[30] THE LAST CHOICE

339 30 19
                                    

                                                                           ****

“For Goddamn’s sake! It’s 2:25 in the morning!”

“But I want banana and ketchup!”

“How are you supposed to eat that?”

“I will dip the banana into the ketchup.”

Holy fuck. It’s like a bleeding penis.”

“Maybe banana and mayo.”

“Holy fuck. It’s an orgasming penis!”

“Why are you sexualizing my food!”

“You crave differently, I might not get pregnant if that’s the case. Very weird. Very dirty. Very disgusting.”

“What if your partner wants to have a baby with you?”

“Okay. Kahit isang dosena pa.”

Natawa ang babae. “Maybe I should just eat him—”

“What the fuck! I will get a banana, ketchup and mayo. So you’d experience a virgin and cumming penis!”

“I’m horny.”

—Guo-Hontiveros—

“Why..are you crying?”

“Miss ko na siya.”

“Well, you fucked up, man. You fucked him. Iniwan ka, it’s for the best. Hindi naman kayo kasal.”

Mas lalo lamang itong humagulhol at yumakap sa katabi. “I’m still under a restraining order. I can’t go near the kids, not near her. It’s been four months,” napabuntong-hininga si Alice. 

“I’m sorry.”

“Don’t be emotional. It’s not good for the baby.”

—Guo-Hontiveros—

“Do you think these two will go together?” Ipinakita ni Alice ang hawak niyang isang garapon ng peanut butter at isang garapon ng honey. 

“No,” sagot ni T-Dog, nasa countertop ito gumagawa ng smoothie ni Alice. 

“Gusto kong i-try.”

“That would be gross, Alice.”

“I crave these! I can’t drink! I wanna drink! I miss my girlfriend.” Bigla itong naluha at nagiging emosyonal. Sa huli ay umiiyak siyang nag i-scoop sa peanut butter at saka naman ilulubog ang kanyang kutsara sa lagayan ng honey. 

“Baka magsuka ka, Alice.” Itinigil niya ang ginagawa niya tsaka lumapit kay Alice upang agawin ang kinakain nito.

“Nasaan si Jaira?” Nagdadabog na binaba niya ang hawak niyang kutsara sa platito sa tabi niya. Tinalikuran niya ang lalaki na umiiyak at nagtungo sa kanyang kwarto.

“JAIRA!”

—Guo-Hontiveros—

“Alice, gabi na..”

ALIBITahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon