PART 34: DESTINY

1.2K 18 0
                                    

ELMO: You like it?

JULIE: Elmo… It’s… it’s… a Rosary… (amazed)

ELMO: Yes. My grandma got that from Rome, it was blessed by the Pope. Everyone in the family has that kind of Rosary.

JULIE: Elmo… (naluluha)

ELMO: (hinawakan ang kamay ni Julie at ngumiti) Julie, I want you to keep it. This Rosary is one of my very treasured possession.  It is  one of a kind because grandma got this costom made just for the Magalonas. You are the one who owns my heart now, and with this, I’m giving you everything.

JULIE: Elmo! (niyakap si Elmo ng mahigpit at umiyak)

ELMO: (niyakap si Julie at ngumiti) Hey, what’s wrong?

JULIE: (hindi nagsasalita)

ELMO: (nakangiting nakayakap kay Julie) I love you, Julie. That’s why I’m giving you the Rosary. But, I’m not asking anything in return. I can wait for you until you’re ready. I am willing to wait for you. The Rosary is my symbol of devotion, my sincerity, and my love for you. I love you, Julie. I love you so much.

JULIE: (nakangiting nakayakap kay Elmo) I love you too, Elmo.

ELMO: (natigilan at parang nanigas ang katawan) Y-you… w-what did you just said?

JULIE: (kumalas) I said, I love you. (nakatingin sa mata ni Elmo habang nakangiti)

ELMO: (natutula)

JULIE: (natatawa) Hey!

ELMO: (tulala pa rin at hindi makapaniwala)

JULIE: Moe! Elmo! Uy! (tinatapik ang pisngi ni Elmo pero wala pa rin) Elmo?! (kiss sa cheek ni Elmo)

ELMO: (natauhan pagkatapos i-kiss ni Julie) Julie!

JULIE: Okay ka na? (natatawa)

ELMO: (hinawakan ang dalawang kamay ni Julie) Y-you… you said you love me! (wagas ang ngiti)

JULIE: Yes! (wagas ang ngiti)

ELMO: You mean…

JULIE: Yes! (natatawa sa reaction ni Elmo)

ELMO: Really?! You’re answering  me! You answered me!

JULIE: Yes!

ELMO: Yes! (tumalon) Yes! Yes! Sinagot na nya ako! Girlfriend ko na si Julie! Yes!

JULIE: Uy! Uy! Uy! (sinaway si Elmo) Nasa simbahan kaya tayo!

ELMO: Sorry, sorry. (umupo ulit) Wala naman tao eh. (smile)

JULIE: Sira!

ELMO: But seriously, sinagot mo na ako. Ibig sabihin, tayo na.

JULIE: Yup!

ELMO: Okay. (hindi pa rin makapaniwala) Can I hug you?

JULIE: Of course. Sinagot na kita eh. (smile)

ELMO: (hug) Wow! This feeling  is just so great!  Parang birthday ko din eh.

JULIE: (hug) I know. This is the best day ever!

JuliElmo: Sweet MemoriesTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon