Felix:
Jag tog ett djupt andetag innan jag tvingande mig själv att knacka. Jag kunde välja att ta nästa buss hem men det kunde jag inte göra. Det skulle vara helt respektlöst efter att sagt till Oscar att jag skulle komma. Jag andades djupt återigen innan jag knackade på försiktigt. Jag lade ner min hand i fickan. Jag stod bara där i min egna värld med blicken fäst mot dörrhandtaget där den skulle tryckas ner vilken sekund som helst.
"Ja men hej Felix" utbrast Oscar i ett leende. Jag nickade som svars innan jag kramade honom stelt. Däremot kunde jag knappt andas av Oscars armar som låg runt min hals. Han stod där i ungefär en minut medan han gungade med mig till vänster och sedan höger. Jag drog ifrån lite lätt med ett leende.
"Så vad ville du?" Log jag stelt.
"Jo men kom in så berättar jag" sa han med världens största leende på ansiktet. Jag nickade fort innan jag steg in i hans lägenhet. Jag visste själv inte varför jag var nervös. Han log ju hela tiden och var glad. Varför jag alltid skulle överdriva visste jag inte heller av. Jag kämpade med att ta av mig skorna medan Oscar kom fram till mig. Han lyfte upp min haka innan han pressade sina läppar mot mina. Jag puttade honom bort långsamt.
"Älskling, vi kan fortsätta sen. Kan du berätta varför jag är här först? För ärligt talat så jag jag skakat hela vägen hit. Jag har ingen aning om vad jag har rabblat upp och det skrämmer mig. Så snälla Oscar berätta det bara. För det tar kål på mig" Sa jag nervöst. Oscar nickade förståeligt innan han drog in mig till vardagsrummet.
"Sätt dig" log han medan han pekade på soffan. Jag satte mig nervöst med blicken mot mina strumpor. Oscar satte sig bredvid mig långsamt.
"Jadu Felix" Sa Oscar medan han lade sin arm på mitt lår. Jag rös av hans lilla beröring. För ärligt talat så rös jag bara på tanken av hans hårstrån.
"Du vet när vi lämnade skolan igår? Vid busshållplatsen så började du prata om det som Ogge nämnde. Att vi kanske borde flytta ihop. Du var så ivrig och glad vilket gjorde mig detsamma. Så jag undrar ifall du vill flytta hit med mig?" Sa han med en orolig glad ton innan han gav mig en silver nyckel. Jag pustade ut. Jag kunde inte vara lyckligare. Jag som trodde att jag hade rabblat upp något dåligt. Det var helt tvärtemot. Tänk att vi skulle dela samma säng. Vi skulle kunna ha sex hela tiden.
"Så vad säger du?" Fortsatte han med den glada tonen. Jag log stort till honom.
"Ja, jag vill flytta ihop med dig. Ja, jag vill bo med den underbaraste personen i mitt liv. Ja det vill jag Oscar, ja!" Utbrast jag i ett stort leende innan jag pressade mina läpparna hans underbara läppar. Oscar pressade tillbaka medan han lade sina armar runt min nacke. Han var den vackraste personen jag någonsin sätt genom alla mina år på denna jord. Han var den jag älskade mest över alla och allt.
"Ja" mumlade jag återigen mellan kyssen.
--
HEJ HEJ, BOKEN ÄR BAJS ÖVERHUVUDTAGET OCH JAG VET INTE IFALL JAG VILL FORTSÄTTA MED DEN )):
MEN HA DET BRA OCH KOM IHÅG ATT NI ÄR VACKRA OCH UNDERBARA ((: <333
YOU ARE READING
My drug | Foscar |
FanfictionJag tog tag i hans handled och drog honom intill mig. Han tittade in i mina ögon innan han la sina armar runt min nacke. Jag tittade på honom med ett leende innan jag la mina armar runt hans midja...