**Chapter: Kuasa Terlarang dan Kesedihan**
---
**Scene:** Beberapa tahun selepas pertempuran menentang ancaman besar, Theez membesar menjadi kanak-kanak yang ceria dan penuh tenaga. Jihaa dan Thariq sentiasa memastikan bahawa Theez mendapat perhatian dan kasih sayang yang mencukupi. Namun, kebahagiaan mereka mula goyang apabila Theez menunjukkan perubahan yang pelik dalam tingkah lakunya.
**Scene:** Suatu hari, Jihaa perasan sesuatu yang aneh. Theez yang biasanya aktif dan ceria kini kelihatan kaku dan tidak bermaya. Jihaa cuba memanggil nama anaknya, tetapi Theez hanya berdiri diam tanpa memberi sebarang reaksi.
"Sayang, Theez, ada apa dengan kamu?" tanya Jihaa dengan nada bimbang.
Tiba-tiba, tanpa amaran, Theez mengeluarkan kuasa elemen ais dan air. Suasana di dalam bilik berubah menjadi sejuk dengan cepat, dan ais mula terbentuk di dinding. Jihaa, Thariq, dan Evil yang berada di dalam istana segera menyedari apa yang berlaku.
Thariq, terkejut dan risau, berlari ke arah Jihaa. "Apa yang berlaku? Theez tidak pernah bertindak seperti ini sebelum ini."
Evil, dengan ekspresi serius, menghampiri Jihaa. "Kuasa Theez semakin tidak terkawal. Ini adalah petunjuk bahawa dia mungkin telah kehilangan kawalan sepenuhnya."
Jihaa, dengan hati yang berat, berbincang dengan Evil tentang langkah yang perlu diambil. "Kita perlu mengunci kuasa Theez. Ini adalah langkah yang sukar, tetapi untuk keselamatan dia dan semua orang, kita tidak ada pilihan lain."
---
**Scene:** Jihaa menghabiskan masa terakhir bersama Theez dengan penuh kasih sayang. Dia memeluk dan membelai anaknya, mencium dahinya dan membisikkan kata-kata penuh cinta. Rasa kesal dan kesedihan yang mendalam melanda dirinya kerana terpaksa membuat keputusan ini.
"Maafkan mummy, sayang. Mummy tahu ini sukar untuk kamu, tapi ini adalah demi keselamatan kita semua," kata Jihaa dengan suara bergetar.
Thariq dan Evil turut berada di bilik, menyaksikan momen sedih ini dengan rasa simpati. Evil menjelaskan proses yang akan berlaku. "Mengunci kuasa ini akan mengambil masa dan memerlukan kekuatan yang besar. Kita perlu pastikan bahawa Theez selamat semasa proses ini."
---
**Scene:** Proses untuk mengunci kuasa Theez bermula. Evil menggunakan kuasa magisnya untuk menyekat kekuatan Theez, sambil Jihaa memegang tangan anaknya dengan erat. Thariq berdiri di sisi mereka, memberikan sokongan dan kekuatan.
Theez, walaupun dalam keadaan tidak sedar, seolah-olah merasakan kasih sayang dan pengorbanan ibunya. Jihaa berbisik, "Mummy sayang kamu, Theez. Mummy minta maaf kerana terpaksa buat begini."
Setelah proses mengunci kuasa selesai, Theez kelihatan tenang. Jihaa, dengan hati yang remuk, memeluk anaknya sekali lagi. Walaupun kuasa Theez kini terkunci, Jihaa bertekad untuk terus memberikan kasih sayang dan perhatian yang diperlukan oleh anaknya.
---
**Scene:** Dalam beberapa hari selepas proses itu, Jihaa dan Thariq terus menjaga Theez dengan penuh perhatian. Mereka memastikan bahawa anak mereka sentiasa berada dalam keadaan selamat dan bahagia. Meskipun kuasa Theez kini terkunci, Jihaa tetap berusaha untuk memberikan kehidupan yang normal dan penuh kasih sayang kepada Theez.
**Scene:** Jihaa dan Thariq juga mula bekerja untuk mempersiapkan diri menghadapi kemungkinan ancaman yang mungkin datang dari dunia lain, memastikan bahawa mereka sentiasa bersedia untuk melindungi keluarga dan kerajaan mereka.
---
**Epilog:** Kuasa Theez mungkin telah dikunci, tetapi kasih sayang dan dedikasi Jihaa dan Thariq terhadap anak mereka tidak akan pernah berkurang. Dengan penuh ketabahan, mereka terus berusaha untuk memastikan keselamatan dan kebahagiaan keluarga mereka, sambil menghadapi cabaran yang akan datang dengan berani dan penuh kasih sayang.
**Scene:** Theez membesar dengan kasih sayang daripada kedua ibu bapanya, dan walaupun dia tidak mempunyai kuasa yang pernah ada pada dirinya, dia tetap menjadi anak yang bahagia dan penuh cinta. Jihaa dan Thariq terus menjaga dan melindungi keluarga mereka, bersedia untuk menghadapi apa saja yang akan datang.