part 35

1 0 0
                                    

**Chapter: Hari Pertabalan yang Gempak dan Meriah**

---

**Scene:** Hari pertabalan yang kedua untuk Theez sebagai Putera Mahkota tiba dengan penuh persiapan dan harapan. Selepas kejadian yang menggoncangkan mereka, Jihaa dan Thariq memastikan bahawa hari ini akan berlangsung dengan lancar dan meriah. Setiap butiran perancangan diatur dengan teliti untuk memastikan acara berjalan tanpa sebarang gangguan.

---

**Scene:** Istana dihiasi dengan warna-warna yang megah dan mewah. Lantai marmer berkilau, sementara dinding-dinding istana dipenuhi dengan kain sutera berwarna emas dan merah. Bunga-bunga segar diletakkan di seluruh ruang, menambah suasana kemeriahan. Barisan kursi-kursi mewah disusun rapi untuk para tetamu, yang datang dari pelbagai latar belakang dan status.

Di tengah-tengah dewan utama, sebuah pentas yang dihiasi dengan emas dan permata berdiri megah, di mana upacara pertabalan akan berlangsung. Di atas pentas tersebut, terdapat takhta yang diperbuat daripada emas dan dihiasi dengan batu-batu permata yang berkilau.

**Scene:** Para tetamu mula tiba, termasuk keluarga Holy Dragon, Devil Queen, pekerja QJ Company, rakan-rakan dari dimensi alam lain, keluarga Thariq, rakan-rakan askar dari seluruh dunia, keluarga-keluarga diraja dari pelbagai negara, serta rakyat jelata dan Agong Malaysia. Mereka semua berkumpul untuk menyaksikan pertabalan dan merayakan hari yang bersejarah ini.

Jihaa, berpakaian gaun sutera hitam yang dihiasi dengan perhiasan emas dan permata, berdiri di sisi Thariq, yang memakai sut elegan yang melambangkan kedudukannya. Mereka berdua memandang ke arah Theez, yang akan diumumkan sebagai Putera Mahkota.

---

**Scene:** Di atas pentas, Theez memakai pakaian rasmi yang penuh dengan hiasan. Mahkotanya, yang dihiasi dengan permata berkilau, diletakkan dengan penuh berhati-hati di kepalanya oleh Jihaa. Seluruh dewan berbisik dalam kekaguman, dan suasana penuh dengan rasa hormat dan penghargaan.

Persembahan bermula dengan muzik yang megah dan nyanyian tradisional yang meriah. Para penari yang berpakaian indah membuat persembahan yang mengagumkan di sekeliling pentas, menambah kemeriahan acara.

**Scene:** Ketika upacara pertabalan bermula, seorang pemimpin upacara, berpakaian jubah rasmi, mengumumkan nama Theez dengan suara yang megah. "Dengan segala hormat dan kebanggaan, kami mempersembahkan Putera Mahkota, Theez Ridzhan, pewaris yang sah bagi kerajaan ini!"

Semua hadirin berdiri dan tunduk hormat kepada Theez dan Jihaa. Para tetamu di barisan depan, termasuk keluarga Holy Dragon, Devil Queen, dan rakan-rakan dari dimensi lain, turut menunjukkan rasa hormat mereka dengan penuh adab.

Di atas takhta, Jihaa dan Thariq duduk bersama dengan penuh kebanggaan. Di sisi Jihaa, kakak dan abang-abangnya—Permaisuri Jennie Kim, Raja Bangbang, dan King Mark Lee—duduk dalam pakaian yang gah dan berwarna berlainan, mencerminkan simbolik dan ciri-ciri diraja mereka masing-masing. Mereka semua mengenakan mahkota yang menunjukkan kedudukan dan status mereka dalam kerajaan.

---

**Scene:** Semasa majlis pertabalan diteruskan, suasana semakin meriah dengan pertunjukan yang memukau dan jamuan yang lazat. Meja-meja yang dipenuhi dengan makanan mewah dan minuman dihidangkan kepada semua tetamu. Suasana dewan dipenuhi dengan gelak tawa dan perbualan mesra antara para tetamu, mencipta kenangan yang tidak akan dilupakan.

---

**Scene:** Setelah majlis pertabalan, Jihaa dan Thariq berdiri di tepi pentas, memandang Theez yang sedang bergembira dengan mainannya. Jihaa menghembuskan nafas lega, merasa puas dengan kejayaan hari itu. Dia memandang Thariq dan berkata, "Hari ini telah berjaya. Theez sudah sah sebagai Putera Mahkota. Saya yakin masa depan kita akan lebih cerah dengan kehadirannya."

Thariq memandang Jihaa dengan penuh kasih, "Kita telah melalui banyak cabaran, tapi hari ini adalah permulaan yang baru. Kita akan terus menjaga dan melindungi Theez, dan memastikan dia membesar dalam keadaan yang penuh keamanan dan kasih sayang."

---

**Scene:** Ketika malam semakin larut, majlis berakhir dengan upacara yang penuh makna. Semua tetamu mengucapkan tahniah kepada Jihaa, Thariq, dan Theez, dan suasana dewan kembali tenang. Jihaa dan Thariq kembali ke bilik mereka, memikirkan masa depan yang cerah untuk keluarga mereka dan kerajaan mereka.

Dengan penuh harapan dan keyakinan, mereka bersedia untuk menghadapi cabaran baru yang mungkin datang, sambil memastikan bahawa masa depan Theez akan dipenuhi dengan keamanan dan kebahagiaan.

secret Where stories live. Discover now