Jihaa menarik nafas panjang, memandang ke luar tingkap bilik mereka. Cahaya bulan samar-samar menerangi ruang, menambah suasana misteri yang sudah sedia tegang. Thariq masih memegang tangannya dengan penuh kesabaran. Dia tahu ada lebih banyak perkara yang Jihaa sembunyikan, tapi seperti biasa, Thariq tak pernah memaksa.
"Saya tahu awak keliru," Jihaa memulakan, suaranya perlahan. "Dan mungkin, apa yang saya akan beritahu ni akan buat awak lebih banyak persoalkan... tapi awak perlu tahu, saya bukan sekadar CEO atau askar."
Thariq kelihatan lebih serius, jantungnya berdegup laju kerana dia tahu perbualan ini bakal membawa kepada sesuatu yang besar. “Awak boleh cakap apa saja, saya janji saya akan faham.”
Jihaa tersenyum kecil. Dia menghargai kepercayaan Thariq, tapi rahsia yang dia simpan terlalu besar, lebih daripada sekadar perbezaan status atau pangkat. “Saya berasal dari sebuah kerajaan yang dipanggil Kingdom. Saya… adalah raja dan permaisuri terakhir. Gelaran rasmi saya ialah King and Queen of Kingdom.”
Thariq terdiam seketika, wajahnya jelas menunjukkan rasa terkejut yang amat. “King and Queen? Tapi macam mana... macam mana awak boleh jadi kedua-duanya?”
Jihaa menoleh ke arah Thariq, matanya yang berwarna-warni bersinar dalam cahaya malam, memperlihatkan sifatnya yang luar biasa. “Saya anak bongsu dalam keluarga diraja yang paling berkuasa. Ayah dan bonda saya, Raja King dan Permaisuri Lisa, meninggal dunia dalam satu tragedi. Sepatutnya kakak saya, Permaisuri Jennie, atau abang-abang saya, Raja Bangbang dan King Mark Lee, yang teruskan takhta. Tapi mereka semua memilih untuk mengejar impian mereka di Korea. Jadi, saya yang ambil alih kerajaan itu.”
Thariq mengangguk, cuba menghadam setiap perkataan. "Saya tak sangka awak berasal dari keturunan diraja. Saya faham kenapa awak sembunyikan semua ni. Tapi… ada lagi yang awak sembunyikan, kan?"
Jihaa tersenyum pahit. “Itulah bahagian yang paling sukar, Thariq. Saya... tak seperti manusia biasa. Saya ada kuasa—kuasa yang tak boleh dijelaskan oleh sains. Saya boleh hidupkan orang mati, terbang, memusnahkan benda dari jarak jauh… dan banyak lagi. Kuasa saya terlalu besar sehingga jika saya tak kawal, saya boleh hancurkan seluruh alam semesta dalam sekelip mata.”
Thariq menatap Jihaa dalam-dalam, terkejut namun dalam masa yang sama, kagum. Dia selalu tahu ada sesuatu yang luar biasa tentang Jihaa, tapi tidak pernah dia terfikir sampai tahap ini.
“Jadi, semua ni... awak simpan seorang diri?” Thariq bertanya, suaranya lebih lembut sekarang.
Jihaa mengangguk. “Tak seorang pun tahu, kecuali orang terdekat dengan saya—Nia, Nish, dan Evil. Mereka yang selalu bantu saya dalam urusan sebagai mafia dan juga dalam menjalankan tugas di Kingdom. Saya juga menguruskan kumpulan Devil Queen. Senjata-senjata yang awak dan pasukan awak sering jumpa dalam misi... itu semua datang dari saya. Saya yang bekalkan kepada pihak polis, askar, tentera, dan juga mafia lain.”
Thariq terdiam sekali lagi. Rahsia demi rahsia terbongkar, dan semuanya terasa terlalu besar untuk diterima dalam satu masa. “Saya tak sangka... awak begitu berpengaruh, Jihaa.”
“Sebab itu saya terpaksa sembunyikan semua ni. Kalau musuh-musuh tahu siapa saya sebenarnya, saya akan hilang kawalan terhadap semua yang saya bina. Dunia mafia, tentera, kerajaan... semua tu sangat berisiko kalau identiti saya terbongkar.”
