Training Lizzy

27 6 0
                                    

Ik zit op een kleedje in het weiland de zon schijnt en de lucht is blauw. Alles is rustig. Naast me op het kleedje zit Pablo en voor ons lopen er twee kleine meisjes. Ze zijn precies hetzelfde en lijken sprekend op mij maar met de ogen van Pablo. Plots word de rust verstoord door een harde knal. De meisjes beginnen te gillen en rennen naar mij toe. Maar Opeens springt dragon met een zwaart voor hun en steekt ze neer. Hij rent naar Pablo toe en doorboort zijn hoofd. Ik gil en hij lacht. Ik zie een zwaart op me af komen en probeer weg te springen maar kan me niet bewegen.  Het zwaart doorboort ook mijn hoofd. Alles word zwart.  Lizzy wakker worden. hoor ik Pablo roepen. Ik word gek hij is dood dit is Pablo niet dat kan niet.

Ik schrik wakker en knal met mijn hoofd tegen iets hards aan. Auw!!! Gil ik. Sorry sorry sorry dat was niet mijn bedoeling lizzy ik dacht misschien is er iets aan de hand want je begon Opeens te gillen en je gilde mijn naam. Wat was  dat? Is het enigste wat ik zeg. Oh dat was mijn hoofd. Antwoord Pablo terwijl hij met zijn hand over zijn hoofd vrijft. Sorry. piep ik als ik zie dat het pijn doet. Oh het gaat  wel weer over. Zecht hij en hij wil weglopen. Pablo wil je bij me blijven??  Vraag ik zo lief mogelijk. Ja altijd. En hij komt naast me liggen.

Het is donker zo donker dat ik niks kan zien. Opeens een bom van licht en sta ik in de arena. Voor mij is de hoorn en achter mij is een hogen kalen berg. Ik zoek Pablo hij staat aan de andere kant van de hoorn. Daar voor mij is een bos. De gong gaat ik ren naar de hoorn en pak een rugzak en een mes ik ren verder naar het bos. Als ik denk dat ik ver genoeg Ben klim ik in een boom en bind me vast aan een dikke tak. 

Ik hoor stemmen en kijk naar benden Daar lopen de beroeps. Snel maak ik me los voor als ik moet vluchten. Timmy slaat met zijn bijl tegen de boom en ik val naar benden.
Een stekende pijn gaat door mijn arm en ik zie dat ik op de grond lig. Naast mijn bed staat Dilse Ze Grinnikt. IK kijk haar boos aan. Op schieten we gaan ontbijten. Gilt ze. Ook een goede morgen. Zeg ik slaperig.

Op mijn stoel licht een trainings pak. Ik trek het aan en loop naar de eetkamer. Daar zit iedereen al. Lizzy waar bleef je zo lang we zijn al bijna begonnen. Gilt Dilse. Ik negeer haar en ga naast Pablo zitten. goedemorgen nog goed geslapen nadat ik je wakker heb gegild?? Vraag ik heel droog aan hem. Ja tot dat er iemand mijn kamer binnengestormd kwam en me van het bed af duwde. Zecht hij terwijl hij heel proberend boos te lijkent naar Dilse kijkt. Ik schiet in de lag en stik in mijn broodje.
Blijkbaar keek ik heel grappig want iedereen schiet in de lag. Jammer genoeg Ben ik de enige die het niet grappig vind en ik kijk ze boos aan, waardoor ze nog harder gaan lachen. Plots valt Dilse van haar stoel en ik schiet weer in de lag. Hopenloos, zucht Dilse.

Na het ontbijt lopen we naar de trainings ruimte. We zijn de tweede en alleen district 6 is er al. Ik loop naar het meisje toe die alexandra blijkt te heten. We kletsen wat over de beroeps tot de rest er is.  samen lopen we naar de messen. Begin jij maar zeg ik tegen haar terwijl ik mijn mes aan haar geef.
Ze begint met gooien en gooit bijna alle messen in het hoofd of het hart. Jou beurt lizzy. Ik pak vijf messen en ga voor de poppen staan. In nog geen vijf seconden hebben vier poppen een mes in hun hoofd en heb ik nog een mes over. Ik gooi het mes precies door het mes dat al in de pop zat en alexandra kijjt me aan alsof ik een monster Ben. Zullen we Bontgenoten worden?? Vraagt ze een beetje bang. Lijkt me leuk  zullen we gaan boogschieten?? Ik wacht niet op antwoort en loop naar de boog. Voorzichtig pak ik een boog en een paar pijlen. Snel bekijk ik de pijlen. Ze zijn heel anders dan thuis deze zijn van ijzer en zelfs de veren zijn van ijzer. Ik schiet ze allemaal in een pop het hoofd. Lizzy hoe doe je dat? Vraagt alexandra als ze bij me staat. In district 13 trainen ze alle kinderen met messen werpen,  boogschieten en zwaartvechten  oh ook gewoon vechten met twee messen. Antwoord ik nonchalant. wil je mij dat leren? Vraagt ze . Oke pak een groot dun mes en een klein dik mes.
We trainen twee uur met de messen en als de training stopt heeft ze het al aardig onder de knie.  

