DAVIRA memilih gaya sederhana tapi elegan untuk keluar bersama Ryaz kali ini. Dia mengenakan abaya hitam yang terletak cantik pada tubuhnya, dengan potongan longgar yang memberi penampilan yang anggun dan penuh sopan. Abaya itu tidak sarat dengan perincian, hanya ada sedikit sulaman halus pada hujung lengan, menambah elemen keanggunan yang ringkas.
Untuk tudung, dia memakai shawl hitam yang dibelit kemas dengan gaya minimalis, membingkai wajahnya dengan sempurna dan menampakkan senyuman kecil di bibirnya.
Setiap langkahnya memancarkan aura misteri yang memikat, ditambah lagi dengan haruman lembut lavender dari minyak wanginya, yang menyebar perlahan setiap kali dia bergerak.
Sentuhan akhir dengan aksesori minimal membuatkan penampilan Davira tampil sempurna. Elegan, menawan dan penuh keyakinan tanpa berlebihan.
Davira melangkah keluar dari biliknya dengan hati yang senang. Senyuman tipis terukir di bibir. Namun, langkahnya terhenti sebaik bertentang mata dengan Dareeq yang memandangnya dengan raut penuh tanda tanya.
“Nak pergi mana tu?” soal Dareeq, dahi berkerut sedikit.
Davira menjeling dengan sinis. “Sibuk!” balasnya pendek.
“Orang tanya baik-baik, nak tahu je pun,” ujar Dareeq, nadanya penuh sarkastik.
“Tak boleh tanya. Adik tak maafkan abang lagi tau. Selagi kereta tu tak ada depan mata adik, selagi tu adik tak maafkan abang,” ucap Davira, dengan gaya yang dramatik sambil melibas shawlnya tepat ke arah Dareeq.
Dareeq hanya mencebik dan memberi jelingan tajam balasannya.
Davira melangkah ke arah Daiyan dan Helena yang duduk di ruang tamu. “Papa, Mama! Adik keluar dulu. Abang Ryaz dah tunggu kat luar.”
Daiyan tersenyum mendengar nama yang disebut anaknya. “Patutlah pakai lawa-lawa, rupanya nak keluar dengan buah hati,” usik Daiyan sambil menghulurkan tangannya untuk Davira bersalam.
Davira hanya mampu tersenyum malu. Pipinya memerah, namun senyumannya tak dapat disembunyikan.
"Jaga diri baik-baik," pesan Helena.
Davira angguk.
Mendengar nama Ryaz, Dareeq cepat-cepat menyampuk. “Eh! Mana aci ni, adik. Ryaz tak apa pulak. Padahal ni semua rancangan dia,” ujar Dareeq dengan nada tidak puas hati.
“Ah, takde-takde! Aci kat India, bukan kat sini. Abang Ryaz kalau adik tak maafkan, melepas. Tapi abang, alih-alih jumpa juga dalam rumah ni. Lagipun, air dicincang takkan putus,” jawab Davira bersahaja, sempat mencium pipi Helena sebelum melangkah keluar.
“Bye bye, Mama, Papa! Dan abang jugak lah. Bye, my banker. F30 jangan lupa,” ujar Davira sambil menjelirkan lidah ke arah Dareeq, sengaja membuat muka nakal.
Dareeq hanya menghela nafas. “Abang tahu lah!” balas Dareeq dengan nada pasrah.
Davira ketawa halus, lalu menyarungkan heelsnya dengan elegan. Sekali pandang saja sudah nampak betapa bersemangatnya dia. Dengan langkah yakin, dia berjalan ke arah kereta Ryaz yang sudah menanti di luar, senyuman masih setia di bibirnya.
Ryaz membuka pintu kereta untuk Davira dengan senyuman mesra. Dia membiarkan Davira masuk sebelum beralih ke tempat duduk pemandu.
Tak sangka, serasi pula baju mereka hari ini. Ryaz mengenakan kemeja hitam yang ringkas tetapi kemas. Cukup terletak pada tubuhnya yang atletik. Lengan bajunya digulung hingga ke siku, memberikan sentuhan santai namun tetap tampak rapi.
Kemeja itu dipadankan dengan seluar jeans gelap yang melengkapkan penampilan maskulinnya. Gaya minimalis, tetapi cukup menarik perhatian, seperti lelaki yang tidak perlu terlalu mencuba untuk nampak menawan.
YOU ARE READING
Amor Mio (OG)
Romance2nd book ☘️☘️☘️ Ryaz Zulkarnain X Davira Medina Start: 13/01/2024 End: Read your own risk ⚠️ Typo bersepah ⚠️ Matured language ⚠️ 15+ ⚠️ Light conflict ⚠️Storyline agak membosankan