Thariq menarik nafas panjang. “Saya faham kenapa awak sembunyikan semua ni. Tapi awak tak perlu sembunyikan dari saya lagi. Apa pun kuasa atau kedudukan awak, saya tetap di sini untuk awak.”
Jihaa merasakan kelegaan sedikit, walaupun dia tahu masih ada konflik yang perlu diselesaikan, terutama sekali apabila misi yang mereka jalankan berkait rapat dengan dunia mafia yang dia uruskan secara rahsia. Dalam hatinya, Jihaa tahu dia boleh percayakan Thariq—tapi mendedahkan semuanya dalam satu masa mungkin terlalu berat.
---
Keesokan harinya, Jihaa kembali beroperasi di lapangan sebagai askar. Dia kini terlibat dalam misi yang sangat kritikal, di mana senjata-senjata canggih dari kumpulannya sendiri terlibat. Thariq ditugaskan mengetuai operasi khas, tanpa mengetahui sepenuhnya bahawa senjata itu sebenarnya hasil tangan isteri sendiri.
Dalam satu sesi strategi di lapangan, Thariq sedang memeriksa logistik senjata dengan beberapa pegawai kanan.
“Kita ada laporan yang menunjukkan senjata ini dikeluarkan oleh syarikat bawah tanah. Senjata canggih, tak boleh dijumpai dalam pasaran biasa,” salah seorang pegawai berkata.
Thariq mengerutkan dahi. “Awak ada butiran lebih lanjut tentang siapa yang buat senjata-senjata ni?”
Pegawai itu teragak-agak sebelum menjawab. “Kami cuma tahu ia berkait dengan kumpulan mafia yang dipanggil Devil Queen. Pemimpinnya… adalah seorang yang dipanggil Queen, tapi identitinya masih misteri.”
Thariq menggenggam tangan, rasa bimbang mula menghantui dirinya. Walaupun dia masih belum dapat mengaitkan Jihaa dengan kumpulan ini, dia tak dapat menghilangkan rasa curiga bahawa ada kaitan yang lebih mendalam antara misi ini dengan rahsia yang Jihaa simpan.
---
Di lapangan, Jihaa kini beroperasi sebagai Queen, dengan Nia dan Evil di sebelahnya. Mereka dalam misi memastikan senjata tersebut tidak jatuh ke tangan musuh yang salah. Jihaa bergerak lincah, mengenakan pakaian serba hitam yang menampakkan aura misteri dan kehebatan. Matanya yang berwarna-warni bersinar, memantulkan kuasa yang tersembunyi dalam dirinya.
“Nia, kau pastikan laluan clear. Kita tak boleh ada gangguan kali ni,” Jihaa memberi arahan tegas.
Nia angguk sambil menyiapkan alatan hacker. “Aku dah set semua, takkan ada sesiapa yang boleh jejak kita.”
Evil memandang ke arah Jihaa, mukanya serius. “Thariq ada di sini. Pasukan dia makin dekat. Kalau tak settle cepat, rahsia kau akan terbongkar.”
Jihaa tahu itu risiko yang sangat besar, tapi dia tak boleh berpatah balik sekarang. Dia terpaksa menyelesaikan konflik ini dengan pantas tanpa mendedahkan identitinya kepada Thariq.
Dengan pantas, Jihaa bergerak ke lokasi senjata sambil mengendalikan kuasa elemen yang dia miliki, mengendalikan api untuk menghalang musuh mendekati mereka. Serangan bertubi-tubi dari kedua-dua pihak tak menghalangnya dari melaksanakan misi dengan sempurna.
---
Thariq, di tempat lain, mengarahkan pasukan supaya bergerak lebih dekat ke lokasi. Tiba-tiba, letupan besar kedengaran. Dia terkejut melihat api menjulang tinggi, seakan-akan dikendalikan oleh seseorang yang bukan manusia biasa. Nalurinya mengarah dia ke arah kejadian tersebut, namun dia masih tak menyedari bahawa Queen yang dia buru sebenarnya adalah Jihaa, isterinya sendiri.
Konflik semakin menebal, dan semakin dekat rahsia besar Jihaa akan terbongkar. Thariq kini di ambang penemuan yang akan mengubah hidup mereka selamanya.