part 9

0 0 0
                                    


---

Malam itu, suasana di rumah Jihaa dan Thariq begitu tenang. Mereka berdua baru saja selesai makan malam. Namun, di sebalik ketenangan itu, Jihaa merasakan sesuatu yang tidak kena. Sebagai pemimpin Devil Queen, dia sudah terbiasa dengan ancaman bahaya, dan kali ini nalurinya berkata ada sesuatu yang buruk bakal terjadi.

Thariq sedang menonton TV di ruang tamu, manakala Jihaa berdiri di tepi tingkap, memandang ke luar. Matanya yang berwarna-warni memancarkan sinar tajam, mengawasi setiap pergerakan di sekeliling. Tiba-tiba, telefon di dalam poketnya bergetar. Jihaa mengangkat panggilan.

“Boss, ada masalah besar. Musuh dari mafia lawan kita, Black Skull, dah dapat kesan kedudukan awak. Mereka menuju ke rumah awak sekarang,” kata Nia dengan nada tegang.

Jihaa mengepal tangan, perasaannya bercampur-baur antara marah dan risau. “Berapa ramai?”

Nia menjawab dengan pantas, “Sekurang-kurangnya dua puluh orang. Mereka datang bersenjata berat.”

Jihaa mematikan panggilan dan segera beralih ke Thariq. “Thariq, kita ada masalah. Musuh dah tahu lokasi rumah ni. Kita perlu bersedia.”

Thariq bangkit dari sofa, bersedia sepenuhnya. Walaupun dia tak tahu sepenuhnya latar belakang Jihaa sebagai Queen dalam dunia mafia, dia tahu satu perkara: Jihaa adalah pejuang yang luar biasa.

“Mereka dah sampai dekat mana?” tanya Thariq, sambil memandang Jihaa dengan serius.

“Tak lama lagi mereka akan tiba di sini. Saya perlukan awak untuk kekal dekat dengan saya. Kita tak boleh benarkan mereka masuk ke dalam rumah,” kata Jihaa sambil mengeluarkan dua pistol dari laci meja, menyerahkan satu kepada Thariq.

Saat itu, bunyi deruan enjin motosikal dan kereta terdengar semakin dekat dari luar rumah. Jihaa segera menarik Thariq ke ruang tersembunyi di rumahnya yang dipenuhi senjata dan peralatan perang.

“Kita tak ada banyak masa. Mereka datang untuk bunuh, dan saya tak akan biarkan sesiapa sentuh awak,” kata Jihaa dengan suara tegas.

Thariq memandang Jihaa dengan penuh keyakinan. “Saya tak akan biarkan awak berjuang seorang diri.”

Tanpa berlengah, Jihaa keluar dari bilik itu dan bergerak ke pintu hadapan. Ketika pintu diketuk dengan kuat, dia menarik nafas dalam-dalam, memusatkan semua kekuatan dan kuasanya. Mata pelangi semula jadinya bersinar terang dalam kegelapan rumah. Ketika dia membuka pintu, beberapa lelaki bersenjata lengkap berdiri di hadapan, senapang diacukan terus ke arahnya.

“Serahkan diri, Queen. Kami tahu siapa kau!” salah seorang daripada mereka bersuara.

Jihaa tersenyum sinis, langsung tidak takut. “Korang ingat senang nak tundukkan aku?”

Seketika itu juga, dia mengangkat tangannya, melepaskan kuasa angin yang kuat sehingga menyebabkan mereka semua terpelanting ke belakang. Dalam sekelip mata, pertempuran dimulakan. Jihaa melancarkan serangan bertubi-tubi dengan kemahiran tempurnya, menumpaskan satu demi satu musuh yang datang dengan gaya penuh elegan.

Thariq, yang sudah bersedia dengan senjata di tangan, turut serta dalam pertempuran. Mereka berdua bergerak dengan lancar, seakan sudah lama berlatih bersama. Serangan musuh datang bertubi-tubi, namun Jihaa dan Thariq bekerjasama dengan sempurna, menangkis setiap peluru dan serangan.

Di satu sudut, Thariq berjaya menumpaskan beberapa orang dengan tembakan tepatnya, tetapi Jihaa berada di tengah-tengah medan pertempuran, mengalahkan musuh dengan kekuatan luar biasanya. Setiap kali dia melancarkan tumbukan atau tendangan, musuh terhempas ke dinding atau tanah dengan kekuatan yang menggerunkan.

Namun, tiba-tiba, sebuah bom asap dilontarkan ke dalam rumah, menutup pandangan mereka. Jihaa segera menggunakan kuasa api untuk menghilangkan asap tersebut, membakar udara di sekelilingnya sehingga asap itu lenyap dalam sekelip mata.

“Mereka memang serius kali ini,” kata Thariq sambil mengambil posisi perlindungan.

Jihaa mengangguk. “Ini lebih daripada serangan biasa. Mereka tak nak kita hidup.”

Beberapa lagi musuh muncul dari arah belakang rumah, tetapi Jihaa sudah bersedia. Dengan kecekapan yang luar biasa, dia menggunakan kuasa elemen elektrik untuk mengejutkan mereka sebelum mereka sempat melepaskan tembakan. Thariq mengikut langkah Jihaa, memastikan tiada musuh yang terselamat.

Selepas beberapa minit, suasana menjadi senyap. Tubuh musuh-musuh terbaring di sekeliling rumah, semuanya tumpas di tangan Jihaa dan Thariq. Nafas Jihaa masih sedikit terengah-engah, tetapi dia tidak kelihatan letih langsung.

Thariq mendekati Jihaa, menyapu peluh di dahinya. “Saya tak pernah lihat awak macam ni... hebat.”

Jihaa tersenyum tipis, cuba menyembunyikan rahsia yang lebih besar di sebalik identiti dirinya. “Ini... hanya sebahagian kecil dari apa yang saya perlu buat untuk pastikan orang yang saya sayang selamat.”

Thariq memandang Jihaa, menyedari ada sesuatu yang lebih besar yang belum dia ketahui. “Saya tahu awak ada banyak rahsia, tapi apa pun yang awak sembunyikan, saya akan tetap ada di sisi awak.”

Jihaa tersenyum lemah, tapi di dalam hatinya, dia tahu masanya akan tiba bila Thariq akan tahu kebenaran sepenuhnya — tentang siapa dia sebenarnya, bukan sekadar seorang CEO atau seorang askar berpangkat tinggi, tetapi sebagai Queen of the Kingdom dan pemimpin Devil Queen yang ditakuti di seluruh dunia mafia.

---

secret Where stories live. Discover now