Felix:
Jag satt med Oscars mobil i famnen spelandes Flappy Bird han gav mig den eftersom att jag var hype. Enligt honom är man hype ifall man hoppar runt och är sprallig. Men i mina ögon kallas det för min vardag. Jag kollade upp från skärmen innan jag tittade på Oscar. Han gick fram och tillbaka medan han mumlade för sig själv. Vad han hade för sig hade jag ingen aning om och jag tänkte inte heller fråga honom. Jag väcktes av mina tankar när mobilen vibrerade till. Hela skärmen täcktes av ett sms ifrån 'Aurona'. Aurona? Vad i helvete? Vem är Aurona och vad vill hon Oscar? Ja han kanske är attraktiv men alla vet att jag och Oscar har ett förhållande. Jag tittade nervöst upp från skärmen innan kollade på Oscar. Det skulle inte skada någon ifall jag läste smset? Jag grubblade en stund innan jag beslöt mig för att läsa smset. Jag drog fingret genom skärmen.
Aurona 15:36
Hey babyboy, let's talk about you and I.
Haha nej men hej Oscar, länge sedan vi skrev va? Några timmar sedan. Haha.Jag tittade på skärmen häpnat innan jag gick upp från soffan och tryckte in skärmen mot Oscars ansikte.
"Vem är hon och vad har hon med dig att göra?!" Utbrast jag. Jag skakade medan jag väntade på hans svar. Oscar tittade på skärmen, tydligen läste han vad som hade skrivits. Jag skakade i hela kroppen vilket ledde till att jag skakade mobilen. Så det tog dit för honom att läsa med en skakande skärm.
"Felix ta det lugnt, det är inget mellan oss. Hon är bara ny i skolan och hon typ tyckte att jag var snygg och ville ta kontakt med mig. Jag berättade till och med att jag inte är haffbar för att jag har dig" Log han med en oroligt snäll ton. Jag tittade in i hans ögon. Dom var allvarliga. Och det är dom bara när han talade sanning.
"Och ja Felix jag sa att du var min. Tror du inte mig kan du läsa min och Auronas hela konversation. Lovar dig att det inte är något. Du är den jag vill ha och jag byter inte ut dig mot någon eller något i hela världen" Fortsatte han i den glada tonen. Jag kunde inte låta bli att le för mig själv. Vad jag skulle svara visste jag inte. Jag log bara för mig själv.
"Jag litar på dig Oscar" Svarade jag.
"Svara kossan nudå" Fortsatte jag direkt med ett flin efter att ha avslutat förra meningen. Oscar nickade innan han brast ut i ett skratt. Oscar drog mobilen i ifrån min famn innan han började skriva till Aurona. En minut sedan tryckte han mobilen mot min näsa.
Oscar 15:40
Vet du vad? Tror vi behöver prata om You & I. Låten är ju bara för perfekt. Som Felix. Kan vi inte prata face2face? Du behöver inte svara på frågan. Ses vid Espresso House om en kvart ;)
Jag log för mig själv innan jag kraschade mina läppar mot Oscars i en passionerad kyss. Han var underbar. En ängel. Och bara min. Min underbara ängel.
-
HOLAAA PEEPZZ, KAN NI VARA BABES OCH KOMMENTERA? NI HAR TYP FÖRSÄMRATS MED DET )):RÖSTA FÖR ATT FÅ ETT KAPITEL SNABBARE (: GLÖM INTE ATT NI ÄR UNDERBARA ((:
YOU ARE READING
My drug | Foscar |
FanfictionJag tog tag i hans handled och drog honom intill mig. Han tittade in i mina ögon innan han la sina armar runt min nacke. Jag tittade på honom med ett leende innan jag la mina armar runt hans midja...