🏀🧪 BAB 7

4.6K 262 17
                                    

Selesai saja makan, Davira dan Dareeq mengambil angin diluar bertemankan pemandangan hijau.

"Abang, kita bermalam kat sini nak? Esok adik takde kelas." Lengan Dareeq digoyang-goyang.

"Tak boleh. Esok abang kerja."

"Alaaa, abang cuti lah," pujuk Davira.

"Itu bukan hospital aku, dik. Kalau hospital sendiri, abang tak nak kerja sebulan pun boleh," ujar Dareeq. Sesekali tangannya sibuk mengambil gambar pemandangan di hadapan untuk tunjuk kepada mama dan papa.

"Boleh la abang. Boleh la, boleh la." Makin kuat dia goyang tangan Dareeq.

Dareeq melepaskan keluhan. Lemah betul kalau Davira merengek macam ni. Memang tak mampu nak tolak.

"Tapi kita mana bawa baju."

"Takpe. Abang banyak duit, kita beli la." Davira tersengih menayangkan gigi putihnya.

"Lagipun, esok kita balik awal. Sebelum abang masuk kerja. Boleh?" Tambah Davira lagi. Matanya dikelip-kelip beberapa kali.

Dahi Davira dijentik. "Yelah. Boleh."

Bulat mata Davira mendengar persetujuan abangnya. "Yeay! Terima kasih, abang. Sayang abang banyak-banyak!"

"Adik nak aiskrim boleh?"

"Tak bo-"

"Alaaa, abang kan ada malam ni kalau adik sakit. Boleh ye abang ku sayang intan payung." Davira memotong percakapan Dareeq. Pipi Dareeq dicubit.

"Pergilah." Sekeping not merah dihulurkan kepada Davira.

Davira berlari untuk membeli aiskrim.

"Davira Medina! Jangan berlari," jerit Dareeq.

Penat betul nak jaga. Dari kecil sampai besar suka berlari. Ingatkan dah berubah, tapi sama je. Tak berubah.

Gambar Davira yang di ambilnya tadi masa makan dibelek-belek. Muka adiknya tak saling tumpah macam mama. Sekeping gambar adiknya di post ke insta story miliknya.

Dengan caption, with one and only my baby.

Lepas puas dia tenung gambar dan caption. Telefonnya ditutup dan simpan ke dalam poket.

Langsung dia tak kisah orang ingat dia dah berpunya. Sebab tak pernah terlintas langsung di hati dan mindanya untuk mempunyai pasangan. Dia bahagia dengan keluarganya. Kehadiran mama, papa dan adiknya cukup buat dia bahagia dan terharu.

Davira datang dengan membawa sebatang aiskrim strawberi. Lebihan not tadi diberi kepada Dareeq.

"Satu je? Abang punya takde?"

Davira menggeleng. "Abang tak cakap pun abang nak." Aiskrim itu digigit sedikit.

"Nah! Rasa lah." Aiskrim itu dihulurkan kepada abangnya.

"Tak nak. Adik makan lah."

Aiskrim itu dimasukkan ke dalam mulutnya. Suasana cameron itu langsung tak peduli lepas dapat aiskrim.

"Abang nak tanya."

Davira menjongket keningnya.

"Macam mana adik boleh jumpa Ryaz? Dah 20 tahun kita tak jumpa, tup tup adik cakap adik keluar makan dengan dia." Hairan juga. Dah lama mereka satu keluarga lost contact dengan keluarga Ryaz.

Pernah juga terfikir nak direct message (dm) melalui instagram saja. Tapi memandangkan Ryaz seorang atlet yang famous, tak mungkin Ryaz akan membuka dm.

Amor Mio (OG)Where stories live. Discover now