Lizzy, zecht Pablo als we naar de lift lopen, wat heb jij allemaal gedaan vandaag? Oh ik heb een paar messen gegooid een beetje booggeschoten en alexandra geleert vechten met 2 messen en jij? Antwoord ik. Een paar speren geworpen de eetbare planten test en bijlgevechten. Oh en wil jij mijn bontgenoot zijn? Ja als je het niet erg vind dat alexandra ook mijn bontgenoot is. Ik glimlag terwijl ik antwoort. Ja hoor geen problemos. De lift stopt en ik ren naar de eetkamer. Snel ga ik zitten dan komt Dilse binnengestormd. Wat heb je allemaal gedaan, heb je al Bontgenoten, waar is Pablo, en...... Ja ik heb Bontgenoten Pablo komt zo en ik heb alexandra mijn bontgenoot leren vechten met twee messen en nu heb ik honger. Ze kijkt me raar aan. Wat ik geef antwoort op je vragen en dan kijk je zo?? wie is alexandra? Vraag ze dan ze spreekt de naam van Alex uit alsof het een monster is. (Alex is mijn bijnaam voor alexandra) Alex is mijn bontgenoot net als Pablo. Oh en wie is Alex?  Vraagt ze . Alex is de bijnaam die ik alexandra gaf. Ik heb het idee dat ik ontplof als ze nog meer vragen stelt.

Oh en ( ik word rood) heb je (er komt (als dat kon) stoom uit mijn oren) nog iets (mijn ogen spuwen vuur) anders belangrijks gedaan. (Ik houd het niet meer en als blikken kunnen doden lag Dilse al vanaf dat ik haar voor het eerst zag dood op de grond moehahahahaha) op dat moment komt Pablo binnen en Dilse begint met pablo dezelfde vragen te stellen. Heb je al Bontgenoten, en..... Ik heb honger onderbreekt hij haar en hij gaat Naast me sitten. Oh oke dan roep ik het eten wel. Zecht Dilse een beetje beduust. Er komen twee avoxen aanlopen met ons eten. Pablo en ik vallen meteen aan. Manieren sist Dilse boos. Pablo rolt met zijn ogen. Na het eten loop ik naar mijn kamer en stap in de douce.
Na het doucen trek ik een pyjama aan en ga in mijn bed liggen.
Ik probeer te gaan slapen maar het lukt niet. De gedachtes spoken door mijn hoofd. Hoe ziet de arena er uit is er een bos?? Na een uur op drie val ik ijndelijk in slaap.

De trainings scores zijn op TV ik zie ceacar flikkerman op het scherm verschijnen met mijn foto ernaast. En dan nu het kleine meisje uit district 13 een..... 12!! Het scherm gaat op zwart en ik sluit mijn ogen. Als ik ze weer open doe Ben ik in de arena. Ik lig op de grond en om mij heen staan de beroeps. Ik zie hoe Timmy Pablo vermoort en dragon vermoort Alex ik gil als ik een mes in mijn buik voel. Langzaam word alles zwart. Ik lig in het capitool en om mij heen staan Pablo, Alex, mijn moeder, mijn vader, mijn zusjes, en mijn grote sterke broer. Opeens loopt Dilse de kamer in en begint mijn naam te gillen. dan hoor ik Pablo ook roepen en een stem die ik niet herken.

Ik schrik wakker en ga rechtop zitten. Nachtmerry Vraagt Pablo bezorgt. Ja over de spelen. We waren gevangen door de beroeps en ze vermoordde jou en Alex en toen ook mij en ik kwam in een kamer en daar waren jullie en mijn overleden familie en toen werd ik wakker. Vertel ik in een ademteug.  Heftig zegt  de stem die ik niet herkende maar

nu weet ik het het was de stem van luciana mijn mentor.

Ga maar weer slapen jullie moeten morgen goed uitgerust zijn. Zegt Dilse en ze loopt weg Met luciana achter haar aan. Pablo wil weglopen, maar ik houd hem tegen. Wil je bij me blijven? ? Vraag ik zacht. "Altijd" zegt hij. Hij komt naast me liggen en ik leg mijn hoofd op zijn borst. In deze houding val ik eindelijk in een droomloze slaap.

Wakker worden. hoor ik Pablo roepen. Ik probeer me om te te draaien maar Pablo tild  me op en zet me op de grond. Ik trek mijn trainings pak aan. Snel loop ik naar de eetkamer Ik pak een broodje en doop hem in mijn chocolade melk. Lizzy kom we gaan trainen. Roept Pablo.  Ik ren naar hem toe en we stappen in de lift, als we benden aankomen staat iedereen er al. Ik loop naar de eetbare planten test. De bel gaat en ik loop weer naar de lift, als we boven

Mijn commentaar:
Weer veel spelfouten, maar ik weet nu hoe het komt dus is het niet zo erg. Probeer wel beter op de leestekens te letten, vooral de aanhalingstekens. Ik vind dat je een goede woordkeuze hebt en een fijne schrijfstijl.
Cijfer: 7,5

Vivian_Vallens commentaar:
Training: Mooi lang stuk, knap gedaan! Ik had alleen het idee dat het stuk midden in een zin eindigde, klopt dat? Het was ineens BOEM afgelopen. Maar dat kan ook slecht gelezen van mijn kant zijn. Wel weer veel spellingsfoutjes, maar ik weet hoe het komt.
Cijfer: 6,8

Gemiddeld: 7,2

The Wunger Games! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu