Voorbereiding interviews 1 Alexandra

13 5 0
                                    

Als ik wakker word, denk ik heel eventjes, dat ik thuis ben. Dat verandert als ik Tyra hoor roepen. "Alexandraaa, kom je ook ontbijten?" Als ze dat zegt, voel ik de woede in me opkomen. Dat lijkt op mijn moeder, als zij mij 's ochtends roept. Alleen heeft mijn moeder niet zo'n irritant Capitoolaccent. Ik bijt in mijn kussen en sla ermee op mijn bed. Ik heb dit alles nooit gewild. Tyra heeft me blijkbaar gehoord. "Gaat alles goed, liefje?" Ik word af en toe echt gek van Tyra. Toch ga ik douchen, kam mijn haar en ga naar de eetkamer. Vlak voor dat ik naar binnenstap besef ik dat ik mijn pyjama nog aan heb. Ik draai me om en loop naar mijn kledingkast. Ik zie een leuk, donkerrood jurkje hangen en trek het aan. Daar bij doe ik rode, lage en aan de bovenkant open schoentjes aan. Op het kaartje staat 'ballerina's'. Als ik binnenkom, zie ik dat we vandaag ons ontbijt niet zelf samen mogen stellen. Eerst melk met een raar soort granen erin. Tyra noemt het havermout. Dan krijgen we een glas sinaasappelsap en een croissant - dat woord heb ik de tweede dag hier geleerd - met chocoladepasta. Als laatste krijgen we ook nog een gekookt eitje met saus. "Vandaag gaan we oefenen voor de interviews van vanavond. Alexandra, jij gaat eerst oefenen met Aurelia en Gale, jij gaat eerst oefenen met mi" zegt Tyra. Ik ga met Aurelia naar mijn kamer. "Oke, we gaan het niet alleen over de interviews hebben. Ook over jouw tactiek in de spelen. Is dat goed?" vraagt Aurelia. "Ja hoor" antwoord ik. "We beginnen met de spelen" zegt Aurelia. "Als eerst heb ik een aantal tips. Ga in het begin niet naar de Hoorn des Overvloeds. Het is daar een werkelijk bloedbad. Zoek een rugzak. Misschien twee. In een rugzak zitten spullen die nodig zijn om te overleven." vertelt Aurelia. "Oke, dat lijkt me inderdaad logisch." antwoord ik. "Fijn dat je het begrijpt. Mijn tweede tip is als volgt. Zoek naar water. Water is vanaf nu echt je allerbeste vriend. Ik weet niet in wat voor arena je komt, maar zoek naar water!" zegt Aurelia. "Oke, dankje" zeg ik. "Laten we nu verder gaan met het interview. Hoe wil je graag over komen? Stoer, dapper, mysterieus, vriendelijk?" vraagt Aurelia. Eigenlijk weet ik het niet. "Kan ik niet gewoon mezelf zijn?" vraag ik aan Aurelia. "Dat kan wel, maar dan val je niet echt op en dat is niet zo gunstig als je sponsors wilt." antwoord Aurelia. "O, oke dan kies ik voor vriendelijk." zeg ik. "Goede keuze" zegt Aurelia. "Laten we even oefenen. Ik ben Caesar Flickerman en ik stel een aantal vragen. Die moet jij vriendelijk beantwoorden. Is dat goed?" vraagt Aurelia. "Ja, dat is prima" antwoord ik. "Wat ging er door je heen toen jouw naam voor werd gelezen tijdens de boete?" vraagt Aurelia."Ik was natuurlijk geschokt. Mijn zus deed twee jaar geleden mee. Ze werd gedood tijdens het bloedbad." vertel ik. Aurelia lijkt geschokt over mijn verhaal, maar zegt alleen maar wat Caeser Flickerman zou zeggen. "Ik hoop voor jou dat jij kan winnen, voor je zus en voor jezelf". "Nu even een wat vrolijker onderwerp. Je jurk tijdens de parade. Ik vond hem echt ge-wel-dig. Wat vond jij er zelf van?" vraagt Aurelia. "Ik vond hem echt heel mooi. Al die schattige twinkels die achter me aan dwarrelden." zeg ik. Na een aantal andere vragen zijn we klaar met oefenen en gaan we bijna lunchen. Na de lunch ga ik oefenen met Tyra. Ze leert me op hakken lopen. Dat is weer is iets anders dan leren gooien met bijlen. Ook vertelt ze hoe je een echte Capitoolsglimlach moet maken. Een echte nepglimlach bedoelt ze zeker.

Mijn commentaar:
Ik vind dat het deze keer langer is (applaus). Misschien moet je personage toch iets meer voelen. Het zelfde commentaar als de vorige keren eigenlijk. En oja, ik vond dit stukje er echt uitspringen:
Ze leert me op hakken lopen. Dat is weer is iets anders dan leren gooien met bijlen.
Cijfer: 7,5

Vivian_Vallens commentaar:
Dit stuk is al langer! Ik had ook het idee dat je je iets meer inleefde in je personage, dus dat is ook positief :) Het zou nog iets meer kunnen, maar dit is al een hele verbetering vergeleken met de eerdere stukken. Well done!
Cijfer: 8,0

Gemiddeld: 7,8

The Wunger Games! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu