Rahime

19 4 0
                                    


İfrit çocuk cinin ağzından 

"Annem çocuğu olmayan bi kadın için kara büyü yaptı . Kadına tahtadan yapılmış bi bebek verdi . Ayrıca yanında 4 günün sabahı ve gecesi yapması gerekenlerin listesini adaması gereken de bi adağı olduğunu söyledi . Kadın 4 gün sabahı yaptı lakin son gece adağı adamayı unuttuğu için ifrit cinler kadını aldılar bu duruma çok sinirlenen adam da peşimize düştü . Amacı annemi öldürüp intikam almaktı . Anneme bi kaç bilezik vermişlerdi para olarak büyünün , lakin annem adamın durması yaklaşmaması kendisine zarar vermemesi için onları da köyde bıraktı . Böylece geldik . Soracak olursan siz niye bi şey yapmadığınız diye adamın tanıdığı bi hüddam var . İsmi Mahsun . Belki bilirsin neyse ondan çekindi annem . O yüzden buradayız " diyerek lafımı bitirdim . Bu iğrenç yerde bu kadınla olmak hoşuma gitmiyordu . Her şeyden kıllanan uyuz bir tipi vardı . 

Belki de yalanıma inanmamıştı ama beni alakadar eden  tek nokta susup daha fazla soru sormamasıydı . Sıkılmıştım insanlardan . 

Annem Rahime fal bakmaya bi eve gittiğinde tek kaldığımızda söze girdi 

" Rüyamda haleye ekmek yedirdikleri o büyüyü yaptığım banyodaydım . Hale beni yıkıyor karşımda da mesâ denen cin vardı . Öyle korkunçtu ki bembeyaz kefen andıran tülümsü çarşafıyla bana doğru eğildi . Yakında Allah yoluna gireceğimi girmezsem de kefene gireceğimi söyledi . "Yutkundu ve devam etti . 

"Hale mesâ bunları bana fısıldarken şarkı söyleyerek başımdan aşağı su döküyordu . Bi anda yüzünü bana doğru eğdi . Yüzü tanıdığım herkesin yüzüne benzemeye değişmeye başladı . Garip şekillere bürünüyor doğrudan gözlerime bakıyordu . " derin bi soluk daha aldı tüyleri kalkmış tekrar kabustan uyandığı gibi terlemeye başlamıştı.   

"Bana kaçışımın olmadığını söylediler " dedi ve cümlesini zar zor bitirdi . Zaten köye yeniden dönecektik ama bu rüya onun dediği gibi olumlu değildi . Zaten işin sonunda ölecekti ama bu sandığından daha kısa bi süre de olabilirdi .  Babama baktım bi köşede ruhani formunda tiksinerek bakıyordu anneme . Onun yaptığı hata yüzünden buradaydık ve hale için gece büyüyü nasıl yapacaktık hepsi bi soru işaretiydi kafamızda . 

Anneme döndüm donuk gözlerle bi yere kitlenmiş bakıyordu . 

"Görüyor musunuz gelmişler buraya kadar " dedi . Baktığı yere baktığımızda bi şey  göremedik . Babamla birbirimize baktık . 

"Züleyha galiba tılsımlandın , biz bi şey görmüyoruz " dedi babam .


Tanrısal bakış açısı 

Evet ifrit çocuğun dediği gibi olmuştu . Mahsun hoca boş durmamış ve gece olan öfkesi ile züleyhanın boş durmaması için etrafında sürekli mesâyı görmesini sağlamak için tılsımlamıştı . Evde bıraktığı taraftaki saçları almış bi kaç tane de elbisesini alıp bunu yapması yeterli olmuştu . Tılsımı bozması için köye gelmesi gerekliydi aksi taktirde kendi ifritlerini gönderirse de onları da tutacaklardı . Bu süreçte muhtarlıkta Hüseyin kendine gelmeye çalışırken tepesinde haleyi görünce olanlar olmuştu . Soner ve mahsun hoca zar zor hüseyini tutmuş ve sonerin kaldığı odaya kitlenmişlerdi onu . Akıl sağlığı pek yerinde değildi gerçi yerinde olsa bile kızından  nefret ettiğinden ne yapacağı belli olmazdı . Halen yemek hazırladı Soner . Mahsun hoca sabah ezandan sonra yemeğini yemiş bütün bu olaylarla bi de Hüseyin'le uğraştıktan sonra iyice bitap düşüp uyumak için muhtarın odasına gitmişti . 

Hale ve Soner dışarda sakince oturmuş çaylarını içiyorlardı . Hava bu haftaya göre daha iyiydi . Haleye 

"Burhanı biliyor musun hale? senin yaşlarında bi çocuk " diye sordu  . Hale kafasını olumsuz anlamda sallayınca 

𝓜𝓾𝓼𝓪𝓵𝓵𝓪𝓽-ı 𝓐𝓵𝓮𝓶Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin