakukan?"
Kangdae, dengan nada penuh rasa bersalah, berkata, "Aku bersedia untuk menerima apa sahaja hukuman yang akan diberikan. Aku tidak layak untuk berada di sini lagi."
Mingyu, yang berdiri di sisi Y/N, menambah, "Satu-satunya perkara yang mungkin kau layak terima sekarang adalah keadilan. Kami tidak akan membiarkan sesiapa yang berkhianat untuk terus berada di sini."
Wonwoo mengangguk setuju, "Kami perlu menunjukkan bahawa pengkhianatan akan menghadapi akibatnya. Kita perlu memastikan semua orang faham bahawa tiada tempat untuk mereka yang tidak setia."
Y/N, dengan nafas dalam-dalam, menatap Kangdae. "Kami akan menghadapi ini dengan tegas. Kau akan diberi hukuman sesuai dengan pengkhianatanmu. Ini adalah amaran untuk semua orang—kepercayaan yang telah diberikan tidak boleh dipandang ringan."
Kangdae menundukkan kepalanya lagi, menerima kenyataan. "Aku faham. Terima kasih kerana memberi aku peluang untuk mengakui kesalahan aku."
Setelah Kangdae meninggalkan bilik mesyuarat untuk menghadapi hukuman yang telah ditetapkan, suasana di bilik tersebut masih tegang. Keluarga SEVENTEEN tahu bahawa mereka harus lebih berhati-hati daripada sebelumnya dan memastikan bahawa tiada pengkhianat lain yang akan mengancam keselamatan dan kepercayaan mereka.
——-
Setelah semua orang keluar dari bilik mesyuarat, Y/N berdiri di tengah bilik, wajahnya masih menunjukkan kemarahan yang mendalam. Dia memandang Hoshi dengan tekad di matanya. "Hoshi, aku perlu kau menghantar salah seorang anak buah kita untuk memberikan hukuman kepada Kangdae."
Hoshi, yang masih berada di bilik, mengangguk. "Baik, Y/N. Aku akan segera menguruskan perkara itu."
Y/N menambah, "Pastikan hukuman itu setimpal dengan pengkhianatannya. Ini adalah contoh untuk semua orang bahawa pengkhianatan akan dikenakan akibat yang berat."
Hoshi mengangguk lagi, jelas memahami kepentingan tindakan tersebut. "Aku faham. Aku akan memastikan anak buah yang terpilih adalah orang yang tepat untuk melaksanakan tugas ini."
Dia bergerak cepat keluar dari bilik mesyuarat untuk mengaturkan perkara tersebut. Y/N memandang sekeliling bilik dengan rasa berat di hatinya, menyedari betapa sukar dan tidak menyenangkannya situasi ini, tetapi dia tahu bahawa ini adalah langkah yang perlu diambil untuk menjaga integriti organisasi mereka.
Sementara itu, Hoshi menemui salah seorang anak buah yang dipercayai, seorang lelaki yang terkenal dengan disiplin dan ketegasan dalam menjalankan tugas. Dia memberikan arahan yang jelas kepada anak buahnya, memastikan bahawa hukuman yang akan diberikan kepada Kangdae akan disampaikan dengan tegas tetapi adil.
Beberapa ketika kemudian, Hoshi kembali ke bilik mesyuarat bersama anak buahnya. "Aku telah mengaturkan semuanya. Anak buah kita siap untuk melaksanakan hukuman. Aku akan memastikan bahawa semuanya dilakukan dengan betul."
Y/N mengangguk dengan puas. "Terima kasih, Hoshi. Pastikan Kangdae menerima hukuman yang sesuai. Ini adalah cara kita menegakkan keadilan dan memastikan tiada ruang untuk pengkhianat di antara kita."
Hoshi dan anak buahnya meninggalkan bilik mesyuarat, menuju ke tempat di mana Kangdae sedang menunggu. Y/N berdiri di situ, berdoa agar keputusan ini dapat memberi amaran kepada sesiapa sahaja yang mungkin berfikir untuk mengkhianati mereka pada masa akan datang.
