Pohled Letty
Pondělí - 11. 6. 2012
12:00S hlasitým zívnutím otevřu oči a posadím se na gauči. Bezmyšlenkovitě se kolem sebe rozhlédnu, a pohled mi padne na mého otce. V tu chvíli na mě dolehnou všechny zážitky ze včerejška a dnešní půlnoci.
„T-Tati?" vykoktám s nejistotou v hlase. Opět mě svírá strach. Co když jsem ho zabila? Zbrkle vstanu z gauče a spadnu na zem. Rána Tonyho probudí, a já úlevně vydechnu, avšak mé oči zaplní slzy bolesti.
„Promiň," vzlyknu. Stark spěšně vyskočí z křesla a pevně mě obejme. S pláčem se schoulím do jeho náruče.
„Je to v pořádku, Letty. Jsi v pořádku," slyším jeho uklidňující slova, ale mé myšlenky stále krouží kolem otázky, co se se mnou děje, a jaký vliv to má na mé okolí.
„Já ti ublížila," vydechnu s napjatým výrazem na tváří. Mé ruce si neklidně hrají s řetízkem, co mám na krku. Uslzený pohled směřuje na mé neupravené nehty.
„Však jsem spadl do měkkého. Nic se nestalo," odpoví žertovným hlasem. Cítím se jako monstrum, které by nemělo existovat.
„Starku," vyruší nás Natasha a já k ní zvednu pohled. Vedle ní stojí pirát, kolem něhož září modré světlo, které po chvilce zmizí. Se zmateným výrazem si promnu oči. To mám zas vidiny? Tony za mnou se rychle postaví, a já udělám to samé.
„Tys ho zavolala?" otec naštvaně promluví k Nat. Pohled mi padne na jeho zaťaté pěsti.
„Kapitán Rogers mě včera kontaktoval. Chtěl jsem vám nechat ještě trochu společného času mezitím, co budu sám pátrat po tom, co je Vaše dcera zač, Starku. Teď je čas, aby šla s námi na základnu," pirátovo slova zní drsně. Napětí v místnosti by se dalo krájet. Vyděšeně se podívám na vysokého muže před sebou. Jeho černý kožený kabát a páska přes oko mu dodává nebezpečný vzhled.
„Mé jméno je Nick Fury a jsem ředitel SHIELDu, to je tajná vládní organizace, která operuje na mezinárodní úrovni. Zabývá se vyšetřováním nadpřirozených a nebezpečných jevů jako jsi třeba ty," představí se mi.
„Já nejsem nebezpečná!" bráním se, i když svým slovům příliš nevěřím.
„Slečno Stark, nemám v úmyslu vám nijak ublížit. Chci vám pouze pomoci," vysvětluje Fury s klidem, který z něj činí autoritu, a já cítím, jak mi těžknou ramena od strachu a nejistoty.
„Už včera jsem se začal soustředit na to, jak pomoc mé dceři," stoupne si přede mě Stark, jako kdyby mě chtěl před ředitelem chránit, „doktor Banner na tom se mnou pracuje." Cítím se jako postavená do středu dvou ohromných sil. Otec, který se snaží ochránit, a ředitel Fury, který se zdá být strážcem tajemství a neznámého světa, který je teď i mým světem. Tohle je jak nějaká debilní televizní show.
„Starku, máte na starost jiné věci. Již jsem sestrojil pro Letty tým, který jí pomůže dostat své schopnosti pod kontrolu."
„Cože?!" vyjeknu zpoza zad Tonyho. „To teď ze mě bude nějaký stupidní experiment?" vztek začne obklopovat mé tělo a já přejdu před otce. Snažím se skrýt svou nervozitu a strach, ale mé oči mě podrážejí, avšak vztek se chopil otěží, takže jsem schopna za sebe bojovat. Chci zůstat tady, ve Stark Tower. Táta tu má přeci laboratoř. Doktor Banner na mě může pracovat.
Fury pohlédne na mě se seriózním výrazem, zatímco moje emoce bouřlivě pulzují skrz mou postavu. „Není to experiment, slečno Stark. Tým, který pro vás sestavuji, je složen z odborníků, kteří vám pomohou porozumět vašim schopnostem a naučit vás, jak je ovládat."
„Jsem Drakness ne Stark," naštvaně zasyčím. „Jak mě mohou naučit je ovládat, když ani já nevím, kde se vůbec vzali," odseknu.
„Od toho je ten tým, aby Vám pomohl, slečno Drakness."
