**Chapter: Pengkhianatan yang Terbongkar**
---
**Scene:** Beberapa hari selepas serangan malam itu, istana berada dalam keadaan berjaga-jaga. Thariq dan pasukannya tidak henti-henti meronda setiap sudut, manakala Jihaa mula memperketatkan langkah-langkah keselamatan dalam kerajaan. Mereka tahu musuh sedang bersiap sedia untuk bergerak semula. Di sebalik itu, pengkhianat yang mereka cari semakin bijak menyembunyikan jejak.
Namun, Jihaa tidak mahu berdiam diri lagi.
---
**Scene:** Suatu malam, Jihaa duduk di biliknya, merenung peta yang menunjukkan markas-markas musuh. Matanya memandang setiap butiran dengan tajam, otaknya berputar mencari jalan untuk menghancurkan mereka semua sebelum mereka sempat menyerang lagi. Thariq masuk ke bilik, memerhatikan isterinya yang tenggelam dalam fikiran.
"Sayang, saya tahu awak risau. Tapi jangan terlalu letih. Awak perlu rehat," Thariq berkata lembut, mendekati Jihaa.
Jihaa menarik nafas dalam. "Saya tak boleh biarkan musuh terus menghampiri kita. Kita ada pengkhianat dalam kalangan kita, Thariq. Dan saya tak boleh terus menunggu."
Thariq duduk di sebelahnya, memegang tangan Jihaa dengan erat. "Saya faham, sayang. Tapi kita kena bertindak dengan hati-hati. Pengkhianat tu mungkin lebih dekat daripada yang kita sangka."
Jihaa menoleh, menatap mata Thariq. "Awak dah tahu siapa pengkhianatnya?"
Thariq diam sejenak, kemudian mengangguk perlahan. "Saya ada syak. Tapi saya tak boleh buat apa-apa tanpa bukti yang kukuh."
Jihaa memejamkan mata, cuba menahan emosi yang semakin mendidih dalam dirinya. "Siapa dia?"
"Salah seorang yang kita percayai... mungkin seseorang yang sangat rapat dengan awak," kata Thariq dengan nada berat.
Jihaa membuka matanya semula, wajahnya berubah serius. "Kalau awak betul, kita kena bertindak cepat. Sebelum mereka ambil langkah seterusnya."
---
**Scene:** Pada hari berikutnya, Jihaa dan Nia bertemu di bilik rahsia mereka di QJ Company. Jihaa kelihatan gelisah, namun tekadnya jelas terpancar.
"Nia, saya ada syak siapa yang khianati kita. Tapi saya perlukan awak untuk bantu saya kumpul bukti," kata Jihaa dengan nada yang tidak boleh dipersoalkan.
Nia terkejut. "Siapa yang awak syak, Queen?"
Jihaa menarik nafas panjang. "Tengku Adrean Ruiz."
Nia tersentak, tidak percaya. "Dia? Tapi dia dah lama berkhidmat untuk awak. Kenapa?"
"Sebab dia yang paling tahu gerak-geri saya. Dia ada akses kepada semua maklumat penting dalam kerajaan dan juga dunia mafia saya. Serangan baru-baru ni terlalu rapi untuk dilakukan oleh orang luar. Saya yakin dia dalangnya," jawab Jihaa dengan tegas.
Nia mengangguk perlahan, memahami beratnya situasi. "Saya akan mula selidik secara senyap-senyap. Kita tak boleh biarkan dia tahu yang kita dah syak dia."
---
**Scene:** Pada malam yang sama, Jihaa dan Thariq duduk bersama di ruang tamu istana. Mereka sedang berbincang tentang langkah seterusnya apabila tiba-tiba telefon Jihaa berbunyi. Panggilan dari Nia.
"Queen, saya dah jumpa sesuatu. Tengku Adrean memang terlibat. Dia ada pertemuan rahsia dengan musuh kita malam ni di gudang lama di pinggir bandar," suara Nia kedengaran tergesa-gesa.
Jihaa menutup panggilan, matanya bertukar dingin. "Thariq, ini masanya. Kita dah tahu siapa pengkhianatnya."
Thariq mengangguk, bersiap sedia. "Kita akan tangkap dia malam ni."
---
**Scene:** Di gudang lama, Tengku Adrean Ruiz sedang berdiri bersama beberapa orang pembunuh upahan yang dikenali Jihaa sebelum ini. Mereka berbincang dengan penuh keyakinan, tidak sedar bahawa Jihaa, Thariq, dan pasukan Holy Dragon sedang mengintip dari jauh.
"Semuanya berjalan lancar. Mereka tak akan dapat tahu saya yang bocorkan maklumat itu," kata Tengku Adrean dengan nada sinis.
Namun, sebaik sahaja dia berkata begitu, suara Jihaa bergema dari kegelapan. "Terlambat, Adrean."
Tengku Adrean tersentak, matanya terbeliak apabila melihat Jihaa dan Thariq melangkah keluar dari bayangan. "Jihaa... awak..."
"Saya percayakan awak selama ni, tapi awak khianati saya. Awak bocorkan maklumat kerajaan saya dan cuba jatuhkan saya," Jihaa berkata dengan tegas, matanya penuh kemarahan.
Adrean ketawa sinis. "Awak terlalu kuat, Jihaa. Saya tak ada pilihan lain. Dunia ini milik orang yang berani bertindak."
Sebelum dia sempat bergerak, Thariq segera mengarahkan pasukannya untuk menangkap Adrean. Dalam kekalutan, Adrean cuba melawan, namun dia tewas dalam sekelip mata. Pasukan Holy Dragon menangkapnya dan membawa dia ke hadapan Jihaa.
"Ini pengakhirannya, Adrean," kata Jihaa dengan suara dingin.
Namun, sebelum Jihaa dapat berkata lebih lanjut, Adrean tersenyum sinis. "Kau ingat semuanya dah berakhir, Jihaa? Ini baru permulaan. Ada lebih ramai yang menunggu masa untuk jatuhkan kau."
---
**Scene berikutnya:** Dengan tertangkapnya Adrean, Jihaa dan Thariq kini menghadapi ancaman yang lebih besar dari sebelumnya. Pengkhianat di dalam kerajaan mungkin bukan hanya Adrean, dan musuh-musuh yang lain semakin hampir.
Namun, Jihaa tidak gentar. Dia tahu apa yang perlu dilakukan untuk melindungi kerajaannya, Thariq, dan anak yang sedang dikandungnya. Dia akan bertindak lebih cepat, lebih keras, dan lebih kejam.
**Scene pemulihan:** Di hari-hari berikutnya, Jihaa mula pulih secara fizikal dan mental daripada peristiwa-peristiwa yang terjadi. Bayi dalam kandungannya menjadi motivasi terbesar untuk terus kuat, dan dengan sokongan Thariq, dia mula merancang langkah seterusnya.
Tiada siapa yang akan menghampiri pewarisnya lagi.
---
Apa yang akan terjadi seterusnya? Adakah musuh-musuh Jihaa akan berjaya menembusi pertahanannya, atau adakah Jihaa akan dapat menghancurkan mereka sebelum serangan seterusnya berlaku?