---**Scene:** Pagi selepas kejadian malam itu, Jihaa dan Thariq duduk bersama di meja makan untuk sarapan. Thariq memandang Jihaa dengan penuh kasih sayang, sementara Jihaa kelihatan agak tertekan dan berfikir mendalam.
**Di meja makan:**
Thariq mengambil secawan kopi dan memandang Jihaa dengan senyuman lembut. “Jihaa, ada sesuatu yang saya ingin bincangkan dengan awak.”
Jihaa meletakkan sudu dan memandang Thariq dengan rasa ingin tahu. “Apa dia, Thariq?”
Thariq menghela nafas, “Saya rasa kita sudah melalui banyak perkara bersama, dan saya ingin kita mempertimbangkan untuk mempunyai anak. Saya fikir ini adalah langkah seterusnya dalam hidup kita.”
Jihaa kelihatan terkejut dan gelisah. “Anak? Saya... saya belum pasti, Thariq.”
Thariq bertanya dengan lembut, “Kenapa awak rasa begitu, Jihaa? Saya rasa kita sudah bersedia untuk menjadi ibu bapa.”
Jihaa memandang ke bawah, wajahnya menunjukkan kebimbangan. “Saya takut, Thariq. Saya tahu kita mempunyai komitmen yang besar dan ada bahaya yang kita hadapi setiap hari. Saya risau tentang keselamatan anak kita nanti. Bagaimana jika saya tidak mampu melindungi mereka? Dan juga kerajaan kita... Mereka pasti akan heboh jika kita ada pewaris. Saya takut, Thariq.”
Thariq menggapai tangan Jihaa dengan lembut dan memandangnya dengan penuh perhatian. “Saya faham kenapa awak rasa begitu. Kita memang mempunyai banyak tanggungjawab dan risiko. Tapi saya percaya kita boleh menghadapi ini bersama. Kita akan memastikan keselamatan anak kita dan menguruskan segala-galanya dengan baik.”
Jihaa menggeleng perlahan, “Tapi, Thariq, ada banyak perkara yang perlu dipertimbangkan. Saya takut saya tidak dapat menjaga mereka dengan baik. Saya tidak mahu mereka terdedah kepada bahaya yang kita hadapi.”
Thariq mendekatkan wajahnya dan berkata dengan lembut, “Saya tahu ini bukan keputusan yang mudah. Tetapi saya mahu awak tahu bahawa kita akan sentiasa bersama dalam setiap langkah. Saya akan lakukan apa sahaja untuk memastikan keselamatan keluarga kita.”
Jihaa menunduk dan mengusap tangan Thariq dengan lembut. “Saya tahu awak sentiasa ada untuk saya. Tapi saya rasa kita perlu lebih masa untuk memikirkan perkara ini dan memastikan kita bersedia sepenuhnya.”
Thariq mengangguk, memahami kebimbangan Jihaa. “Kita boleh ambil masa yang kita perlukan. Saya tidak mahu memaksa awak. Saya hanya mahu awak tahu bahawa saya bersedia untuk menjadi bapa dan saya akan sentiasa menyokong keputusan awak.”
Jihaa memandang Thariq dengan penuh rasa terima kasih. “Terima kasih kerana memahami. Saya hargai sokongan awak dan akan berusaha sebaik mungkin untuk memikirkan perkara ini dengan teliti.”
**Scene:** Thariq dan Jihaa selesai sarapan dan bersiap untuk memulakan hari mereka. Mereka berdua berjanji untuk terus berbincang mengenai masa depan mereka dan membuat keputusan yang terbaik untuk keluarga mereka.
Thariq memegang tangan Jihaa dengan lembut. “Kita akan melalui semua ini bersama. Saya percaya kita boleh menangani apa sahaja yang datang.”
Jihaa tersenyum lemah, “Saya berharap begitu. Terima kasih kerana sentiasa ada untuk saya, Thariq.”
Thariq memberikan ciuman lembut di dahi Jihaa. “Saya akan sentiasa ada untuk awak, tidak kira apa pun.”
**Scene:** Mereka berdua memulakan hari dengan penuh keyakinan, berasa lebih dekat dan bersedia untuk menghadapi segala cabaran bersama, walaupun masih memikirkan masa depan mereka dan perancangan untuk keluarga.
---