———
Di bilik bacaan yang tenang, hanya Y/N dan Seungcheol yang berada di dalamnya. Bilik tersebut dipenuhi dengan rak-rak buku yang tinggi dan pencahayaan lembut yang menambah suasana nyaman. Mereka duduk di sofa yang selesa, setiap seorang memegang gelas alkohol.
Seungcheol memandang Y/N dengan serius. "Keputusan yang kau buat tadi sangat berat. Tapi aku tahu ia perlu dilakukan. Pengkhianatan seperti ini boleh merosakkan semua usaha kita."
Y/N mengangguk perlahan, meneguk minumannya. "Aku tahu, Seungcheol. Tetapi kadang-kadang kita perlu membuat keputusan yang sukar untuk melindungi apa yang telah kita bina. Aku tak suka melakukannya, tetapi kita perlu menunjukkan bahawa kita tidak akan bertolak ansur dengan pengkhianatan."
Seungcheol mengeluh. "Bagaimana perasaanmu sekarang? Aku boleh lihat betapa beratnya beban ini di bahumu."
Y/N meletakkan gelasnya di meja, menyandarkan belakang ke sofa. "Sebenarnya, aku bukan hanya memikirkan organisasi ini. Aku juga merindukan eomma dan kakakku. Mereka sudah lama aku tidak jumpa. Ayah terpaksa menghantar mereka jauh dari sini untuk keselamatan mereka. Aku sangat risau tentang mereka."
Seungcheol menatap Y/N dengan penuh simpati. "Pasti sukar bagi kau, Y/N. Menghadapi pengkhianatan dari orang dekat dan pada masa yang sama, merindui keluarga yang jauh."
Y/N mengangguk, matanya mula berkaca. "Aku tidak pernah bayangkan akan berada dalam situasi seperti ini. Eomma dan kakak adalah satu-satunya keluarga yang aku ada, dan sekarang mereka jauh dari sini. Aku rasa sangat kosong tanpa mereka."
Seungcheol memandang Y/N dengan penuh empati. "Kau telah melalui banyak perkara, dan aku faham kenapa kau merasa seperti ini. Tapi ingatlah, walaupun mereka jauh, mereka sentiasa ada dalam hatimu. Dan kita semua ada di sini untuk kau."
Y/N menghela nafas panjang, menyapu air mata yang hampir mengalir. "Aku hanya berharap mereka selamat di sana. Aku berharap mereka boleh kembali suatu hari nanti, dan kita semua boleh bersatu semula."
Seungcheol meletakkan tangannya di bahu Y/N dengan penuh sokongan. "Kita akan melalui ini bersama. Dan apabila saatnya tiba, kita akan memastikan bahawa mereka kembali dengan selamat. Untuk sekarang, kita perlu fokus pada apa yang ada di hadapan kita dan memastikan keselamatan mereka."
Y/N tersenyum lemah. "Terima kasih, Seungcheol. Aku rasa sedikit lega bercakap denganmu. Aku hanya perlu bersabar dan kuat."
Seungcheol mengangguk. "Kita semua ada di sini untuk kau. Kita akan melalui semua ini bersama-sama."
Mereka terus berbincang, bercakap tentang masa depan dan bagaimana untuk mengatasi cabaran yang akan datang. Walaupun malam itu dipenuhi dengan keperitan, mereka berdua tahu bahawa mereka harus terus bergerak ke depan, bersatu dalam matlamat mereka dan menjaga keselamatan organisasi mereka serta keluarga
Y/N.
YOU ARE READING
Fate's cruel game
Fanfiction**Sinopsis:** Dalam dunia gelap jenayah terancang, di mana kesetiaan dan kuasa menentukan kelangsungan hidup, kehidupan Y/N adalah keseimbangan yang rapuh antara hak istimewa dan bahaya. Sebagai anak perempuan satu-satunya seorang bos mafia yang ber...