Mula-mula, Thariq Ridzuan langsung tidak menjangka bahawa hidupnya akan terlibat dengan kau, Jihaa—askar termuda yang memegang pangkat tertinggi di kem tentera. Pada mulanya, dia hanya tertarik dengan kehebatan dan ketegasan kau dalam menjalankan tugas. Kau berdiri teguh di medan perang, selalu tepat dan tidak pernah ragu-ragu dalam setiap tindakan kau. Namun, semakin lama dia memerhatikan kau, semakin dalam perasaan dia terhadap kau berkembang. Ada sesuatu tentang diri kau yang sangat menarik, sesuatu yang misteri.Thariq terus menahan perasaan itu, cuba mendekati kau sedikit demi sedikit, tetapi kau sukar didekati. Kau menjaga jarak, selalu fokus pada misi dan tugas, tidak pernah memberi peluang untuk sesiapa mengenal kau dengan lebih dekat. Askar-askar lain tidak perasan perubahan ini, kerana mereka hanya melihat kau sebagai seorang askar yang hebat—tidak lebih daripada itu.
Namun, takdir berubah apabila satu keputusan yang tidak dijangka dibuat oleh keluarga kau. Ikatan persahabatan antara keluarga Thariq dan keluarga kau telah lama wujud, dan kerana sebab-sebab yang kau sendiri tidak dapat elak, kau terpaksa berkahwin dengan Thariq. Kau tidak pernah melihat perkahwinan itu sebagai pilihan, tetapi sebagai satu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.
Majlis perkahwinan diadakan dalam suasana yang sederhana tetapi penuh tradisi, dihadiri oleh kedua-dua keluarga. Thariq tidak pernah sangka hubungan yang pada mulanya hanya rasa kagum akan berakhir dengan ikatan perkahwinan. Dia terima keputusan itu dengan hati yang terbuka, walaupun dia tahu bahawa kau mungkin tidak mempunyai perasaan yang sama.
Selepas berkahwin, kehidupan kau bersama Thariq bermula dengan perlahan. Thariq mula merasakan bahawa ada banyak rahsia yang tersembunyi di sebalik diri kau. Dia masih belum tahu bahawa kau bukan hanya seorang askar; dia masih belum tahu bahawa kau adalah pewaris Kingdom dan pemimpin dalam dunia mafia yang paling ditakuti. Semua itu tersembunyi dengan rapi. Bagi Thariq, kau hanyalah Jihaa—seorang isteri yang penuh dengan misteri.
Namun, ada detik-detik di mana Thariq merasakan sesuatu yang aneh. Kau sering hilang tanpa penjelasan, kau menerima panggilan atau mesej yang tidak dapat difahami, dan kadang-kadang dia terjumpa barang-barang yang kelihatan asing, seperti senjata atau dokumen rahsia. Dia mula menyedari bahawa ada sisi lain dalam hidup kau yang kau sembunyikan daripadanya, tetapi dia tidak pernah mendesak untuk mendapatkan jawapan. Dia sabar, menunggu kau membuka diri, mengetahui bahawa lambat laun, rahsia kau akan terbongkar satu per satu.
Sebaliknya, kau terus memainkan peranan sebagai isteri yang setia di hadapan Thariq, menjaga rahsia gelap kau dengan berhati-hati. Kau tahu bahawa masa akan tiba di mana Thariq akan mengetahui kebenaran, tetapi untuk sekarang, kau hanya mahu melindungi dia daripada dunia yang penuh bahaya itu. Kau mahu dia melihat kau sebagai manusia biasa—bukan sebagai Queen dalam dunia mafia atau pewaris takhta yang disegani dan ditakuti.
Tahun demi tahun berlalu, Thariq mula melihat petunjuk-petunjuk kecil tentang identiti sebenar kau. Dari kebolehan luar biasa yang kau tunjukkan dalam situasi tertentu, hingga rakan-rakan kau seperti Dania, Danish, dan Evil yang muncul tanpa penjelasan yang jelas. Setiap kali Thariq cuba memahami lebih lanjut, kau berjaya mengalih perhatiannya, tetapi lama-kelamaan, dia mula mencantumkan teka-teki itu sendiri.
Namun, kebenaran yang sebenar akan hanya terbongkar apabila tiba masanya—saat di mana Thariq betul-betul bersedia untuk menerima siapa kau sebenarnya.
_________________________________________
Selepas beberapa bulan perkahwinan kau dan Thariq, hubungan antara kalian semakin baik. Walaupun pada awalnya perkahwinan ini terbina atas dasar tanggungjawab keluarga, Thariq mula merasakan perasaan sayang yang tulus terhadap kau. Kau pula, walaupun masih menjaga jarak dari segi rahsia hidup, mula membuka diri sedikit demi sedikit. Dalam satu malam yang tenang, selepas makan malam, kau dan Thariq duduk di ruang tamu, menikmati suasana yang damai.