part 30

0 0 0
                                    

**Chapter: Kelahiran Pewaris**

---

**Scene:** Pagi itu, di bilik istana, Jihaa terasa perutnya semakin berat. Sudah berbulan-bulan dia menahan segala tekanan dan beban bukan sahaja dari urusan kerajaan dan dunia mafia, tetapi juga dari kandungannya yang semakin membesar. Setiap hari dia makin sukar bergerak, tapi Jihaa tidak pernah tunjukkan kelemahannya kepada orang lain. Dia adalah Queen, dan seorang Queen tidak boleh kelihatan lemah.

Namun, hari ini lain. Kesakitan yang dialaminya sudah tidak boleh disembunyikan lagi.

Di sebelahnya, Thariq duduk sambil memerhati Jihaa dengan penuh kebimbangan. Dia tahu masa kelahiran semakin hampir, dan dia tidak dapat menyembunyikan rasa takut dan risau yang melanda fikirannya.

"Sayang, awak nampak tak selesa. Awak pasti okey?" tanya Thariq, memegang tangan Jihaa dengan penuh kasih.

Jihaa cuba tersenyum, tetapi wajahnya jelas menahan kesakitan. "Saya rasa... masa dah tiba, Thariq."

Thariq tersentak, menelan air liur. "Sekarang? Awak maksudkan—"

"Ya," Jihaa memotong, menahan diri dari mengerang. "Saya nak beranak sekarang."

---

**Scene:** Dalam keadaan panik, Thariq segera memanggil pasukan perubatan istana dan Danish, doktor peribadi mereka. Dalam masa beberapa minit, semua orang sudah bersiap sedia. Jihaa dibawa ke bilik khas yang telah disediakan untuk kelahiran itu, lengkap dengan semua peralatan dan kelengkapan perubatan.

Di sebelahnya, Thariq tidak pernah melepaskan genggaman tangan Jihaa. Wajahnya penuh kebimbangan, tetapi dia cuba menyembunyikan ketakutannya demi memberi sokongan kepada Jihaa.

"Saya di sini, sayang. Saya tak akan ke mana-mana," bisik Thariq, sambil menyapu peluh di dahi Jihaa.

Jihaa mengangguk perlahan, nafasnya semakin berat. "Saya tahu... tapi saya takut, Thariq. Takut kalau saya tak boleh selamatkan dia... atau kalau saya sendiri tak selamat."

"Awak kuat, Jihaa. Awak dah lalui lebih banyak perkara yang lebih sukar dari ni. Awak akan selamat, dan anak kita juga akan selamat," Thariq meyakinkan, meskipun hatinya juga digigit ketakutan.

Danish masuk dengan pakaian penuh sebagai doktor, segera bersiap sedia. "Kita kena cepat. Bayi ni dah nak keluar."

---

**Scene:** Proses kelahiran berlangsung dengan penuh cabaran. Jihaa menjerit, menahan kesakitan yang luar biasa. Peluh membasahi seluruh tubuhnya, dan beberapa kali dia hampir-hampir hilang tenaga. Tapi setiap kali itu, Thariq ada di sana, memegang tangannya dengan erat, memberikan sokongan.

"Awak boleh buat ni, sayang. Sikit lagi," bisik Thariq dengan penuh semangat.

Jihaa menggenggam kuat tangan Thariq, menahan kesakitan yang semakin memuncak. Dalam saat-saat sukar itu, dia terasa seperti seluruh dunia berhenti. Semua masalah, semua musuh, semua ancaman terasa hilang buat seketika. Yang tinggal hanyalah dirinya dan bayi yang sedang cuba keluar dari rahimnya.

Akhirnya, setelah berjam-jam bertarung dengan kesakitan, satu tangisan halus bergema di bilik itu. Tangisan bayi. Jihaa terdiam, matanya berkaca-kaca.

"Anak kita..." bisik Thariq, suaranya bergetar penuh keharuan.

Danish tersenyum, mengangkat bayi itu perlahan-lahan sebelum menyerahkannya kepada Jihaa. "Tahniah, Queen. Anak awak sihat dan sempurna."

Jihaa memandang bayi yang kecil dan sempurna itu, hatinya dipenuhi rasa syukur dan cinta yang tak terhingga. Dia mendakap bayi itu dengan penuh kasih sayang, air mata mengalir di pipinya. Semua ketakutannya tadi hilang begitu saja apabila dia melihat wajah bayi itu.

"Dia... dia selamat," bisik Jihaa perlahan.

"Ya, sayang. Awak berdua selamat," kata Thariq, turut terharu melihat keajaiban di depan matanya.

---

**Scene:** Selepas kelahiran itu, Jihaa terbaring di atas katil, memeluk erat anaknya. Thariq duduk di sebelah, memandang bayi mereka dengan penuh kekaguman.

"Saya tak pernah sangka kita akan sampai ke saat ni," kata Thariq, suara masih lemah kerana keletihan emosi yang dirasainya.

"Saya juga tak sangka," balas Jihaa, tersenyum pada Thariq. "Tapi sekarang, kita dah ada pewaris. Pewaris untuk kerajaan... dan pewaris untuk dunia kita."

Thariq mengangguk, menyentuh perlahan pipi bayi mereka yang sedang tidur dengan tenang di pelukan Jihaa. "Dia akan jadi kuat, sama seperti awak."

Namun di sebalik kebahagiaan itu, Jihaa tahu ancaman masih belum berakhir. Musuh-musuh mereka pasti akan mula bergerak lebih agresif, kini setelah pewaris kerajaan lahir. Tapi dia tidak akan membiarkan sesiapa pun menyentuh anaknya.

Dia akan melindungi anaknya dan Thariq, walau apa pun yang berlaku.

---

Apa yang akan terjadi seterusnya? Bagaimana Jihaa akan melindungi keluarganya dari musuh-musuh yang semakin dekat? Dan adakah anak mereka akan selamat daripada ancaman yang mendatang?

secret Where stories live. Discover now