Treinreis Alexandra, district 6

77 5 0
                                    

District 6
Treinreis
We zitten nu denk ik een halfuur in de trein. Ik heb nog steeds niet gehuild, wat ik best knap van mezelf vind. Gale blijkt niet onaardig te zijn. We kletsen wat, eten wat en gaan daarna naar onze eigen cabine. Mijn mentor, Aurelia, zit naast me op mijn bed. 'Ik ga je helpen om de spelen zo goed mogelijk door te komen. Op dit moment snap ik het als je even alleen wilt zijn. Wil je dat?' vraagt Aurelia. 'Ja' antwoord ik. 'Oké' zegt ze en ze loopt weg. Ik ga op mijn bed liggen en probeer wat te slapen. Het lukt niet. Ik ben gewoon te onrustig. Ik besluit een douche te nemen. Ik doe mijn kleren uit en stap onder de douche. Je kan uit ontzettend veel mogelijkheden kiezen. Ik kies voor een zachte straal, lauwwarm water, een rozengeur en shampoo die ruikt naar orchideeën. Dat doet me aan thuis denken. Voor ons huis is een veldje dat in de lente vol staat met prachtige bloemen.
Nadat ik heb gedoucht, zoek ik een ander setje kleren uit. Ik kies een blauwe broek - op het kaartje staat spijkerbroek - en een mooi donkerpaars T-shirt met een paard erop. Ik hou van paarden. In district 6 is een manege. Ik ging er vroeger altijd heen als ik ruzie had met mijn ouders. 's Nachts in de trein slaap ik niet erg goed. De spelen dwalen rond in al mijn nachtmerries. De volgende ochtend komt Aurelia mijn kamer binnen. We bespreken een aantal strategieën en als we klaar zijn, komen we net aan in het Capitool.

Mijn commentaar:
Goed verhaal, weer een beetje dezelfde tips als vorige keer. Maak het vooral uitgebreider! En laat je personage meer voelen; Dat doet me aan thuis denken. Voor ons huis is een veldje dat in de lente vol staat met prachtige bloemen. Opeens krijg ik heimwee, ik denk aan mijn moeder en... Enz.
Cijfer: 7,1

Vivian_Vallens commentaar:
Commentaar;
Eigenlijk hetzelfde als Veronique, probeer het alsjeblieft langer te maken, want dan kunnen we veel meer en langer van jouw talent genieten! Sommige stukjes weet je de gevoelens wel te beschrijven, maar dat mag eigenlijk meer. Ik kom voor dit stukje uit op een:
Cijfer: 7,0

Gemiddeld: 7,1

The Wunger Games! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu