Pohled Tonyho
Uložím Letty na gauč a přikryji ji bavlněnou šedivou dekou. Otočím se a rozejdou se k baru opodál. Nechci ji nechat bez dozoru, zejména po nedávném výboji energie, kdy mě odhodila a následně znovu omdlela.
„Doufám, že bude spát až do odpoledne," zamumlám, snažíc se potlačit známky úzkosti. Zaznamenávám, jak se ve tvářích ostatních odleskne soucit a pochopení. Po všem, co se dnes stalo, je obtížné najít slova, která by vyjádřila všechny pocity. Asi bych taky bouchnul jako má dcera, kdybych měla kouzelné schopnosti.
„Co všechno víš o její matce?" otázka Steva mě přivádí zpět do reality, a já vůči němu zacítím určitou míru zloby.
„Rogersi, už jsem jednou vysvětloval, že její matka byla obyčejný člověk. Veškeré dokumenty, co jsem o ní vyhrabal nenasvědčují tomu, že by byla z jiné planety nebo by byla jako Letty," řeknu s lehkým odstupem, avšak s patrným podtónem otrávenosti. Opět se vracíme k otázkám, které nikam nevedly.
„Po tobě to taky mít nemůže?" pokračuje Natasha, a já zakroutím hlavou. Představa, že by to Letty zdědila po mně mi nedává žádný smysl. V mé rodině se nikdy takové schopnosti nevyskytovaly.
„Přijdu ti jako někdo, kdo má superschopnosti, Natasho?" otázka je retorická, a zrzka zakroutí hlavou, jako by si uvědomila absurditu svého dotazu.
„Obávám se, že v rodičích příčinu nenajdeme. To, co je uvnitř Letty má nadpřirozený původ. Dokonale o přepisuje její genetický kód."
„Co to mohlo spustit?" ptá se Rogers. Tohle tady ještě nepadlo. Můj pohled padne na flašku whiskey a já po ní ihned sáhnu, abych si nalil do skleničky lahodnou tekutinu.
„Smrt její matky. Sama řekla, že si až od té doby přijde jiná. Co zatím víme o lidech se schopnostmi, tak je někdy spouští traumatická událost. Někdy to bývá i věk. Letty má narozeniny za poměrně krátkou dobu. Může to být i tohle. Nevím," odpoví Banner.
„Takže zatím máme jenom nejasné odpovědi," řeknu rozmrzele.
„Co budeme dělat?" Natasha zní skoro tak zoufale jako se já cítím.
„Pozorovat jí. Rád bych s ní udělal i psychologický rozbor." Bruceův návrh zní pragmaticky, ale je zřejmé, že situace je mimo jeho dosavadní specializaci.
„Nejste psycholog," odseknu s mírným odstupem. I když Bruce Banner může mít velký přehled a mnoho zkušeností, nejsem si jistý, zda je schopen proniknout do složitostí lidské psychiky, zvláště v situaci, která se zdá být tak unikátní.
„Ani biolog. Jsem doktor fyziky, ale mám přehled," brání se.
„Moje dcera nebude Váš pokusný králík," zavrčím naštvaně a napiju se whiskey, která mi poskytuje alespoň malý moment oddechu.
„Snažím se jen pomoct," brání se Bruce, a já ucítím odhodlání v jeho slovech. Přesto mi je nepříjemné přijmout myšlenku na to, že by Letty měla být podrobována různým druhům testů.
„K čemu vám bude psychologické vyšetření?" vloží se do řeči Natasha, když zvedám pohled od sklenice a chystám se hádat s doktorem.
„Abych věděl, zda je schopná být stabilní," vysvětluje Bruce. Letty je moje dcera. Moje krev. Jasně, že je stabilní.
„A pokud nebude?" Natasha mi svou otázku připomene, že je v sázce i zdraví a bezpečnost ostatních.
