Felix mår inte bra och så, så förvänta er att han har mordstankar och att han skär sig
----------------------------------------------Felix Perspektiv:
"Det gör väl inget om jag skär mig igen?" Viskade jag till mig själv. Innan jag hann tänka drog jag rakhyveln genom min hand. Det sved som fan men jag mådde bättre av det, eller det kändes så.."Bara en gång till" sa jag gråtandes.
Jag skulle precis dra rakhyveln genom min hand men då öppnades dörren, pappa kom.."Felix!" Skrek han med en arg röst, han var full!
"Kom nu annars får du sova på gården!" Skrek han till mig. Jag gick till honom med tårar i ögonen.
"Har lille Felix gråtit! Haha!" Skrattade han och gav mi en örfil! Jag brydde mig inte om det! Mitt liv var redan förstört! Jag var mobbad i skolan och hemma, jag hatade mitt liv!"FELIX! !" Skrek han till mig.
"Men pappa..." Stammade jag fram
"KALLA MIG INTE PAPPA!!" Skrek han till mig." jag orkar inte mer!" Skrek jag till honom! Jag tog på mig min jacka och skor.
"Vad fan ska du?!" Skrek han till mig!
"Någonstans som inte du är!" Skrek jag till honom. Jag öppnade dörren och stängde den på direkten.Jag brast ut i gråt! Hur kunde min egen pappa? Min pappa?! Göra så mot mig?!
Jag orkade inte mer! Mina fötter började röra på sig. Dom rörde sig snabbare och snabbare. Jag stannade, nu skulle jag dö! Jag andades djupt, luften smekte min kind, bladen på träden rörde sig, gräshoppor hördes, jag pustade ut, varför förtjänar jag detta? Gör jag det?! Jag vill inte leva så här! Jag vill inte ha det så här..Jag gick ett par meter, nu tänkte jag hoppa, hoppa från en bro.
Nu är det över, nu orkar jag inte mer.
Mina ögonlock stängdes, jag ställde mig på tå, jag slappnade av i kroppen, nu gällde det, nu skulle jag dö. Ingen skulle ändå bry sig, ingen skulle märka mig om jag en dag försvann? Så varför kämpa? Jag tittade ner innan jag tog ett studs, någon tog någon tag i mina höften, Oscar..
--------------------------------
Hehe, snart kommer det att bli roligare 😏 och btw så har jag kommit på hela berättelsen 😏👌
YOU ARE READING
My drug | Foscar |
FanfictionJag tog tag i hans handled och drog honom intill mig. Han tittade in i mina ögon innan han la sina armar runt min nacke. Jag tittade på honom med ett leende innan jag la mina armar runt hans midja...