„Letty nikam nejde," brání mě otec. Když mě nechce pustit on, znamená to, že se Furymu nedá věřit. Hlavně by mě za ním včera vzal sám, kdyby mi chtěl ředitel opravdu pomoci.
„Starku, tohle není otázka, ale rozkaz. Nemůžu Vaši dceru nechat bez dozoru. Na základně bude mít volný pohyb. Budete mít přístup ke všem jejím výsledkům," uklidňuje ho Fury s nekompromisním tónem hlasu. Situace se vyvíjí rychle, a já cítím, jak se mé okolí snaží rozhodnout o mém osudu bez mého přímého souhlasu. Konečky mých prstů obalí teplo, postoj mám pevný, srdce mi bije jen o něco málo rychleji, než je normální.
„Já nejsem žádný pokusný králík!" vykřiknu.
„Letty!" vykřikne Natasha překvapeně, pozorujíc mé žlutě zářící ruce. Můj vlastní pohled klesá k mému tělu, které nyní pulzuje jasným světlem.
„Já to nechci," vyděšeně zakňučím. Cítím se, jako bych byla stísněná v kleci. Fury zůstává klidný a chladný, jeho tvář odhaluje jen minimum emocí.
„Nikdo Vám nechce ublížit, Letty. Na základně budete v bezpečí bez možnosti někomu ublížit. Pomůžu Vám," vřele mi vysvětluje, ale já význam jeho slov zcela ignoruji. Začnu se svýma rukama klepat, abych sebe tu záři dostala, ale nic. Potvrzuji akorát tak sama sobě a okolí, že zůstat v New Yorku není bezpečné.
„Bagr," protne místnost Jarvisův hlas. Oh příteli můj, dlouho jsem tě neslyšela.
„Cože?" zarazím se.
„Náhodně vybrané slovo dokáže lidi odvézt na jiné myšlenky, takže například přestanou zářit." Pohled mi padne na mé dlaně.
„Půjdu," špitnu, ale nevěnuji pirátovi jediný pohled. Nemůžu riskovat, že vezmu život poslednímu rodiči, kterého mám.
„Letty," poví překvapeně můj otec.
„Kdy odcházíme?" zeptám se ředitele a věnuji mu chladný pohled.
„Teď, poletíte s námi na základnu. Běžte si zabalit důležité věci, které chcete sebou, slečno Drakness," rozkáže mi.
„Fajn," zamumlám a obrátím se čelem ke svému otci. Zoufale mě sleduje.
„Budu v pořádku," slíbím mu.„Wow," šokovaně vydechnu při vstupu na Helicarriery. Vzdušná základna SHIELDu je impozantní. Člověk by nevěřil, že něco takového může vůbec existovat.
„Zavři tu pusu nebo ti tam vletí moucha," pobaveně mě popíchne doktor Banner, který pomalu celou cestu vrtulníkem přemlouval Furyho, aby mohl být mým hlavním vědcem, co mě bude zkoumat. Ukázalo se, že celou dobu, co jsem se seznamovala s Nickem byl zavřený v otcově laboratoři a zkoumal mou krev se skeny, které včera vytvořili. Má krev prý přestává vykazovat stejné hodnoty jako vykazovala, když mi jí čerstvě odebral. Vypadá to, že ztrácí na síle, když je mimo mé tělo, což Bannera vedlo k tomu, že vlastně nemůže sto procentě říct, zda krev, co mi sebral Starkovo člověk v sobě už neměla nějaké znaky toho, že je se mnou něco jinak. Zkráceně řečeno, že moje krev má lidské hodnoty, když je dlouho mimo moje žíly. Fury během celé konverzace s ním nevyjádřil ani jednu emoci, ale na konci doktorovi odkýval, aby mohl s tím speciálním týmem pracovat a zkoumat mě. Ještě dnes večer mě čeká jakýsi psychologický MMPI test........................
MMPI test - je širokospektrální test sloužící ke zjišťování důležitých vlastností osobnosti a psychických poruch. Využívá se nejen v klinické praxi, ale je i významnou screeningovou metodou pro vyhledávání patologických rysů (např. ve výběrových řízeních pro významné pozice atd.) - zdroj: https://hogrefe.cz/mmpi-2
ČTEŠ
My god (Loki)
FanfictionVšechno to začalo smrtí. Smrtí mojí matky. Během jednoho dne se Letty všechny představy o životě zhroutí. Dozví se, kdo je jejím otcem. Nebude to mít ale lehké, protože být dcerou egoistického miliardáře Anthonyho Starka, známého jako Iron Man, není...