**Chapter: Pengkhianatan yang Tersingkap**
---
**Scene:** Malam kian larut, namun Jihaa masih belum tidur. Dia duduk di balkoni, memandang ke langit yang dipenuhi bintang, memikirkan langkah seterusnya. Thariq sudah lama lena di dalam bilik, tidak sedar bahawa fikiran Jihaa masih terus dihantui oleh bahaya yang semakin mendekat.
Telefon Jihaa tiba-tiba berdering. Panggilan dari Nia.
"Queen, saya rasa kita dah dapat tahu siapa dalang dalam kerajaan."
Jihaa segera tersentak dari lamunannya. "Siapa?"
"Nama-nama yang kami dapat menunjukkan beberapa kerabat diraja sendiri—termasuk salah seorang menteri kanan. Mereka telah lama merancang untuk menggulingkan awak dan cuba mengambil kuasa dengan menggunakan sokongan dari mafia besar luar negara."
Darah Jihaa berderau. "Menteri kanan? Itu bermaksud mereka sudah lama merancang ini. Saya takkan benarkan mereka mengancam takhta saya atau keluarga saya!"
"Saya faham, Queen. Saya akan siapkan pasukan untuk gerak sekarang. Tapi saya rasa kita perlu lebih berhati-hati, sebab mereka mula mengintip pergerakan awak."
Jihaa mengetap bibir. "Baik, teruskan dengan rencana. Saya takkan biarkan sesiapa pun menggulingkan saya."
---
**Scene:** Pagi berikutnya, Thariq bangun dari tidur dengan perasaan berat. Dia dapat merasakan ketegangan yang semakin meningkat di antara dia dan Jihaa, walaupun mereka berusaha untuk tidak menunjukkannya.
"Sayang, awak nampak letih," Thariq berkata, memandang Jihaa yang sedang bersiap di hadapan cermin. "Ada apa yang awak tak ceritakan pada saya?"
Jihaa mengeluh perlahan. "Ada banyak benda yang berlaku, Thariq. Saya cuba uruskan semua ni sendiri, tapi saya tahu awak risau."
Thariq menghampiri Jihaa, memegang bahunya dengan lembut. "Saya akan bantu awak. Tak kira betapa besarnya masalah ni, kita akan hadapi bersama. Saya tak nak awak terus tanggung semua ni sendirian."
Jihaa tersenyum tipis. "Saya tahu awak ada di sini untuk saya. Tapi saya tak nak tarik awak lebih jauh ke dalam konflik ni. Ini bukan hanya tentang mafia... ini tentang kerajaan saya, takhta saya, dan pewaris kita."
Thariq terdiam sejenak, memandang Jihaa dengan penuh kasih sayang. "Saya faham... tapi awak kena tahu yang saya akan buat apa saja untuk melindungi awak dan pewaris kita, Jihaa. Kita akan hadapi semuanya bersama."
---
**Scene:** Sementara itu, pasukan Jihaa dan Thariq mula bergerak secara senyap untuk menyiasat lebih lanjut. Namun, mereka tidak sedar bahawa pengkhianat dalam kerajaan sudah mula bertindak balas.
Di suatu tempat rahsia, Tengku Danniel Louis sedang berbicara dengan seseorang yang misteri—seorang menteri yang telah lama merancang untuk menggulingkan Jihaa.
"Semua sudah bersedia. Kami hanya tunggu masa yang sesuai untuk bertindak," kata menteri itu dengan suara perlahan. "Rencana kita semakin hampir untuk berjaya."
Danniel tersenyum sinis. "Bagus. Kita akan pastikan mereka tak sempat untuk bersedia. Pewaris yang Jihaa sedang kandungkan itu akan menjadi kunci. Kita tak boleh biarkan dia lahir."
---
**Scene:** Petang itu, ketika Jihaa berada di rumah, dia menerima panggilan dari Raja Bangbang. Suara abangnya kedengaran tegang di hujung talian.
"Jihaa, ada sesuatu yang besar berlaku di istana. Kami dapat laporan bahawa beberapa menteri sedang cuba meraih kuasa di belakang awak. Mereka sedang mempengaruhi dewan menteri untuk menggulingkan awak sebagai raja."
Jihaa menggenggam telefon dengan kuat. "Saya sudah tahu. Tapi saya akan pastikan mereka takkan berjaya."
"Permaisuri Jennie dan saya akan pulang segera ke istana. Kita tak boleh biarkan mereka mengambil kuasa dari awak."
"Terima kasih, abang. Kita akan hadapi ini bersama."
---
**Scene:** Keesokan harinya, Jihaa memanggil Thariq untuk berbincang. Dia tahu konflik ini tidak boleh diselesaikan sendirian. Mereka perlu bersatu untuk melawan musuh yang semakin mendekat.
"Thariq, kita tak boleh tunggu lagi. Musuh dalam kerajaan sedang bergerak dengan pantas. Saya perlukan bantuan awak."
Thariq angguk, memandang Jihaa dengan penuh keyakinan. "Saya akan bantu awak, sayang. Kita akan hancurkan mereka sebelum mereka sempat bertindak."
"Ini bukan hanya tentang takhta. Ini tentang nyawa pewaris kita, dan juga masa depan kita bersama," kata Jihaa tegas. "Kita kena pastikan semuanya di bawah kawalan sebelum ancaman ini merebak lebih jauh."
Thariq memandang Jihaa dengan penuh cinta dan tekad. "Kita akan hadapi semua ini bersama. Tak kira apa yang berlaku, saya takkan biarkan sesiapa pun menyakiti awak atau pewaris kita."
---
**Scene berikutnya:** Dengan ancaman semakin menghampiri dari semua arah—baik dari dunia mafia mahupun kerajaan—Jihaa dan Thariq harus mengambil langkah yang lebih drastik. Mereka akan berdepan dengan pengkhianatan dari orang yang paling dekat, dan cabaran terbesar mereka kini adalah memastikan keselamatan pewaris mereka, sambil memastikan kerajaan Jihaa tidak jatuh ke tangan musuh.
Konflik semakin meruncing, dan masa semakin suntuk. Musuh-musuh mereka semakin mendekat, dan mereka harus bertindak segera sebelum semuanya terlambat.
Adakah mereka akan berjaya mengatasi semua cabaran ini, atau adakah pengkhianatan dalam kerajaan dan dunia mafia akan menghancurkan segalanya?