„Tak se stane naší hrozbou a SHIELD se jí bude snažit zastavit. Ale to se nestane, Starku. Pomůžeme jí," Bruce mluví s jistotou a optimismem, který mě znepokojuje. Je obtížné uvěřit, že bychom mohli mít v rukou klíč k řešení tohoto neuvěřitelného problému. Jestli Lettyiny schopnosti budou tak často vybuchovat, tak nevyřešíme nic. Jediný čas na to zjistit, co jí to způsobuje, je, když spí.
„Co ten Teserakt?" připomene nám Steve poslední událost.
„Myslíte, že slyšela Clinta?" Natashi hlas nezní tak silně jako normálně, je vystrašená. Chápu ji, Clint je pro ni důležitý, jak jsem pochopil z předešlých rozhovorů.
„Loki Clinta potřebuje, neublíží mu," snažím se ji ujistit, ale ve svých slovech nejsem zcela přesvědčivý.
„Možná je propojená s Teseraktem. Její matka zemřela v den, co sem Loki přišel. Možná je to vše propojené nebo je to jedna velká blbá náhoda," přidává svůj pohled na věc Banner. Je zřejmé, že i on začíná spojovat tečky a hledat možná vysvětlení. Unaveně si promnu své spánky.
„Měli bychom jít spát. Unavený toho moc nevymyslíme," navrhne Natasha. Pohlédnu na ni, a i její tvář nese známky vyčerpání. Po všech událostech posledních hodin to zní jako rozumný nápad. „Můžeme zůstat tady, Starku?" zeptá se Steve, a já s přikývnutím souhlasím.
„Jarvis vás dovede do pokojů," oznámím jim.
„Ještě k tomu Teseraktu," zastavím přítomné, když se chystají odejít, „je to slepá ulička. Letty byla celou dobu v Anglii, co se ta krychle vyskytovala v USA. Nepřišla s tím do styku. Jestli jsou s tím spolu propojený, tak nějak magicky, ale ne časem a místem."Poté, co jsem přítomným popřál dobrou noc, jsem si sedl do křesla naproti Letty. Neopustím ji. Choval jsem se hrozně, když sem přišla. Něco uvnitř mě si nechtělo nechat připustit, že mám opravdu dítě. Nechápu, jak mi mohla, tak dlouho unikat, ale našla si mě v ten pravý čas. Ochráním ji, i kdyby mě to mělo stát život nebo veškeré moje jmění. Její nevinný obličej mi připomíná mé mladší já. Letty si zaslouží život bez bolesti a strachu.
„Neboj se, holčičko. Tohle zvládneme," špitnu jejím směrem a dál mlčky sleduji její bledou spící tvář. Její dech je klidný, a přestože se v jejím nitru skrývají nevysvětlitelné síly, vypadá tak křehce a bezbranně. Myslím na to, co v ní mohlo vyvolat takovou sílu, a snažím se najít odpovědi na otázky, které mě pronásledují, ale žádné nenacházím. Jsem bezradný. Ponořen do temného moře neznámého, kde jsou odpovědi mimo dosah mého chápání. Přemítám o možných vazbách na Teserakt, Lokiho a všechen ten chaos, který se nám valí do života. Mé myšlenky jsou zaneprázdněny hledáním cesty, jak chránit Letty před neznámým a současně zjistit, co se s ní vlastně děje. Moje bezradnost mě pohlcuje, ale odmítám se vzdát. Jsem otcem, i když je to pro mě stále tak těžké přijmout, ale mám odpovědnost ji ochránit.
„Najdu odpovědi," slibuji tiše Letty, jako by mě mohla slyšet v hlubokém spánku. Sotva rozpoznatelný úsměv se objeví na mých rtech, když si uvědomuji, že ačkoliv může být situace složitá, máme spolu čas a já nemám v úmyslu nechat ji samotnou v temnotě neznáma.
ČTEŠ
My god (Loki)
FanfictionVšechno to začalo smrtí. Smrtí mojí matky. Během jednoho dne se Letty všechny představy o životě zhroutí. Dozví se, kdo je jejím otcem. Nebude to mít ale lehké, protože být dcerou egoistického miliardáře Anthonyho Starka, známého jako Iron Man, není...