2. Video idee

65 5 1
                                    

Matthy wordt wakker, hij heeft één uur geslapen. Hij zit rechtop in zijn bed, hij moet naar zijn werk. Hij staat langzaam op en loopt met een schone boxer naar de badkamer. Hij stapt onder de douche en laat zijn hele lichaam ontspannen. Hij denkt na over het aanbod van Tim. Hij kan het altijd proberen, misschien verzacht de alcohol de pijn.

Hij loopt het gebouw in, strak in pak. Het is eigenlijk echt niks voor Robbie om in pak te gaan. Maar het zijn regels, hij is boekhouder van een enorm bedrijf. Hij loopt naar de balie en checkt zich in. Hij gaat achter zijn bureau zitten, hij opent zijn takenlijst. Gelukkig, veel taken zijn het niet. Hij begint gelijk, maar kan zijn focus er niet bij houden. Zijn gedachtes zitten bij Jamie, hoe zal ze reageren? Zou het gelijk uit zijn? Zullen we vrienden blijven? Haat ze me? Nu al? Of pas als ik het heb verteld? Hij probeert de gedachten van zich af te schudden en gaat aan het werk. Matthy stapt ook de deur uit, hij loopt naar het station. Hij gaat altijd met de trein naar zijn werk, hij checkt in. Als de trein er is, kiest hij een plekje waar het nooit echt druk is. Hij doet zijn oortjes in en zet zijn muziek aan, hij kan zo verdwalen in de muziek. Na een tijdje wordt hij gebeld, hij wordt al boos als hij de naam op het scherm ziet staan.

M: Ik hoef je niet te spreken, kap met bellen Julan.

J: Nou nou nou Matthyas, waarom zo boos? Ik bel alleen, daar zou je heel blij mee moeten zijn.

M: Nee Julan! Ik ben niet blij met jou, je hebt me in een depressie geholpen

J: Ohh wat zielig nouuu. Is Matthyasje een beetje verdrietig?

M: Houd je bek Julan! Stop met contact zoeken. Je hebt me gebroken, je gaat vreemd na me maanden lang te hebben gebruikt. En nu wil je weer contact? Dat kan niet, dat wil ik niet. DOEI JULAN.

J: Dan niet hè Matthy. Ik wilde je vanavond een goede avond geven, maar ja, dan niettttt

Boos hangt Matthy op. De trein stopt en Matthy stapt uit. Een collega van hem zwaait, Matthy zwaait terug. Ze komt op hem aflopen, "Hee Matthyasss" "Hai" zegt hij zacht terug. "Heb je vanavond wat te doen?" fluistert ze sensueel, Matthy schrikt, tf ze vraagt letterlijk of hij vanavond met haar naar bed wil. "Wat. De. Fuck. Dit vraag je toch niet? Doe eens normaal" Ze schrikt van Matthy's uitval en loopt snel door.

Ze zitten met zijn vieren in de vergaderruimte van hun kantoor, om video's te bedenken. Koen komt met het idee om een blind date te organiseren in een kroeg. Raoul, Milo en Lieke stemmen enthousiast in. Ze vormen met zijn vieren de bekende YouTube groep Bankzitters, Lieke en Raoul zijn een stel en Milo en Koen ook. Milo roept: "Dan moet het wel in een gay bar!" Weer stemmen ze allemaal in. "Dit wordt echt lachen" zegt Raoul. "Oké blinddate, we zoeken twee mensen. Het enige wat we vragen is: Ben je single en wil je op film." Zegt Lieke. "We kunnen ook kijken of ze leuk genoeg zijn en dat we ze dan bij onze groep voegen." Zegt Raoul. "Jaaaaaaa" Roepen Milo en Koen enthousiast. "Dan hebben we eindelijk geen gezeur van pap en mam aan ons hoofd" roept Milo blij. Koen en Milo noemen Raoul en Lieke pap en mam, omdat ze een ouderlijk figuur zijn. "Zullen we vrijdag gaan opnemen dan?" vraagt Lieke, "Ja, ik weet wel een gay bar waar het rustig is en geen gore dingen gedaan worden." Zegt Milo "Omdat je er waarschijnlijk nooit geweest bent hè ouwe viespeuk" zegt Koen en hij drukt een kusje op Milo's wang. Raoul en Lieke liggen op de grond van het lachen en Koen lacht even hard mee. "Pas maar op jij! Anders kun je morgen niet meer lopen." Zegt Milo met een smerig grijnsje tegen Koen. "MILO! NIET OP KANTOOR!" Roepen Koen en Lieke tegelijk.

Hij is klaar met werken, het was een korte dag, maar veel heeft hij niet kunnen doen. De hele tijd zaten zijn gedachten bij Jamie, hoe gaat ze reageren? Hij trekt een joggingspak aan en gaat op bed liggen. Dan pas dringt het tot hem door; hij is gay, hij Robbie 'de vrouwenverslinder' zoals zijn vrienden hem noemen, is gay? Waarom heeft hij dit weer? Hij is echt een slecht vriendje. Hij heeft haar altijd beloofd loyaal te blijven. Nu gaat ze het zeker uitmaken. Huilend kruipt hij diep onder het dekbed, het liefst zou hij nu het kussen zo lang tegen zijn hoofd aan drukken tot hij geen adem meer heeft. Hij blijft maar huilen. Jamie komt ondertussen thuis, ze voelt zich niet goed. Ze heeft iets gedaan wat ze nooit had mogen doen, ze heeft het bed gedeeld met iemand anders, en niet zomaar iemand anders. Ze is vreemd gegaan met een meisje, het voelde toen heel goed, maar nu... Ze heeft spijt, spijt van de keuze. Jamie loopt naar de woonkamer, hopend dat Robbie niet thuis is. Ze zucht opgelucht als ze Robbie niet ziet. Ze loopt richting de slaapkamer om andere kleding aan te trekken, maar bij de deur blijft ze verstijfd staan.

Ik help je! II MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu