Training Sky

35 5 0
                                    

"Jullie waren gisteravond werkelijk prachtig!" zegt James, hij heeft mijn naam uit de boetebol getrokken. "Ik vond het ook echt een bijzonder mooi outfit," zegt Layla. Oxion gromt dat hij het er mee eens is, maar goed hij is niet gul met complimentjes. Ik pak een broodje uit de broodjesmand en beleg hem. "Is het al kwart over zes? Dan moeten jullie opschieten! Jullie moeten er half 7 zijn!" roept James paniekerig. Snel prop ik mijn broodje naar binnen en spoel hem weg met chocomelk. Dat was iets te gehaast want ik verslik me en kom terecht in een hevige hoestbui. Oxion klopt op mijn rug. Ik vind hem, ondanks dat hij zo nors is, een fijne mentor. Hij geeft goede raad en is niet zo'n kletskous als Layla, die alsmaar zegt dat we veel kans hebben en dat we het wel redden.

Precies half zeven zijn we in het trainingscentrum. We zijn niet de laatste, de kinderen van district twaalf komen vijf over half zeven hijgend binnen rennen. "Hallo, ik zie dat iedereen er is. Ik ben Atala, jullie trainingsleidster,"zegt ze een beetje mopperend op de kinderen uit district twaalf. "Concentreer je niet alleen op wapens. Een groot deel van de tributen sterft op natuurlijke wijze. 20% door uitdroging en 10% door voedselvergiftiging. Voor de rest is er een regel: niet vechten met andere tributen, daar heb je alle tijd voor in de arena,"zegt ze en ze kijkt streng rond. Ik besluit naar de trimbaan te gaan om te sprinten, daar ben ik redelijk goed in. Het is jammer dat ze geen zwembad hebben anders ging ik ook zwemmen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik hoe Mick op Timmy, van district een, afloopt en er een praatje mee maakt. Dan wenkt hij mij. Ik kom hijgend naar hem toe. "Dit is Timmy, hij wordt onze bondgenoot,"zegt hij.

"Onze?"vraag ik verbaasd. "Sky! We zijn de beroeps, we hebben hem nodig. Ik was van plan Dragon te vragen,"zegt hij. "Hé, en ik dan? Ik wil er een meisje bij hoor!"roep ik uit. "We kunnen Sera vragen, of mijn districtgenoot Melissa,"oppert Timmy. "Melissa lijkt me oké, ik vraag het wel,"zeg ik. "Wij gaan het aan Dragon vragen," zegt Mick en hij loopt weg met Timmy als een hondje achter hem aan. Ik kijk rond waar Melissa is en zie dat ze bezig is met een katapult. "Hey Melissa,"zeg ik. Ze schrikt van me en het steentje van de katapult ergens in het wilde weg. "Je liet me schrikken,"zegt ze. "Sorry. Ik heb een vraagje, Timmy en Mick willen een beroepsteam oprichten met mij, jou en Dragon. Wil je meedoen?"vraag ik. Ze knikt ter bevestiging. Ik besluit nog messen te werpen en dan is het lunchtijd. We zitten met de beroepsgroep, inclusief Dragon, en lachen hard om grappen. De tijd vliegt voorbij en voor ik het weet zitten we weer in het appartement.

De tweede dag leer ik over eetbare planten en bessen en hoe ik goed kan camoufleren. Na de lunch besluit ik te leren klimmen en sprint ik nog een keer over de baan heen. De volgende dag hebben we de ochtend nog en na de lunch de privésessie. Ik heb geluk dat ik in district vier zit dan hebben de juryleden nog veel aandacht voor me. Alhoewel als je in district een zit heb je meer geluk. Wat ik met de privésessie ga doen heb ik al lang besloten. Ik ga sprinten en misschien nog iets met een visnet en haak. Ik besluit een halve ochtend te besteden aan wapens, visnet en haak, en de rest aan sprinten.

Mijn commentaar:
Je schrijft echt super mooi! Ik denk dat jij ver gaat komen in de arena!
Cijfer: 9,0

Vivian_Vallens commentaar:
Weer een topstuk. Ik begreep alleen het laatste stukje niet helemaal: met het visnet en de haak? Misschien dat je zulke dingen de volgende keer iets meer kunt toelichten :) Verder weer heel goed geschreven.
Cijfer: 9,1

Gemiddeld: 9,1

The Wunger Games! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu