---**Chapter: Bahaya yang Menghampiri**
Malam itu, angin dingin menerpa wajah Jiha. Dia sedang berada di rumah, memikirkan perjalanannya untuk kembali ke kampung esok hari. Sudah lama dia tidak menjenguk kawasan itu. Namun, dia tahu banyak perkara yang perlu dirancang dan dijaga, terutama dengan statusnya sebagai pewaris kerajaan yang dirahsiakan.
Di kem, Thariq sibuk menjalankan misinya bersama pasukan. Ketika Jiha menghubungi untuk memaklumkan tentang rancangannya, Thariq menjadi gelisah.
"Awak nak balik kampung esok?" Thariq bertanya, suaranya cemas. "Saya tak rasa ini waktu yang sesuai, sayang. Banyak perkara yang kita tak jangka boleh berlaku. Awak tahu, kan, keadaan kita sekarang tak begitu selamat."
Jiha mengerti kebimbangan Thariq, namun dia tetap merasakan kepentingan untuk pulang. "Saya tahu awak risau. Tapi saya kena balik. Banyak urusan yang perlu saya selesaikan. Jangan risau, saya boleh jaga diri."
Thariq diam seketika, fikirannya berserabut. Dia tahu Jiha mampu menjaga dirinya, tapi hati kecilnya tetap tidak tenang. Lagipun, dia tahu ada bahaya yang semakin dekat dengan mereka, dan dia tidak sanggup membiarkan Jiha sendiri tanpa perlindungan.
"Saya faham, tapi saya takkan biarkan awak balik seorang. Ini terlalu berbahaya," katanya, lebih kepada dirinya sendiri. Dia membuat keputusan drastik, meninggalkan misinya tanpa kebenaran, hanya untuk kembali kepada Jiha.
Di rumah Jiha, dia menunggu dengan rasa tidak keruan. Mungkin Thariq betul, ini bukan masa yang sesuai untuk pulang. Tetapi sebelum dia sempat membuat keputusan, bunyi ketukan kuat di pintu rumah memecahkan keheningan malam.
Thariq berdiri di hadapan pintu, matanya tajam memerhati sekeliling. "Saya tak boleh biarkan awak balik kampung seorang diri. Saya akan pastikan awak selamat."
Jiha terkejut dengan kehadiran Thariq. "Awak tak patut tinggalkan misi awak! Tapi... terima kasih."
Namun, saat mereka berbicara, Jiha mula merasakan sesuatu yang aneh. Dia melihat ke luar tingkap, dan kelihatan beberapa bayang bergerak dalam kegelapan. Musuh.
"Thariq, kita tak ada masa. Mereka dah sampai," bisik Jiha dengan serius.
Thariq serta-merta memahami situasi itu. "Saya dah jangka. Kita bersedia," katanya sambil mengeluarkan senjata dari jaketnya.
Jiha, sebagai seorang yang sudah biasa dengan bahaya, bergerak pantas. Dalam beberapa saat, dia sudah bersedia dengan pisau rahsia yang disimpan di tali pinggangnya. Kedua-duanya saling memandang sebelum bersedia menghadapi apa sahaja yang bakal datang.
Pintu rumah diketuk dengan lebih kuat, kemudian dibuka dengan paksa. Sekumpulan lelaki bersenjata masuk, wajah mereka penuh dendam. Mereka tahu siapa yang mereka buru—Queen dan Thariq, dua individu yang sangat digeruni dalam dunia mereka.
"Jangan risau, sayang," Thariq berkata, pandangannya penuh keyakinan. "Saya ada dengan awak."
Jiha tersenyum kecil. "Kita habiskan mereka."
Pertarungan sengit berlaku di dalam rumah itu. Kedua-dua mereka bertarung dengan penuh kecekapan, mengalahkan setiap musuh yang datang satu per satu. Walaupun keadaan kelihatan genting, mereka tetap fokus dan tidak sekali-kali goyah. Jiha dengan kemahirannya sebagai ketua mafia, dan Thariq dengan latihannya sebagai askar elit, berjaya menewaskan semua yang menyerang mereka.
Selepas beberapa minit yang tegang, akhirnya suasana kembali tenang. Semua musuh sudah ditewaskan.
"Awak okay?" Thariq bertanya sambil memandang Jiha yang sedikit tercungap.
Jiha mengangguk, memandang Thariq dengan senyuman. "Saya okay. Terima kasih sebab datang."
Thariq memeluk Jiha erat. "Saya akan selalu ada untuk awak, sayang."
---
Inilah versi yang telah diubah untuk mengelakkan amaran.