Part 7 hurt so bad

2 0 0
                                    


Selepas mesyuarat yang penuh ketegangan berakhir, suasana di mansion SEVENTEEN menjadi lebih suram. Setiap ahli keluarga tahu bahawa mereka telah melangkah ke dalam konflik besar yang akan menguji kekuatan dan kesetiaan mereka. Y/N, Joshua, dan Jeonghan masing-masing merasakan beban keputusan yang diambil.

Di dapur, beberapa anggota SEVENTEEN berkumpul. Hoshi, Mingyu, dan DK sedang menyiapkan minuman dan makanan ringan, cuba melepaskan ketegangan. Meskipun suasana kelihatan ceria, ketegangan tetap terasa.

Dino dan Woozi, yang baru tiba, bergabung dengan mereka. Dino cuba menghiburkan suasana dengan jenaka, tetapi wajahnya menunjukkan kekhawatiran. Woozi, dengan pandangannya yang tenang, berusaha untuk mengekalkan suasana tenang.

Y/N, setelah mengucapkan selamat tinggal kepada beberapa ahli, memutuskan untuk mendapatkan udara segar di luar. Dia menuju ke pondok kecil di kawasan mansion, tempat di mana dia sering merasa tenang. Pondok itu, dikelilingi oleh taman yang luas, memberikan suasana damai yang sangat diperlukan.

Ketika Y/N tiba di pondok, dia mendapati minghao sedang duduk di situ, merenung ke arah taman dengan wajah kosong. Minghao kelihatan terkejut melihat Y/N datang.

"Y/N, kau di sini," kata minghao, cuba untuk tersenyum walaupun senyumannya lemah.

"Aku hanya perlukan sedikit masa untuk diri sendiri," jawab Y/N, duduk di sebelah minghao. "Bagaimana denganmu?"

Minghao menghela nafas panjang. "Aku tak tahu. Rasa seperti semua ini tak akan berakhir baik. Tapi... aku mahu tahu, bagaimana kau rasa tentang semua ini?"

Y/N memandang ke arah taman, fikirannya berputar. "Aku rasa keliru dan takut. Kita telah mengambil keputusan besar, dan sekarang semuanya bergantung pada bagaimana kita menghadapinya. Aku bimbang tentang apa yang akan terjadi, tentang keselamatan keluarga dan teman-teman kita."

Minghao mengangguk, memahami. "Kau tak bersendirian. Kami semua risau, tapi kami perlu tetap kuat. Kita perlu satu sama lain untuk melalui semua ini."

Tiba-tiba, bunyi langkah kaki menghampiri pondok. DK muncul, wajahnya ceria seperti biasa. "Apa yang berlaku di sini? Aku datang untuk menghiburkan suasana."

Minghao dan Y/N memandangnya dengan senyuman kecil. "Kau sentiasa tahu bagaimana untuk membawa sedikit keceriaan," kata Y/N.

DK duduk di atas kerusi lain di pondok. "Kau tahu, kadang-kadang kita perlu berehat dari semua tekanan ini. Jadi, mari kita buat sesuatu yang menyeronokkan. Bagaimana kalau kita bermain permainan?"

"Kami tidak terlalu teruja dengan idea permainan sekarang," kata minghao dengan nada penuh harapan.

"Beri peluang untuk aku," kata DK, menggoda. "Lagipun, siapa yang tidak suka bermain permainan?"

Tanpa menunggu jawapan, DK mula merancang permainan dengan penuh semangat. Tidak lama selepas itu, Hoshi dan beberapa ahli SEVENTEEN yang lain menyertai mereka di pondok. Hoshi, dengan gayanya yang agak meletup, segera memperkenalkan permainan "Mafia" yang mereka sering mainkan.

Permainan itu bermula dengan penuh gelak ketawa dan ketegangan ringan. Mereka semua berkumpul di meja, meletakkan kad dan mula bermain. Dalam sekelip mata, suasana yang tegang dan serius sebelumnya nampak jauh dari fikiran mereka.

Namun, ketika permainan berlangsung, suasana ceria itu tiba-tiba terganggu. Hoshi, yang terkenal dengan sikapnya yang intens ketika bermain permainan, tiba-tiba meletus dalam kemarahan apabila dia merasa bahawa dia tidak diperlakukan dengan adil. "Ini tidak adil! Aku telah ditipu!" jeritnya, membuang kad di meja dengan marah.

Semua orang terdiam sejenak, terkejut dengan letusan Hoshi. Y/N melihat Joshua berdiri di pintu, memandang dengan rasa prihatin. Joshua kelihatan tertekan, dan Y/N dapat merasakan betapa kuatnya ketegangan di dalam dirinya.

Fate's cruel gameWhere stories live. Discover now