18. Tupakka-aski

15 3 0
                                    

Joonaksen nk:

Herään aamulla tai oikeastaan päivällä, jäätävään tarpeeseen oksentaa, joten juoksen makuuhuonetta lähimpänä olevaan vessaan ja annan vatsani tyhjentyä. Tämän saatuani valmiiksi kävelen makuuhuoneeseemme ja huomaan jonkin tai oikeastaan jonkun puuttuvan. "Joel!" huudan, koska en heti keksi missä hän voisi olla. 

Hetken asiaa mietittyäni tajuan, että en nähnyt häntä edes kotiin palattuani, koska hän katosi joskus kello 23.30 jälkeen. Itsehän lähdin vasta pilkun tullessa eli noin 3.00. "Se tuskin on päässyt niin kännissä sisälle, eli on jossain muualla kuin tässä talossa", pohdin ääneen. Nappaan ilmeisesti Joelin housut lattialta ja kiskon ne päälleni, ennen kuin lähden etsimään kyseistä miestä.

 Otan tossut eteisestä ja lähden kiertämään pihaamme ympäri. Käyn ensimmäisenä naapuruston yhteisessä roskakatoksessa, sitten tutkin puskat ja viimeisenä suuntaan puolilämmin varastoon, joka on ainoa järkevä nukkuma paikka. Avaan varaston oven ja saman tien huomaan tämän miehen nukkuvan nurkkaan takkiini käpertyneenä. "Hei Joel", sanon hänelle lempeästi ja kyykistyn hänen viereensä. Joel kierähtää kasvot minua kohti ja hymyilee väsyneenä.

 "Sattuu ihan vitusti selkään", hän valittaa darrasta käheällä äänellä. Naurahtaen kierrän käteni hänen ympärillensä ja nostan syliini prinsessa tyylillä. Kannan Joelin sisälle taloon ja hänen alkaessa näyttää huono vointiselta vien meidät vessaan. Lasken miehen pöntön eteen lattialle ja lähden hakemaan meille särkylääkkeet. Lasken laseihin vettä ja samalla kuulen, kun Joel alkaa oksentamaan kovaan ääneen valittaen. Lasken lasit olohuoneen pöydälle ja juoksen sitten pitelemään Joelin hiuksia ylhäällä oksennuksen tieltä. 

Hänen vihdoin lopettaessa oksentaminen, lyyhistyy hän polvieni päälle ja painaa päänsä rinnalleni. "Joel meidän pitäs mennä tänää treenikselle, vaikka tuskin tehdään mitää ku kaikilla kauhee krapula", selitän miehelle samalla, kun tämä nielee särkylääkkeensä. Hän nyökkää ja lähtee vaihtamaan vaatteitaan yksin, ei kuulemma tahdo minua mukaan. Jään siis odottamaan olohuoneeseen omaa vuoroani, katsellen samalla puhelimestani muiden some päivityksiä. 

Onneksi Joel palaa pian vaatteet vaihdettuaan olohuoneeseen ja laskee minut makuuhuoneeseemme. "Joel meeks laittaa jo ne sun vaikeesti solmittavat kengät, niin lähdetään sinne treenikselle!" huudan hänelle, että hän kuulee minut. Puen vielä hupparin päälleni ja menen sitten poikaystäväni seuraksi eteiseen. Kiskon maiharit jalkaani ja jään odottamaan, että Joel saa kenkänsä sidottua. Nappaan vielä meille takit naulakosta ja lähden sitten miehen perässä ulos asunnostamme. Joel istuu taas pelkääjän paikalle, kun minä kierrän kuskin puolelle ja lähden ajamaan meitä kohti treenistä. Joel laittaa meille puhelimestaan musiikit soimaan.

Joelin nk: 

Saavumme viimein treeniksen pihaan autolla, jolloin loikkaan autosta ulos, kun Joonas saa parkkeerattua ja lähden tarpomaan sisälle. Jätän kenkäni eteiseen ja menen hakemaan energia juoma tölkin keittiön jääkaapista, koska yöllä ei taas oikeastaan tullut nukuttua. Menen muiden luo sohvalle ja istun heidän väliinsä juomaani ryystäen. 

Aleksi näyttäisi olevan jo työn touhussa kuulokkeet korvillaan tietokoneensa ääressä. No mikäs siinä, jos edes joku jaksaa tehdä sitä mitä pitäisi. "Mä meen käymää terassil", mumisen ja nousen ylös sohvalta. 

Livahdan terassille, ennen kuin kukaan ehtii sanoa mitään ja kaivan tupakka-askin taskustani. Sytytän tupakan huulieni välissä ja nautin ensimmäisistä savuista ja sen tuomasta helpotuksesta. Jotenkin ahdistus on vain lähtenyt taas pahenemaan ja mikään ei tunnu enää auttavan. Poltan tupakan loppuu, sammutan sen ranteeseeni tumpaten ja palaan muiden seuraan sohvalle painostavasta ilmapiiristä kärsimään.

////////////////////////

Voi Joel parkaa. Mua ahistaa tänään ihan sairaasti, koska jouduin erottamaan meidän bändin toisen kitaristin jonka kaverit suuttu siitä ihan sikana ja raivos mulle.:( Mut kiitti ku luit! Ja hei hyvää syyslomaa, jos sulla nyt sellanen on! Loppu viikko taas normisti luvut.

Val<3

Tuleeko tästä mitään (Jorko)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant