Ik sta hier stil in het bos. Nog een keer dat geluid! Ik loop er voorzichtig op af met een mes in m'n hand. Het is een eekhoorn. Hij loopt weg als hij me ziet. Hij loopt over een paar bladeren en toen was hij zwart een dood, geëlektrocuteerd! Ik loop heel voorzichtig richting de Hoorn. Ik hoor weer wat tussen de blaadjes. Deze keer kijk ik niet wat het was. Ik ren naar de Hoorn. Best mooi hier, al dat natuur. 13 verschillende natuurgebieden... 13 districten! En daar mijn eigen district, ik heb heimwee ik mis thuis. Ik loop naar mijn district maar ik kan er niet heen. Er zit een krachtveld omheen... Je kan dus niet naar je eigen district nou lekker dan! Ik loop weer terug naar de Hoorn waar Melissa me staat op te wachten. "Hey, hier heb je wat te eten." Ze geeft me een broodje en wat water. "Thanks!" Ze knikt. Ik eet m'n brood op en stop m'n appel in m'n rugzak, voor de zekerheid. Ik zit na te denken of ik zou vertellen wat ik weet over de arena... Ik besluit het niet te doen. "Zullen we op jacht gaan?" Vraagt ze. "Ja hoor!" We roepen iedereen bij elkaar en gaan in teams op pad, toch nog handig die rugzak! Ik pak m'n rugzak en doe er wat overige messen in. En een appel een brood en een slaapzak. Ik zit in een team met Melissa. Iedereen doet 2 districten. Melissa en ik doen 12 en 13. We besluiten eerst 13 te doen, wat zou hier het gevaar zijn... Er zijn hier genoeg schuilplaatsen, allemaal grotten. "Dus wat is onze strategie?" Melissa denkt na "laten we het snel doen." Ik knik.
~ceaser flickermans commentaar~
"Zo te zien gaan de beroeps uit elkaar! Dat is een mooie kans voor de andere tributen om wat te stelen bij de Hoorn!"
~weer in de arena~
We lopen nu al een tijdje in district 13 maar er is hier niks te vinden. Geen mens of dier. Ik zucht. "Mis jij thuis ook?" Ze denkt na. "Ja best wel, waarom vraag je dat?" Zal ik het zeggen? "Nou ehm... Ik mis thuis." We stoppen met lopen. "Ik denk iedereen thuis wel mist maar van jou had ik het minst verwacht."Iedereen denkt ook dat ik het leuk vind om te vermoorden. We lopen weer verder en besluiten om naar district 12 te gaan. "Je kent m'n vader toch wel? Flinn White? Van hem moest ik me vrijwillig aanbieden." We lopen district 12 in en praten nog wat door. "Shhhh!" Zegt Melissa ineens. Ik weet wat er nu gaat gebeuren. "Boe" hoor ik achter me. Ik schrik er van, uit reflex pak ik een mes en duw haar tegen de boom met het mes bij d'r keel. Totdat ik zie dat het Sky is... "Sorry" ze kijkt me boos aan. Maar Melissa kijkt Sky ook boos aan. "Laat ons niet zo schrikken!" "Sorry" we knikken. "Het word al laat, moeten we niet terug Naar de Hoorn?" Ik schud van niet "we kunnen nog wel eventjes." BOEM!!
Wat was dat?! Is er Iemand dood?! BOEM!! nog een keer heel dichtbij. BOEM!! De spelmakers laten gewoon landmijnen afgaan! We rennen allemaal een andere richting op, ik rechtdoor Melissa links en Sky rechts. BOEM!! Overal is geluid. BOEM!! Wanneer stopt het nou! Na nog 2 keer een knal te horen stopt het geluid. "Sky! Melissa!" Ik hoor wat in de blaadjes. "Sky? Melissa?" Het is maar wen kip... Een kip! Eten! Ik draai z'n nek om en doe hem in m'n rugzak. Ik wil m'n brood eruit halen om te eten, maar ik ben het kwijt! Ik haal heel m'n tas overhoop maar het brood kan ik niet vinden.
Na nog lang lopen kan ik Sky en Melissa nog steeds niet vinden. Dat word overnachten in m'n eentje. Ik zoek een geschikte boom en probeer er in te klimmen. Na veel stoeien kreunen en steunen ben ik eindelijk in de boom beland. Ik heb geen touw om mezelf vast te maken aan de boom. Ik pak m'n slaapzak en pak hem uit. Ik doe m'n jas uit en maak daar een soort touw van om mezelf vast te maken. Toch nog iets veiliger dan zonder. Ik pak een mes een steek hem in de boom, als er iemand komt kan ik snel een mes grijpen. Ik gebruik m'n rugzak als een soort kussen.
~Volkslied~
Geen dode
Gelukkig Sky en Melissa zijn niet dood. Ik slaak een zucht van opluchting. Ik luister nog even naar de geluiden van de nacht en val in slaapMijn commentaar:
Vrij kort. Ik vond het wel erg leuk dat je er een stukje tussen zetten met het commentaar van Ceaser Flickerman. Let wel op spelling- en taalfouten.
Cijfer: 7,0
Vivians commentaar:
Ik ben het met Veronique eens, leuk dat je het commentaar er tussen plaatste! En probeer inderdaad op de spelfouten te letten, en wat meer variatie in woorden. Bijv. de zin: "Ik eet m'n brood op en stop m'n appel in m'n rugzak..."
Daar zou ik bijv. van maken:
"Ik eet het brood op en stop de appel in mijn rugzak."
En probeer op te letten wat je schrijft, want even later is je personage op zoek naar het brood, wat hij al opgegeten heeft... Verder wel prima. Een 6,5 als cijfer ditkeerCijfer: 6,5
Gemiddeld: 6,7
JE LEEST
The Wunger Games! (Gesloten)
ФанфикWil je mee doen aan deze schrijf wedstrijd, dat kan! Schrijf je nu in! #1 in Sciencefiction {20-09-15} PS. Ik heb dit idee van @TheFandomFeelings