**Chapter: Ketika Kuasa Mengancam**
---
**Scene:** Tahun demi tahun berlalu, Theez membesar dengan penuh kasih sayang dan perhatian daripada kedua ibu bapanya, Jihaa dan Thariq. Kini pada usia dua tahun, Theez menunjukkan tanda-tanda perkembangan yang pesat dalam pelbagai aspek—baik dari segi fizikal mahupun mental.
Thariq mengambil inisiatif untuk melatih Theez dalam seni pertahanan diri, kerana dia tahu betapa pentingnya untuk anak mereka tahu cara melindungi diri sendiri. Namun, Jihaa, dengan sifat tegas dan kadangkala kejam dalam latihan, merasa sukar untuk melatih anaknya sendiri. Dia lebih suka menyerahkan tugas ini kepada Thariq.
**Scene:** Di bilik latihan, Thariq sedang mengajar Theez teknik pertahanan diri. Theez, walaupun masih kecil, menunjukkan ketangkasan yang mengagumkan.
"Bagus, Theez! Ingat, jaga keseimbangan dan sentiasa waspada," Thariq memberi arahan sambil mengawasi setiap pergerakan anaknya.
Jihaa memerhatikan dari luar bilik latihan, hati penuh dengan rasa kasih dan sayang. Dia tahu latihan ini penting, tetapi dia juga tahu betapa beratnya untuk terlibat dalamnya sendiri.
**Scene:** Pada suatu hari, Jihaa merancang untuk mengadakan majlis pertabalan Theez sebagai Putera Mahkota, sebagai simbolik peralihan kuasa dan kesinambungan legasi. Persiapan untuk majlis ini memerlukan usaha yang besar, dan semua orang di istana sibuk dengan persiapan.
**Scene:** Hari pertabalan tiba, dan istana dihias dengan mewah. Majlis ini disertai oleh pelbagai lapisan masyarakat—dari keluarga Holy Dragon, Devil Queen, pekerja QJ Company, rakan-rakan dari dimensi lain, keluarga diraja dari seluruh negara, termasuk Agong Malaysia, hingga rakyat jelata. Semua hadir untuk merayakan pertabalan Theez.
Theez, dalam pakaian diraja, duduk di atas takhta di samping Jihaa dan Thariq. Abang-abang dan kakak-kakaknya juga berada di atas takhta, setiap seorang mengenakan pakaian yang gah dengan mahkota masing-masing, melambangkan identiti diraja mereka.
Para hadirin menyaksikan dengan penuh kekaguman ketika Theez diisytiharkan sebagai Putera Mahkota. Suasana meriah, dengan alunan muzik diraja, hidangan yang lazat, dan ucapan tahniah daripada semua yang hadir.
**Scene:** Semakin hari, Theez menunjukkan perubahan yang pelik dalam tingkah lakunya. Dia mula bertindak dengan cara yang tidak biasa, seolah-olah dia bukan diri sendiri. Jihaa merasakan ada sesuatu yang tidak kena apabila dia memanggil Theez dan anaknya tidak memberikan respons yang sewajarnya.
Tiba-tiba, Theez mula menggunakan kuasa elemen ais dan air, menyebabkan kekacauan di istana. Keadaan menjadi semakin buruk apabila Thariq, Evil, dan semua yang berada di istana menyedari perubahan drastik ini.
Jihaa dan Evil berdiskusi dengan serius mengenai langkah yang perlu diambil. "Kita perlu mengunci kuasa Theez, walaupun ia amat berat untuk aku terima," Jihaa bersuara dengan penuh emosi.
Evil mengangguk, memahami betapa beratnya keputusan ini. "Ini demi keselamatan dia dan seluruh dunia. Kuasa ini terlalu berisiko jika jatuh ke tangan yang salah."
**Scene:** Sebelum proses mengunci kuasa Theez dimulakan, Jihaa meluangkan masa berkualiti bersama anaknya. Dia memeluk Theez, membelai dan berkata, "Mummy minta maaf, sayang. Mummy tahu ini sangat sukar, tetapi mummy perlu buat ini untuk keselamatan awak."
Thariq dan Evil bersama Jihaa di dalam bilik, menyiapkan segala persediaan untuk mengunci kuasa Theez. Jihaa merasakan beratnya perasaan serbasalah kerana terpaksa menipu anaknya.
Ketika proses mengunci kuasa bermula, Jihaa berbisik kepada Theez dengan penuh kasih sayang, "Mummy akan sentiasa ada untuk awak. Maafkan mummy kerana terpaksa buat ini. Awak akan sentiasa jadi anak mummy dan daddy yang istimewa."
**Scene:** Proses mengunci kuasa Theez berlangsung dengan penuh ketegangan. Cahaya yang bersinar dari langit menyelimuti bilik, dan kuasa Theez dikunci dengan hati-hati. Jihaa, Thariq, dan Evil berdoa agar langkah ini dapat melindungi anak mereka dan seluruh dunia dari ancaman yang mungkin datang.
Apakah keputusan ini akan memastikan keselamatan Theez dan dunia sekelilingnya, atau adakah ada risiko yang lebih besar menanti mereka di hadapan?