Saat Y/N dan Jeonghan sibuk bercerita di ruang tamu, mereka berdua kelihatan begitu asyik berbincang mengenai pelbagai topik yang sudah lama tidak dibincangkan. Jeonghan sedang menceritakan kisah lucu yang terjadi ketika dia bersama Seungkwan di acara televisyen, membuat Y/N ketawa kecil sambil menutup mulutnya.
Namun, di tengah-tengah suasana yang riang dan santai itu, pintu ruang tamu perlahan-lahan terbuka, dan Joshua muncul di ambang pintu. Wajahnya tampak serius, seolah-olah ada sesuatu yang berat di fikirannya. Y/N dan Jeonghan serta-merta berhenti ketawa dan memandang ke arah Joshua dengan penuh tumpuan.
Joshua melangkah ke ruang tamu matanya terpaku pada Y/N. "Y/N, bolehkah kau ikut aku sekejap?" suaranya tenang, tetapi ada nada tegas yang tidak dapat disembunyikan.
Jeonghan melihat wajah Joshua dengan sedikit kebimbangan, merasakan ada sesuatu yang penting di sebalik permintaan itu. Y/N memandang Jeonghan sejenak, mencari kepastian, sebelum kembali memandang Joshua.
"Kau mahu berbicara tentang apa, Joshua?" tanya Y/N, nada suaranya sedikit ragu.
Joshua menarik nafas dalam, pandangannya tetap fokus pada Y/N. "Ada sesuatu yang perlu kita bincangkan secara peribadi," jawabnya. "Aku tak boleh tunggu lagi. Ini penting."
Y/N terdiam sejenak, sebelum akhirnya mengangguk perlahan. Dia tahu bahawa jika Joshua datang mencarinya dengan sedemikian rupa, pasti ada hal yang sangat serius yang perlu diselesaikan.
Jeonghan, yang masih duduk di sebelah Y/N, perlahan-lahan melepaskan pegangan tangannya dari bahu Y/N. "Jika kau perlu berbincang, aku akan tunggu di sini," katanya dengan lembut, memberikan ruang untuk mereka berbicara.
Y/N berdiri, menyesuaikan sedikit pakaiannya sebelum berjalan menghampiri Joshua. Dia merasakan hati kecilnya berdebar kencang, bimbang tentang apa yang mungkin akan dia dengar daripada Joshua.
Joshua membuka pintu untuk Y/N, dan mereka berdua melangkah keluar dari ruang tamu, meninggalkan Jeonghan yang memandang mereka dengan rasa ingin tahu dan kebimbangan. Ketika mereka berjalan melalui koridor yang sunyi, Y/N merasakan perasaan tak enak di dalam hatinya, seolah-olah sesuatu yang besar sedang menantinya di hujung perbualan ini.
Mereka tiba di sebuah bilik yang lebih kecil, jauh dari kesibukan di rumah tersebut. Joshua menutup pintu dengan perlahan, menciptakan suasana yang lebih intim tetapi juga tegang. Y/N memandang Joshua dengan penuh harapan agar apa sahaja yang akan dia sampaikan tidak akan membawa malapetaka kepada perasaan dan hubungan mereka.
"Joshua, apa sebenarnya yang ingin kau bicarakan?" Y/N bertanya, suaranya penuh dengan kegelisahan yang terpendam.
Joshua menatap Y/N dengan sorot mata yang penuh dengan emosi yang terpendam. Suaranya bergetar ketika dia akhirnya membuka mulut untuk berbicara, suaranya penuh dengan ketidakpastian dan keperitan yang telah lama disimpannya.
"Y/N," Joshua memulakan dengan nada yang lembut namun sarat dengan kesedihan, "apa perasaanmu sudah tidak ada untuk aku? Adakah semua kenangan yang kita bina bersama tidak lagi bermakna bagi kamu?"
Dia menelan rasa sakit yang mulai membara di dalam dadanya, merasa seperti seluruh dunia sedang menghancurkannya. "Aku tahu aku sudah berbuat salah, aku tahu aku telah mengecewakanmu... tetapi aku masih berharap—walau hanya sedikit—bahawa kau masih memiliki ruang untuk aku di hatimu. Perasaanku untukmu tidak pernah berubah, Y/N. Bahkan ketika aku berdiri di tengah kegelapan, kau adalah satu-satunya cahaya yang membuat aku terus berjuang."
Joshua menundukkan kepalanya, menghindari tatapan Y/N, bimbang jika dia melihat kebenaran di matanya, dia mungkin tidak akan mampu menahan kesedihannya. "Jika ada sedikit saja perasaan yang masih tersisa, aku hanya ingin tahu. Jika tidak... mungkin ini waktunya aku benar-benar menghilangkan perasaan aku padamu."
YOU ARE READING
Fate's cruel game
Fanfiction**Sinopsis:** Dalam dunia gelap jenayah terancang, di mana kesetiaan dan kuasa menentukan kelangsungan hidup, kehidupan Y/N adalah keseimbangan yang rapuh antara hak istimewa dan bahaya. Sebagai anak perempuan satu-satunya seorang bos mafia yang ber...