Pagi berikutnya, mansion SEVENTEEN bangun dengan suasana yang tenang dan cerah. Matahari terbit perlahan, memancarkan cahaya lembut yang memasuki bilik-bilik di seluruh mansion. Keluarga SEVENTEEN masih tidur, tetapi kegembiraan malam sebelumnya masih terasa dalam setiap sudut rumah.
Y/N terjaga lebih awal daripada yang lain. Dia memutuskan untuk mengambil kesempatan ini untuk membuat sarapan istimewa sebagai tanda terima kasih kepada semua orang. Dengan penuh semangat, dia turun ke dapur dan mula menyiapkan pelbagai hidangan, termasuk pancake, telur, dan bacon.
Jeonghan, yang terjaga dari bau masakan, turun ke dapur. Dia tersenyum melihat Y/N bekerja dengan penuh dedikasi.
"Selamat pagi, Y/N. Nampaknya kita akan mempunyai sarapan yang hebat hari ini."
Y/N memandangnya dengan senyuman ceria. "Selamat pagi, Jeonghan. Ya, aku fikir kita semua patut memulakan hari ini dengan sesuatu yang istimewa. Lagipun, kita perlu memanfaatkan setiap momen yang ada."
Jeonghan membantu Y/N di dapur, memotong buah-buahan dan menyusun meja. Sementara itu, satu persatu ahli SEVENTEEN bangun dan menuju ke dapur, teruja dengan aroma sarapan yang harum. Mereka semua kelihatan segar dan bersemangat, siap untuk memulakan hari baru.
Minghao tiba dan melihat meja yang sudah penuh dengan makanan. "Wow, Y/N, kau memang tahu cara memulakan hari dengan baik! Ini kelihatan luar biasa."
Sungkwan, yang tidak sabar untuk makan, menambah. "Ya, terima kasih banyak! Kami semua sangat menghargai usaha kamu."
Setelah semua berkumpul di meja makan, mereka menikmati sarapan bersama. Keceriaan malam sebelumnya diteruskan dengan perbualan dan gelak ketawa yang riang.
Selepas sarapan, ayah Y/N, yang kelihatan tenang dan berwibawa, memanggil keluarga SEVENTEEN untuk mesyuarat penting. Semua orang berkumpul di bilik mesyuarat, suasana serius dan penuh perhatian.
Ayah Y/N memulakan perbualan. "Terima kasih kepada semua atas kesabaran dan keberanian kalian dalam menghadapi cabaran yang lalu. Hari ini kita perlu merancang langkah seterusnya untuk memastikan keselamatan dan masa depan keluarga kita."
Jeonghan mengangguk, bersedia untuk memberi cadangan. "Kita perlu memantapkan pertahanan kita dan memastikan tidak ada lagi pengkhianatan di kalangan kita. Dengan usaha bersama, kita akan menghadapi segala cabaran."
Joshua, yang kelihatan lebih tenang daripada malam sebelumnya, berkata. "Dan aku bersedia untuk melakukan apa sahaja untuk memastikan kita keluar dari situasi ini dengan lebih kuat."
Y/N, walaupun masih merasa kecewa, menyokong kata-kata Joshua. "Kita perlu terus maju. Bersama, kita lebih kuat."
Perbincangan berlangsung dengan serius, tetapi ada rasa harapan baru di udara. Mereka semua tahu bahawa cabaran yang akan datang tidak akan mudah, tetapi dengan tekad dan kerjasama, mereka percaya bahawa mereka boleh menghadapinya.
Selepas mesyuarat, suasana di mansion kembali ceria. Mereka memutuskan untuk menghabiskan masa bersama dengan aktiviti santai, melukis, dan bermain permainan. Suasana yang ceria menguatkan hubungan mereka dan memberi kekuatan untuk hari-hari yang akan datang.
Y/N dan Jeonghan menghabiskan waktu bersama di bilik lukisan, di mana Jeonghan mengajar Y/N teknik melukis dan mereka berbual tentang impian dan harapan mereka.
Keluarga SEVENTEEN berusaha untuk kembali ke rutinitas harian mereka dengan semangat yang baru. Mereka menyedari bahawa walaupun cabaran di hadapan mereka mungkin besar, mereka mempunyai kekuatan dan sokongan satu sama lain untuk menghadapinya.
Hari itu ditutup dengan perasaan optimis dan bersyukur, dengan semua orang bersedia untuk menghadapi apa sahaja yang akan datang dengan penuh keberanian dan harapan.
____
Ketika Y/N dan Jeonghan sibuk melukis di bilik lukisan, suasana tenang dan penuh kreativiti menyelimuti mereka. Jeonghan sedang menunjukkan teknik lukisan terbaru kepada Y/N, sementara dia dengan penuh perhatian memerhatikan setiap gerakan berus dan sapuan warna.Tiba-tiba, bunyi notifikasi dari telefon Y/N memecah kesunyian. Y/N melihat skrin telefon dan mendapati mesej masuk dari seorang teman lama bernama Arlyen. Dengan cepat, Y/N membuka mesej tersebut dan membaca jemputan untuk menghadiri majlis hari lahir Arlyen yang akan datang.
"Hey Y/N! Aku harap kau baik-baik saja. Aku nak jemput kau ke majlis hari lahir aku pada hujung minggu ini. Ia akan diadakan di tempat biasa. Aku benar-benar harap kau boleh datang. Rindu nak jumpa!"
Y/N tersenyum membaca mesej itu. Meski hati masih dipenuhi rasa kecewa dan tekanan dari keadaan yang baru-baru ini berlaku, jemputan ini terasa seperti sinar cerah dalam suasana yang suram. Dia berpaling kepada Jeonghan, yang sedang mengamati karyanya dengan penuh minat.
"Jeonghan, aku baru terima jemputan dari kawan lama aku, Arlyen. Dia jemput aku ke majlis hari lahirnya hujung minggu ini. Aku rasa ini mungkin peluang yang baik untuk berehat sebentar."
Jeonghan berhenti seketika, matanya memandang Y/N dengan penuh perhatian. "Itu kedengaran seperti idea yang baik. Kau perlu juga ada masa untuk diri sendiri dan berjumpa dengan orang yang kau sayangi."
"Ya, aku fikir begitu juga," jawab Y/N, tersenyum. "Lagipun, ini mungkin peluang untuk aku mendapatkan perspektif baru dan menenangkan fikiran."
"Kalau begitu, pergi saja," kata Jeonghan sambil tersenyum. "Kami di sini akan menguruskan apa yang perlu dilakukan, dan kau boleh kembali dengan semangat baru."
Y/N mengangguk, berterima kasih atas sokongan Jeonghan. "Terima kasih, Jeonghan. Aku rasa ini akan membantu."
Tidak lama kemudian, telefon Y/N berdering lagi dengan mesej tambahan dari Arlyen.
"Oh, ada lagi mesej dari Arlyen," kata Y/N sambil membuka mesej tersebut. "Dia kata aku patut bawa pasangan supaya aku tak rasa sendiri."
Jeonghan memandang Y/N dengan pandangan prihatin. "Kau boleh bawa sesiapa sahaja yang kau rasa boleh memberi sokongan dan menemanimu."
Y/N terdiam sejenak, memikirkan siapa yang sesuai untuk dia ajak. Kemudian, dengan keputusan yang tiba-tiba, y/n berkata, "Lebih baik kau saja yang ikut aku, Jeonghan. Aku rasa kau akan buat majlis ini lebih bermakna dan kurang menakutkan."
Jeonghan terkejut dengan cadangan Y/N. "Aku? Kenapa aku?"
Y/N tersenyum manis. "Kau adalah seseorang yang aku percayai dan selesa bersamamu. Aku rasa dengan kehadiran kau, aku akan lebih bersedia dan tidak rasa keseorangan."
Jeonghan memandang Y/N dengan penuh rasa. "Baiklah, kalau itu yang kau mahu, aku akan ikut. Aku rasa ini juga peluang baik untuk kita berdua keluar dari rutin harian kita."
Dengan keputusan itu, Y/N dan Jeonghan memulakan persiapan untuk majlis hari lahir Arlyen. Walaupun hari-hari mendatang mungkin masih penuh dengan cabaran, kehadiran Jeonghan di sisi Y/N memberikan sedikit kelegaan dan harapan dalam situasi yang penuh tekanan ini.
YOU ARE READING
Fate's cruel game
Fanfiction**Sinopsis:** Dalam dunia gelap jenayah terancang, di mana kesetiaan dan kuasa menentukan kelangsungan hidup, kehidupan Y/N adalah keseimbangan yang rapuh antara hak istimewa dan bahaya. Sebagai anak perempuan satu-satunya seorang bos mafia yang ber...