**Chapter: Ancaman dari Dalam dan Luar**
---
**Scene:** Seminggu selepas serangan malam itu, Jihaa dan Thariq kembali ke bandar. Namun, masing-masing tak dapat mengelak rasa tak tenang yang terus membayangi mereka. Di sebalik usaha untuk menjalani kehidupan biasa, mereka tahu bahawa musuh masih mengintai, mencari peluang untuk menyerang.
Pada suatu petang, Jihaa sedang duduk di pejabat QJ Company, memeriksa dokumen-dokumen perjanjian besar yang perlu ditandatangani. Namun, fikirannya tidak fokus. Dia masih teringatkan malam serangan itu, dan lebih penting lagi, soal kerajaan dan rahsia yang perlu disembunyikan daripada Thariq.
Seketika kemudian, telefon Jihaa berdering. Panggilan dari Nia, PA setianya, muncul di skrin.
"Queen, kita ada masalah besar," suara Nia kedengaran cemas di talian.
"Apa yang berlaku?" Jihaa bertanya, segera bersedia.
"Kita dapat laporan bahawa ada maklumat yang bocor tentang kerajaan awak. Ada pihak musuh yang dah mula menyebarkan cerita tentang pewaris takhta kerajaan. Mereka sedang mengintip semua gerakan awak."
Jihaa tersentak. "Siapa yang bertanggungjawab? Siapa dalangnya?"
"Kami masih menyiasat, tapi dari apa yang saya tahu, maklumat ini datang dari dalam—dari kalangan pengkhianat yang bekerja untuk kita."
Jihaa mengetap bibir. "Sampaikan kepada Evil. Dia kena gerakkan tim kita untuk cari siapa pengkhianat tu. Saya tak boleh biarkan benda ni merebak lebih jauh."
Sebelum perbualan ditamatkan, Jihaa tahu satu perkara pasti: masa untuk menyimpan rahsia sudah semakin singkat. Kewujudan pewaris takhta akan menjadi isu besar yang boleh menimbulkan kekacauan, bukan sahaja di dunia mafia tetapi juga di dalam kerajaannya.
---
**Scene:** Malam itu, di rumah, Thariq perasan ada sesuatu yang mengganggu fikiran Jihaa. Dia tahu Jihaa sedang cuba melindungi dirinya daripada terlalu banyak tekanan, tapi dia juga tak suka bila Jihaa memikul segalanya sendirian.
"Sayang, kenapa awak nampak gelisah sangat? Ada apa-apa yang saya perlu tahu?" Thariq bertanya dengan lembut.
Jihaa menghela nafas perlahan. "Tak ada apa-apa, cuma kerja saya makin bertambah akhir-akhir ni."
Thariq mendekat, mengusap bahu Jihaa dengan lembut. "Awak tahu saya akan ada untuk awak, kan? Saya boleh bantu awak kalau awak perlukan."
Jihaa tersenyum kecil, tapi ada sesuatu dalam matanya yang Thariq tak dapat baca. "Saya tahu, tapi sekarang saya kena selesaikan sesuatu sendiri dulu. Awak dah cukup banyak bantu saya."
Tiba-tiba, telefon Thariq berbunyi. Dia mengangkat panggilan dan bergerak ke ruang lain untuk berbicara. Jihaa perasan wajah Thariq berubah sebaik sahaja panggilan tamat.
"Awak okey?" Jihaa bertanya.
Thariq mengangguk, tapi senyuman di wajahnya kelihatan sedikit tegang. "Kawan-kawan lama saya akan datang melawat. Awak tak kisah kan?"
Jihaa terkejut sejenak. Dia tak pernah mendengar banyak tentang kehidupan Thariq sebelum ini, terutama tentang kawan-kawannya. Tapi dia angguk perlahan. "Tak ada masalah. Bila mereka nak datang?"
"Esok petang," jawab Thariq.
---
**Scene:** Keesokan harinya, Thariq dan Jihaa menerima kunjungan dari kawan-kawan Thariq yang merupakan anggota Holy Dragon, tapi Jihaa tak sedar mereka juga merupakan mafia terkemuka. Satu persatu mereka tiba—Tengku Adrean Ruiz, Tengku Danniel Louis, Megat Hafiz, Ir. Haider, dan Kevin Kyle. Setiap mereka memiliki aura yang garang dan misteri.
"Jihaa, ini kawan-kawan lama saya," kata Thariq dengan nada yang santai, tapi dia tahu betapa rumitnya pertemuan ini akan jadi.
Tengku Adrean, yang dikenali sebagai *Joven Maestro*, tersenyum sinis pada Jihaa, matanya memerhati dengan tajam. "Jadi ini isteri kau, Thariq? Sangat menarik."
Jihaa tersenyum sopan, tapi dia dapat merasakan ketegangan dalam udara. Mereka semua nampak biasa di luar, tapi Jihaa tahu ada sesuatu yang lebih dalam dengan mereka. Setiap seorang daripada mereka mempunyai kehadiran yang kuat, seperti mereka sudah biasa dengan dunia gelap yang dia sendiri sering jalani.
Tengku Danniel Louis, dikenali sebagai *Knife Thrower*, memandang Jihaa dengan penuh minat. "Saya pernah dengar tentang awak sebelum ni, tapi saya tak sangka kita akan jumpa macam ni."
Jihaa tidak menjawab, hanya memberi senyuman ringkas. Dia tahu lebih baik untuk menunggu dan melihat. Thariq dan kawan-kawannya nampaknya sangat rapat, tapi ada sesuatu yang mengganggu Jihaa—seolah-olah mereka semua menyimpan rahsia yang sama, rahsia yang mungkin Thariq tak pernah ceritakan padanya.
---
**Scene:** Petang itu, selepas semua tetamu pulang, Jihaa mula merasakan perasaan aneh dalam dirinya. Dia tahu Thariq sedang sembunyikan sesuatu, sama seperti dia menyembunyikan identiti sebenarnya sebagai Queen dan pewaris takhta. Namun, kini dia perlu memutuskan apakah dia harus berhadapan dengan Thariq tentang semua ini.
"Thariq, saya tahu awak risaukan sesuatu. Ada apa-apa yang awak tak pernah cerita kat saya?" Jihaa akhirnya bertanya.
Thariq kelihatan terkejut, tapi dia tak mampu menyembunyikannya lagi. "Sayang... sebenarnya, ada sesuatu yang saya simpan dari awak."
Jiwa Jihaa mula berdebar. Dia menunggu Thariq untuk teruskan.
"Saya juga bukan hanya askar biasa. Saya sebahagian daripada keluarga mafia yang besar... dan kawan-kawan saya tadi adalah sebahagian daripada keluarga tu."
Jihaa tersentak, tapi dia tak dapat marah. Dia sendiri bukan orang biasa. "Awak juga dalam dunia mafia?"
Thariq angguk. "Ya, dan saya tak nak awak terlibat. Tapi sekarang, nampaknya kita dah terlalu dalam. Saya tak boleh sembunyikan lagi dari awak."
Jihaa terdiam sejenak. Keadaan semakin kompleks. Kedua-dua mereka terperangkap dalam kehidupan yang sama, penuh dengan bahaya dan rahsia. Dan kini, dengan musuh yang sedang memburu mereka, dunia yang mereka bina bersama mulai goyah.
**Scene berikutnya:** Di sebalik semua ketegangan, Jihaa dan Thariq harus hadapi satu ancaman baru yang lebih besar—ancaman dari dalam kerajaan Jihaa sendiri. Rahsia pewaris takhta sudah mula tersebar, dan dunia mafia serta kerajaan akan bertembung dalam satu konflik yang besar.
---
Apakah Jihaa akan mampu melindungi Thariq dan pewarisnya, atau adakah rahsia yang lebih besar akan menghancurkan dunia mereka berdua?