Oscar:
"Lägg ner den jävla mobilen" Muttrade jag åt Felix efter att vi suttit oss ner på ett ledigt bord i Espresso House. Han rullade med ögonen innan han stoppade in mobilen i hans jeansficka. Aurona skulle komma hit vilken sekund som helst. Jag var otroligt nervös. Varför jag var det hade jag ingen aning om. Jag tror till och med Felix märkte hur nervös jag var. Han lade sin hand på mitt lår.
"Hon är ingen mördare", sa han efter att ett skratt lämnat hans vackra läppar. Jag nickade med ett svagt leende innan han tog bort sin hand. Att han kunde vara så lugn skrämde mig. Felix var inte sig lik. Han var mycket självsäkrare. Han skar sig inte längre och han grät inte så ofta som gamla Felix. Jag älskade honom så mycket att det inte ens går att beskriva den känslan. Felix tog upp sin mobil och drog fingret genom skärmen. Han och hans mobil. Seriöst.
"Vem messar du med?" Frågade jag med ett stelt leende. Han tittade upp från skärmen innan han precis öppnade sin mun för att säga innan han tvekade och mumlade något ohörbart. Jag rynkade på pannan.
"O-omar", sa han innan hans blick var återigen mot skärmen.
"Aha" svarade jag enkelt innan jag återgick till att grubbla och tänka på Aurona. Missförstå mig inte fel. Vad ville hon mig egentligen? Ja jag var attraktiv för bara titta på mig. Nej men seriöst, vad ville hon mig? Jag väcktes av mitt tänkande när Felix ställde sig upp i full fart. Han viftade med händerna innan han vände sig om och lade handen på sitt bröst. Felix vände sig återigen mot mig innan han började vifta med händerna igen.
"Vad har hänt?" Frågade jag snabbt och ställde mig lika fort upp. Han stelnade till och tittade på mig.
"O-omar vill träffas nu o-och han vill prata a-allvar" Stammade Felix innan han försökte att andas djupt.
"Eh, okej. Allvar betyder inte att det är dåligt, jag lovar dig. Jag kan ställa in träffen med Aurona så kan vi träffa O-" Sa jag innan jag blev avbruten av en kvinnlig formad kvinna som dök upp och smällde ner sin bak i bordet. Aurona..
YOU ARE READING
My drug | Foscar |
FanfictionJag tog tag i hans handled och drog honom intill mig. Han tittade in i mina ögon innan han la sina armar runt min nacke. Jag tittade på honom med ett leende innan jag la mina armar runt hans midja...