Part 14 chance

1 0 0
                                    

Joshua berdiri di ambang pintu, wajahnya menunjukkan rasa bersalah yang mendalam. Seungcheol berdiri di sisi, berusaha memberikan sokongan moral kepada Joshua, tetapi perasaan tegang di dalam mansion sukar diabaikan.

"Joshua, mari kita duduk dan berbincang," kata Seungcheol, cuba meredakan ketegangan. "Y/N memerlukan penjelasan, dan kita perlu memastikan dia tahu kita ada untuknya."

Joshua mengangguk, wajahnya penuh penyesalan. Dia mengikuti Seungcheol ke ruang tamu mansion, di mana Y/N sudah menunggu dengan ekspresi tegas. Joshua duduk di hadapan Y/N, merasakan berat daripada setiap tatapan dan harapan yang tertumpu kepadanya.

Y/N duduk di sofa, matanya menilai Joshua dengan rasa sakit yang mendalam. "Jelaskan semuanya," katanya dengan nada tegas. "Apa yang sebenarnya berlaku? Kenapa kau meninggalkan kami? Dan kenapa kau tidak memberitahu kami tentang pengkhianat sebenar?"

Joshua menarik napas dalam-dalam, cuba mengumpulkan fikirannya sebelum berkata. "Aku mengerti bahawa tindakan aku telah menyebabkan banyak kesakitan dan kerosakan. Aku benar-benar minta maaf. Sebenarnya, aku memang mempunyai alasan, tetapi aku salah dalam cara aku menghadapinya."

Dia berhenti sejenak, mengelakkan pandangan Y/N sebelum meneruskan. "Pengkhianat sebenar... aku sebenarnya bukanlah ketua seperti yang dikatakan The Viper. Aku memang terlibat, tetapi bukan seperti yang mereka gambarkan. Aku meninggalkan mansion kerana aku merasakan ada sesuatu yang lebih besar yang perlu aku atasi."

Y/N menggigit bibirnya, menahan air mata yang hampir meluap. "Apa yang kau maksudkan dengan itu?"

Joshua memandang Y/N dengan penuh penyesalan. "Ada pihak lain yang mengendalikan operasi ini, yang mempunyai motif yang jauh lebih besar daripada hanya sekadar dendam peribadi. Aku perlu mencari maklumat tersebut dan menyelesaikan masalah ini sebelum ia lebih teruk. Aku berbuat salah dengan cara yang aku pilih, dan aku benar-benar minta maaf."

Seungcheol, mendengar penjelasan ini, mengangguk perlahan. "Kalau begitu, apa yang kita harus lakukan sekarang?"

Y/N masih berdiri diam, berusaha memahami penjelasan Joshua. "Kau perlu menunjukkan bahawa kau benar-benar menyesal dan sedia untuk memperbaiki keadaan. Apa tindakan selanjutnya?"

Joshua mengangguk. "Aku akan berusaha sebaik mungkin untuk membetulkan keadaan. Aku akan bekerja bersama dengan keluarga SEVENTEEN untuk menumpaskan musuh kita dan memastikan keselamatan kita semua. Aku tidak akan meninggalkan kamu lagi."

Y/N melihat Joshua dengan penuh emosi. "Ini adalah peluang terakhir yang aku berikan kepadamu. Kamu harus membuktikan bahawa kamu layak mendapat kepercayaan kami semula."

Joshua mengangguk dengan penuh tekad. "Aku akan lakukan apa saja untuk memperbaiki kesilapan aku. Terima kasih kerana memberi aku peluang ini."

Dengan kata-kata itu, suasana di dalam ruang tamu mula mereda, walaupun rasa kesedihan dan keraguan masih tersisa. Y/N, Joshua, dan Seungcheol semua tahu bahawa perjalanan ini tidak akan mudah, tetapi mereka perlu menghadapi cabaran yang ada dengan keberanian dan keteguhan.

.....

**Pov The Viper**

The Viper berdiri di luar mansion, merenung ke arah bangunan yang penuh dengan ketegangan dan kesedihan. Dia merasa puas dengan bagaimana perancangannya berjalan, tetapi rasa puas itu juga disertai dengan rasa tidak senang. Dia telah membiarkan Y/N melepaskan dirinya dari kandang dan kini berada di luar, bebas untuk mengatur langkah seterusnya.

Matanya yang tajam memandang ke arah kawasan sekeliling, mengira peluang yang ada. "Begitu mudah untuk memanipulasi mereka," getusnya sambil tersenyum sinis. "Dan mereka masih tidak tahu keseluruhan permainan."

Fate's cruel gameWhere stories live. Discover now